Eerste keer agility met sheltie Diego!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Eerste keer agility met sheltie Diego!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 20:11

Heej allemaal!
Zitten er op bokt ook agility fans? :D
Ik ben gister met Diego begonnen en vind het echt al super gaaf!
En ik niet alleen, Diego heeft op zijn eerste dag (1uurtje) als zo veel geleerd!

Hier een filmpje ,

Wat vinden jullie er van? Ik weet dat er natuurlijk nog een hoop moet gebeuren! :D

Bedankt voor 't kijken! :wave:

Jenkins

Re: Eerste keer agility met sheltie Diego!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:13

ah super leuk!! heb ik ook altijd al willen doen, maar heb nog geeneens een hond haha

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:16

Leuk filmpje!
Ziet er goed uit voor een eerste keer!
Valt me alleen op dat iedereen door elkaar loopt.. Dat lijkt me niet echt handig trainen?

Zelf hebben wij pas geleden ons behendigheid 1 diploma gehaald! Altijd met plezier gedaan! Is ontzettend leuk om zo te werken met je hond!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:17

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 11:47

Jenkins: _O-
Evaa_: Valt goed mee hoor :) Nu toevallig die vrouw met dat zwart witte hondje wel ja, het hondje liep constant weg en ik denk dat ze eerst maar is gehoorzaamheid moet trainen haha. Verder zijn de mensen in groepjes verdeeld, zodat je elkaar niet stoort. Maar de vrouw voelde zich zelf al behoorlijk lastig dat haar hondje elke keer de les verstoorde :')
Daantjee12, oh wat leuk! Zal het filmpje daar ook is posten :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:57

Sorry, maar wat een zootje in die les zeg, met dat zwartwitte hondje wat steeds in de weg loopt en die Merle die op een gegeven moment bij de wip zich er mee komt bemoeien.. Zou daar niet blij van worden eigenlijk :+

Maar verder, leuk voor de eerste keer! Diego lijkt het goed op te pakken :D Behendigheid is echt leuk he, wij zijn ook sinds een jaartje bezig, we vinden het helemaal geweldig samen :D Kom vooral eventjes in het Agility topic kijken ja, leven is leuk :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:59

Ik heb het zelf nog nooit gedaan en vind het er enigszins ook verwarrend en druk uit zien.
Maar ik zelf dacht dat dit de bedoeling was aangezien het de eerste keer is? Dat de honden elkaar helpen over bepaalde angsten heen te komen, zoals je ziet bij de wip. Neem aan dat als er serieus getraind gaat worden niet iedereen door elkaar rent?

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:06

Neej, precies zoals Jenkins het zegt, het is wel maar voor de eerste keer he :) Als er serieus getraind gaat worden verloopt het helemaal anders. Ik weet niet of je de titel van het filmpje hebt gezien? Er staat, lots of fails. Dus het was juist de bedoelling om een soort 'bloeper' filmpje te maken. Ik moest er wel op lachen als ik dat zootje daar bezig zag haha :D Het is ook zo, vanaf dat je hond iets of wat gevorderd word, dus da basis dingen al kent en goed bij je blijft, gaan ze al een klas hoger. Dat je al beter kunt trainen en niet met dit resultaat zit haha :D Natuurlijk heb ik voor het filmpje de ergste beelden er JUIST in geplaats. Het is niet zo erg als het lijkt :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:08

Neej schreef:
en die Merle die op een gegeven moment bij de wip zich er mee komt bemoeien.. Zou daar niet blij van worden eigenlijk :+

Ooh vond het nog zo grappig voor het filmpje -O-
Als je naar de tekst luistert en dan kijkt vond ik het namelijk perfect passen op dat moment haha :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:14

leuk dat je agiliy traint, een leuke sport :)

je hebt hiervoor nog nooit wat aan agility gedaan? dan vind ik wel dat je al veel toestellen achter elkaar moet doen, en dan ook al gelijk de wip.. dat zou het allerlaatste raakvlak toestel moeten zijn dat je oefent, als de andere al goed gaan....

je hondje pakt het zo te zien wel goed op :)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:19

Wat leuk om te zien ! dit doe ik ook met mijn hond ! Ik heb misschien een tipje voor je: Als je met hem door de tunnel gaat dan als je het comando gebruikt bijv. door: dat je het zegt totdat hij eruit is. dus dooooooooooorr. zo zeg maar want dan gaat hij er niet weer uit. Dat werkte bij mijn hond ook !

