op zoek naar mooie veren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

op zoek naar mooie veren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 07:26

Zoals de topictitel al zegt ben ik op zoek naar mooie veren. Helaas heb ik hier in de buurt geen kinderboerderijen om dit te vragen.

Op mijn werk is een cliëntje welke bang is voor veren, om haar te helpen om over deze angst te komen leek het me fijn om ook hele mooie veren te gebruiken. Nu worden nepveren gebruikt met allemaal felle kleurtjes maar dat zijn geen echte veren. Wie heeft mooie veren van papegaaien of misschien zelfs van een pauw en zou deze naar me willen opsturen (je krijgt dan het adres met een antwoordnummer zodat er geen verzendkosten zijn). Een pauwenveer is natuurlijk wat lang maar al zou het gaan om het oog dat zou al super zijn.

benangelique

Re: op zoek naar mooie veren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:15

Waarom wil je de cliënt van deze angst af helpen? Het is nu niet iets waarmee je dagelijks in aanraking komt over het algemeen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:38

Clientje heeft meerdere klachten waarvoor ze in behandeling is gekomen, dit is er een van waar mee gewerkt gaat worden.
Voor mij gaat het er niet om of iets wel of niet zinvol is om te behandelen maar om mijn collega te kunnen helpen om aan leuke veertjes te kunnen komen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:39

Veren van duiven en kraaien enzo zijn zeker te klein ?
Die vind ik hier nog weleens :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:42

Wij hebben een pauw op de dierenweide. Je mag wel een pb'tje sturen met het adres! Dan zal ik mijn best doen om er een te bemachtigen (Als ze al niet door andere vrijwilligers of kinderen meegenomen zijn)..

Edit: We hebben overigens ook kalkoenen, zwanen, diverse eenden, bonte pauwstaartduifjes, ganzen en heel veel soorten kippen..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:46

Met wandelen neem ik ook altijd al veertjes mee die ik onderweg tegen kom. Gaat dus echt om "bijzondere" veren. Is nog een jong meisje en dan spreken die denk ik meer aan.

Elisebrouwer ik stuur je een pb-tje.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:52

Die gekleurde veertjes die ze nu gebruiken zijn wel echt hoor!! maar geverft.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:13

We hebben wel een paar veren, maar niet echt mooi gekleurde. Wel pauwenveren, ganzenveren en kippenveren.

Bij dierenpark Born hebben ze wel vaak veel veren van pauwen, papegaaien, ganzen, ... ook stekels van stekelvarkens en uilenveren kan je daar kopen voor een laag prijsje. Kopen zij weer voer van.
Misschien zou je daar eens naartoe kunnen mailen of ze iets hebben voor je.
http://www.kasteelparkborn.nl/