)Maar wil toch graag jullie advies.
Hier komt het verhaal.
4 jaar geleden kreeg ik ineens voor mijn verjaardag een kitten van een toenmalige vriend. Ik heb noooooit wat met katten gehad, en dacht ook echt: Wat moet IK met een kat?! Ik wou sws eigenlijk geen huisdier.. Maar hij zag er toch echt wel te schattig uit om te weigeren.
Maar deze kat brak in zn kittentijd echt ontzettend veel af, en ik dacht dat hij een vriendje nodig had, dus ik had er toen een kitten bij gekocht.
En het hielp! De oudste werd ontzettend braaf.
Nu 4 jaar later zijn ze de dikste vriendjes, en ik ben echt helemaal gek op ze geworden!
(Wie had dat gedacht haha)Maar nu het probleem:
Al vrij snel nadat ik beide katten had, kwam ik erachter dat ik allergisch was voor katten. (Bloedtest via HA omdat mij niks hielp tegen 'hooikoorts' wat ik dus dacht) Maar nee dus.. Ik had een kattenallergie. Nou dat was lekker dan.. 2 katten in huis en een kattenallergie.. Maar zolang hij bij niesen en rode ogen bleef vond ik het prima. tabletje erin, en gaan

Maar nu merk ik dat ik de laatste tijd begin te 'piepen' tijdens hard lachen, of soms zelfs tijdens rustig ademen in bed. En dit vind ik dan niet zo fijn..
Dus dat is punt 1, en 2 is:
Ik merk dat de oudste kat echt heel graag naar buiten wil.. Maar dat kan hier echt niet.. (Drukke straat en kattenhaters) Dus hij mag van mij wel in de tuin, maar dan blijf ik er bij.
Maar ik voel echt dat hij meer wil.. Lekker wil rond rennen buiten etc. Hij miauwt soms de hele dag voor de deur..
Dus zou een boerderij o.i.d. niet veel beter/leuker voor hem zijn? Dan 24u per dag hier binnen zitten?
Dus nu denk ik bij mezelf: Is het wel verstandig en eerlijk tegenover de katten om ze te houden?
Ten eerste voor mijn eigen gezondheid.. En ten tweede, voor de oudste kat die graag naar buiten wil, maar wat hier niet kan.
De jongste heeft hier niet zo'n behoefte aan. Maar die is ook ontzettend bang voor alles en iedereen. Zo bang zelfs, dat ik denk dat als ik die ooit weg zou doen, het niet goed komt. Hij is hier eindelijk gewend, maar voor de rest ontzettend bang voor bijna iedereen. Alleen mij vertrouwd hij voor 80% .
Wat zouden jullie doen? Ik ben echt alleen bang, dat ik echt geen afstand kan nemen.. Ze zijn zo grappig en lief haha.. Maarja.. Telt dat meer dan de andere 2 punten??..
Wat vinden jullie?