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:22

EmptyWords schreef:
leuk dat je agiliy traint, een leuke sport :)

je hebt hiervoor nog nooit wat aan agility gedaan? dan vind ik wel dat je al veel toestellen achter elkaar moet doen, en dan ook al gelijk de wip.. dat zou het allerlaatste raakvlak toestel moeten zijn dat je oefent, als de andere al goed gaan....

je hondje pakt het zo te zien wel goed op :)

Nou laten we zeggen dat Diego een beetje overdreven slim is.. En dat wil ik zeker niet zeggen om op te scheppen.. Ik weet zelf niet hoe het komt.. Ze zeggen zowizo al dat Shelties heel slim zijn maar hij, ik heb het zelf nog nooit meegemaakt :D Het eerste raakvlaktoestel was die hele hoge driehoekbrug als je begrijpt wat ik bedoel, ik vond het wel een ''saai'' dingetje om aan te leren maar vooral omdat ik dacht dat het verschrikkelijk lang ging duren.. Nou Diego snapte het na een kleine 10 minuten.. De sprongetjes kende hij al wel een beetje, ik deed dit wel is in de tuin maar dan over een bezem ofzo :+ En dan de tunnel, ik zette Diego er voor en riep hem vanuit de andere kant. Hij volgde mijn stem en had meteen door als hij er door kroop dat hij dan lekkers kreeg. Vandaar dat dat allemaal al vlotjes liep en dat we daarom al aan de wip begonnen. Niet voor al te trainen , maar puur kennismaking. IK denk dat het maar 3 min was van heel dat uur dus valt dan goed mee toch? :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:24

Valerieex schreef:
Wat leuk om te zien ! dit doe ik ook met mijn hond ! Ik heb misschien een tipje voor je: Als je met hem door de tunnel gaat dan als je het comando gebruikt bijv. door: dat je het zegt totdat hij eruit is. dus dooooooooooorr. zo zeg maar want dan gaat hij er niet weer uit. Dat werkte bij mijn hond ook !

Ik gebruikte zelf het comando 'tunnel'. Maar miss is door wel gemakkelijker inderdaad. Maar zoals je zag op het einde ging het eigenlijk wel goed voor de eerste keer dacht ik? Als hij het volgende keer weer fout doet zal ik zeker je tip gebruiken, dankjewel! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:28

shelties zijn zeker hele geschikte honden, in de top zie je ze heel veel.

veel honden pakken de tunnel emt 1 of 2 keer, dat is gewoon hard racen, vinden ze wel leuk. blijk baar is er goed over nagedacht om de wip te introduceren, besef je wel dat het op de wip makkelijk fout gaat. de honden moeten gaan zoeken naar een kantel punt, lopen ze te ver door, maken ze een flinke smak omlaag en kun je het vertrouwen in de wip wel vergeten.

die loslopende honden, die zelfs voor je de wip overgaan...dat is een stukje controle van d ehond, en ik vind dat de volgende pas een toestel kan oefenen als alle honden aan de riem lopen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:30

_Lizanne schreef:
Valerieex schreef:

Ik gebruikte zelf het comando 'tunnel'. Maar miss is door wel gemakkelijker inderdaad. Maar zoals je zag op het einde ging het eigenlijk wel goed voor de eerste keer dacht ik? Als hij het volgende keer weer fout doet zal ik zeker je tip gebruiken, dankjewel! :D

