Maine Coon karakter vraagje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Maine Coon karakter vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 21:31

Hallo allemaal.

Sinds vorig jaar November/December hebben wij een Maine Coon aangeschaft. Ze was toen al een half jaar en voor ons de ideale maat in huis.
Ze is voor ons ook super. Echter vroeg ik mij af of er meer Maine Coons zijn die het wel gezellig bij je vinden maar nooit echt bij je komen liggen. Ons vorige HTK kat kwam altijd te pas en te onpas bij je en op je liggen maar Izzy doet dit nooit. Ergens vinden we dit wel jammer. Ik had mij vooraf wel verdiept in het ras, daarom ook de keus MC. Maar vroeg me af of dit vaker bij het karakter voor komt of dat dit gewoon Izzy is :). We forceren t niet. Ze ligt altijd lekker in de vensterbank of op de rand vd bank. Maar soms vraag je het je af.

Groetje.

Donja

Re: Maine Coon karakter vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:29

Mijn 3 MC's zijn s'avonds niet van je schoot af te slaan... Mijn kater is overdag op zichzelf, komt niet om aandacht vragen, maar als we s'avonds voor de tv gaan, klimt hij op schoot en gaat niet meer weg tot we op bed gaan. De 2 poezen (zusjes) zijn overdag al aanhaliger, kopjes geven, om aandacht vragen, etc. s'avonds liggen ze het liefste met zijn 2-en op 1 schoot :D Onze vorige MC was ookal zo aanhalig.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:32

Hier ook drie mc .
Er is er maar een die echt op schoot komt. De andere twee zijn wel heel aanhalig en komen naast je liggen.
Maar echt op schoot niet

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:33

Onze MC is overdag ook erg op zichzelf, zien we hem eigenlijk niet, is ie op jacht rond de boerderij maar als we tv kijken ''s avonds gaat ie elke schoot ongeveer tien minuten bij langs tot dat hij iedereen gehad heeft en dan gaat ie of ergens anders liggen slapen of weer naar buiten. Hij komt sowieso elke avond even gedag zeggen en bij iedereen een aai halen!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:36

Onze MC kruising had dit ook heel erg, maar dat wordt steeds minder naarmate hij ouder wordt. Het gaat nu al stukken beter! Een jaar is ook nog niet heel lang, toch? :)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:38

Dit komt bij alle kattenrassen voor, is gewoon een karaktereigenschap. De een is nou eenmaal knuffeliger dan de ander. In het "meet your match" systeem is jouw kat waarschijnlijk een spion.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:38

Is denk ik meer karakter dan het ras ik heb er 8 rondlopen en savonds op de bank word ik echt ingebouwd, al zijn er ook 2 die wel bij me komen zitten, maar niet op schoot, dus denk dat dat meer karakter van de kat zelf is, dan van de Maine coon, ik vind het net honden ze lopen de hele dag achter me aan en met me mee, zeer zachtaardig.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 11:12

@ Donja, Ja net als Ice, die kom ook altijd bij je zitten haha :D

@ xMercury Nee klopt is ook niet lang, haha en het maakt ook helemaal niet uit, alleen soms dan mis ik het wel iets. Het is inderdaad ook zo dat ze steeds makkelijker bij je komt naarmate de maanden vorderen hoor. Eerst was het zo ver mogelijk weg, nu is het al op de bank rand naast ons of achter ons. Ze komt ook altijd fanatiek aanrennen als 1 van ons thuis komt. En als het op een onverwachts tijdstip ( want de routine zat er snel in bij haar ) is dan kijkt ze slaperig op zo van "hey" en gaat weer verder maffen. :P gek beest, maar ze is voor ons boven verwachting. Topper.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:56

Ja, maar Ice is dan ook een dochter van mijn kater Flow en Eyes, dus dat op schoot komen zit er wel in ;)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:58

Onze Coon is graag bij iedereen in de buurt, maar op schoot zitten doet hij nooit, altijd op de bankleuning.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:42

wij hebben er hier 4 lopen die eigenlijk allemaal wel graag op schoot komen. De oudste alleen als ze zelf zin heeft, maar onze rooie werkelijk te pas en te onpas. Vooral als je zit te lezen of met je laptop op schoot zit. Super irritant soms.
Onze birmaan kwam in zijn jeugd ook nooit op schoot maar sinds vorig jaar zijn zus doodging en hij daarna erg ziek werd is hij een enorme knuffel geworden. Kan met de jaren dus nog komen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:45

Ik heb ook een Maine Coon, maar die schuift altijd lekker aan, komt bovenop mij liggen of draait zich graag in (Lepeltje/lepeltje) <3

Enige nadeel , hij weegt 13 kilo (hele grote rooie kater) :+ dat heeft hij af en toe niet in de gaten...