Nu heb ik enkele jaren terug ook zo'n moment gehad, en ik wist dat ik op behoorlijke prijzen kon rekenen. Ik denk, ik bel eventjes rond. Ik heb met 2 dierenartsen in de buurt gebeld, en jawel.
50 euro!
Nou heb ik best wel wat over voor een huisdier hoor, maar dit komt er op neer dat ik extra zou moeten gaan lenen van DUO om mijn ratje in te laten slapen en nog te kunnen eten de komende maand.
Goed, geen man over boord, we wonen aan de grens met België, daar is het meestal wel goedkoper. Even bellen, 44 euro

Nu heb ik connecties met een dierenarts die al met pensioen is en ook vaak wel aan euthasaat kan komen en die ga ik nu maar even proberen te bereiken want die kan het bijna gratis(spul in hoeveelheden voor een rat schijnt een euro of 5 te kosten).
Maar hemeltje, ik vond het altijd belachelijk dat mensen hun huisdieren in het bos los lieten en dergelijke. Die mensen snap ik nu een beetje beter, met deze prijzen is de grens om een dier waar je niet echt aan gehecht bent thuis aan het einde te helpen ook erg laag.
Wat vinden jullie hier nu van? Ik snap dat een dierenarts kosten maakt, je betaalt ten slotte wel voor de 5 minuten dat hij met je dier bezig is en voor het spuitje en middeltje en dat is logisch. Maar zoveel? Of woon ik nou toch echt in de verkeerde regio?