Door hoor je inderdaad heel vaak. Mijn trainer was er nogal op tegen, aangezien je dan vaak ook door gebruikt voor de slurf en de band. Zet dan eens die drie toestellen naast elkaar en roep "DOOOORRRRR", welk toestel zal je hond dan nemen? Ik gebruik zelf dus gewoon de commando's tunnel en slurf en band :) Wij hebben de tunnel (en de slurf, en de band) wel aangeleerd dmv de trainer die de hond aan de ene kant vasthoudt, en dat je dan zelf aan de andere kant gaat staan en roepen, dat scheelt misschien :)

_Lizanne schreef:
Ooh vond het nog zo grappig voor het filmpje -O-
Als je naar de tekst luistert en dan kijkt vond ik het namelijk perfect passen op dat moment haha :D

Haha oh ik heb 'm zonder geluid geluisterd :D Mijn Ollie is heel snel afgeleid dus vandaar dat ik nooit zo blij zou worden van buurtende honden, dan ben ik 'm kwijt namelijk, qua concentratie :P Was ook heel blij dat wij het aanleren van de toestellen aangelijnd hebben gedaan, dan kun je het ook controleren en is het wat beheersbaarder :) Maar das natuurlijk gewoon overal anders :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:33

Knap ventje heb je daar, Shelties zijn echt heerlijke hondjes hè!
Ziet er al goed uit, helaas is mijn Sheltie nu te oud voor agility (hij is al 12) maar clickertraining vindt ie ook geweldig.
Nog veel plezier met je Diego!

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:39

EmptyWords, heb je misschien wel gelijk in, maar daar ga ik natuurlijk niet over :D Dat is aan de lesgeefster natuurlijk. Dat van die wip betreft, tsja ik denk dat dat ook nog wel moeilijk gaat worden, wat raad je aan dan? Omdat met een riem te doen bedoel je? Want in het begin wat je ziet op het filmpje was het nog niet de bedoeling voor er over te lopen, gewoon pure gewenning.

Neej, daar heb je natuurlijk wel een punt. Dan denk ik dat ik maar gewoon tunnel blijf gebruiken :D
En inderdaad zoals je zegt is dat overal anders. Gelukkig heeft Diego dat niet. Ik denk dat de rede was waarom ze niet aangelijnd waren puur uit voorbereiding. Om te zien of je hem bij je kunt houden etc.. DENK IK haha :D

EskeGirl, dankjewel! :D En ja inderdaad, vind ze echt geweldig :D
Clickertraining doe ik met Diego ook al een tijdje , hij kent nu dingen zoals handstand, bellen blazen, touwtje springen, praten, op mijn voeten lopen etc etc.. We vinden het beiden geweldig! :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:44

Prachtig filmpje, heb genoten! Zo leuk om te zien dat op het eind het kwartje is gevallen en hij er duidelijk lol in gaat krijgen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:52

als je de hele wip gaat doen indd begeleiden naar het kantelpunt aan de riem.iemand houd de wip vast en laat hem heel rustig kantelen, jij zorgt ervoor dat de hond blijft staan totdat de wip de grond raakt. dit bouw je langzaam uit

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 14:46

Dankjulliewel! :D

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 19:50

leuk! ik ga binnenkort ook beginnen met mijn hondje:)
We oefenen nu al heel veel in de tuin :D
Jou hondje luistert wel goed zeg! Hij/zij is super fanatiek! Ziet er goed uit voor de eerste keer

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:13

Wat leuk zeg, Diego is 1 jaar toch? Wel veel toestellen de eerste lessen. Mijn zoon en ik trainen ook met onze Sheltie net 1 jaar, 5 lessen gehad nu, en de wip hebben wij nog niet gedaan. De eerste paar lessen duurde een half uur en nu trainen we 3 kwartier. Wij trainen bij Agilityclub flevoland.

http://iloapp.agilityclubflevoland.nl/d ... eight=1200

Baldr zit bij zijn knappe zus in de groep.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:21

Leuk!! Ik ben sinds kort ook aan het lessen met mijn Border Collie! Ziet er goed uit na de eerste keer!