Kattengedrag; Wat betekent het als...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nhmeisje

Kattengedrag; Wat betekent het als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 08:30

Ik heb twee katten en als ik door me neus heel hard in en uitadem (soort snuffend geluid) dan komen ze heel hard aanrennen en gaan ze helemaal wild rondjes lopen en miauwen. Ik kan alleen nergens vinden wat het betekend en wat een kat ervan denkt als je zo een geluid maakt. Is ook wel een beetje gek als ik het zo lees haha.. Misschien denkt ie wel dat ik ga bevallen ofzo.. :P Maar vraag me toch af of iemand weet wat het voor een kat betekend.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:33

haha wat een gekke gewoontes heb jij naar je katten toe :P

ik zou niet weten wat het betekend maar ze vinden je blijkbaar erg interessant :+

Ibbel

Re: Kattengedrag; Wat betekent het als...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:39

Ik denk dat jouw katten denken dat je tegen ze blaast en dus boos op ze bent. Daar zou ik ook wild van worden. Baas is boos en ik weet niet waarom...

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 08:44

Oke maar soms gaan ze ook kopjes geven dan gaan ze misschien sorry zeggen ofzo. Maar als ze echt denken dat ik boos ben dan zal ik het niet meer doen. Dat is zielig. En heb nog veel meer gekke gewoontes met me katten hoor haha Als ik heel hard ga mauwen doet me kat dat ook dat is echt grappig Kunnen we zo 5 minuten doorgaan met omdebeurt miauwen haha

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:47

Dat doet onze kat als mijn vriend fluit. Dan komt er miauwend aan en geeft ze hem steeds kopjes en gaat ze zijn kin likken.

Nhmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 08:48

haha ahh dat is echt lief, mijn kat likt altijd als ik hem aai, dan moet ie mijn hele hand schoonmaken ofzo. En mijn andere kat likt wel is aan mijn hoofd als ik in bed lig haha

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:51

Och katten. Snuiven en hard naar boven roepen (naar zus die weer eens niet wilde luisteren :P) resulteerden bij ons steevast in een aanval van de kat. Bij fluiten kwam de kat op schoot liggen. Soms zijn ze ook helemaal niet te volgen hoor haha.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:54

Pally schreef:
Dat doet onze kat als mijn vriend fluit. Dan komt er miauwend aan en geeft ze hem steeds kopjes en gaat ze zijn kin likken.

Fluiten (en ook zingen) vinden de meeste katten vervelend. Of het nou zeer doet aan hun oren, of dat ze vinden dat het op kittengejammer lijkt, weet ik niet, maar ze vinden het vervelend. Daarom likken ze, om te zorgen dat je ophoudt. Hou je niet op, dan wordt het kinbijten, meestal.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:04

Het kan zijn dat het geluid wat je produceert heel veel lijkt op de roep van hun moeder, het moment dat moeders wil dat ze komen drinken / eten. Elke moederpoes heeft zo haar eigen typische geluid om haar kittens te verzamelen, te roepen. Als dat zo is, als jouw snuifgeluid daar toevallig op lijkt, worden zij getriggerd om te komen en verwachten ze eten, vandaar misschien dat kopjes geven.

Ik heb zelf een kat uit het asiel, dus met een voorgeschiedenis. Ik kwam er achter, als zij buiten is en ik fluit, dan komt ze altijd aan rennen. Waarschijnlijk aangeleerd door de vorige eigenaar. En ook, als ik op de WC zit is dat voor haar HET moment om op mijn schoot te komen zitten. Vond ik raar, ...ook een oude gewoonte? Dat doet ze gelukkig nu veel minder! Nu komt ze regelmatig bij me zitten, niet alleen op dat plekje, gelukkig!!! :+

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:07

Nou ik ging het net uitproberen, me kat keek niet eens om hAhaha dus geen idee!

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 09:10

biancalaylo schreef:
Nou ik ging het net uitproberen, me kat keek niet eens om hAhaha dus geen idee!

Elke moederpoes heeft haar eigen specifieke geluid / manier om haar kittens te verzamelen, daar moet je eerst zien achter te komen....

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:19

Hier gaan ze altijd spinnen als ik tegen ze zing, haha.