Hoe ziet jouw rattenkooi er uit ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xje_chica

Hoe ziet jouw rattenkooi er uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 16:14

Ik vroeg me eigelijks af hoe anderen hun ratten kooi ingericht hebben en wat voor kooi ze hebben , bij welke site jij je hangmatjes koopt ,ik wou wat inpiratie voor mijn kooi op doen of misschien heb je nog tips voor mij

over mijn kooi :

Ik heb een ferplast jenny met roze verdiepingen en trappen , vedder nog een tunnel en een roze sputnik , ik heb me rattekooi versiers met plakband en roze en witte plak diamantjes

Hier een foto van mijn kooi:

Afbeelding
Afbeelding

Little_Gift

Re: Hoe ziet jouw rattenkooi er uit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:37

Super !
Echt schattig om te zien!
En de rat die op het platformpje zit, die oortjesstand !!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 03:10

Wow lekkere grote kooi !

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 06:26

Little_Gift schreef:
Super !
Echt schattig om te zien!
En de rat die op het platformpje zit, die oortjesstand !!

Hihi jaa het zijn dumbo ratten , grotere oren als een normale rat x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:39

Mooi formaat kooi! :j Ik heb ze zelf altijd wel een stuk voller, vooral met hangmatjes en takken/klimhoutjes. Wilgenhout of fruitbomenhout is heel geschikt. Hangmatjes maak ik vaak samen met mijn moeder, of ik bestel ze bij hangmatjesenzo.nl. Een loopwiel (diameter 29 cm) is ook wel een aanrader en die spiraal die je er in hebt hangen kan gevaarlijk zijn (staart er tussen), dus die zou ik er persoonlijk niet in hangen. :)

Dit is 1 van mijn aluminium kooien:
Afbeelding

Afbeelding

Ik zal straks nog foto's van de andere kooien zoeken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:49

Ik had er meer hangMatten in, dan alleen van oude handdoeken. En dan ook wel eens va die mandjes die je erin kan zetten of hangen gewoon bij de blokker ofzo weg.

Dozen vonden ze ook geweldig.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:05

Normaal heb ik er ook veel hangmatjes in alleen had er net uit gehaald om te wassen haha , ik wil ook wel zo'n wiel aanschaffen alleen ben bang dat ze er niet in gaan (heb erg luie ratten)

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:06

RedPassion schreef:
Mooi formaat kooi! :j Ik heb ze zelf altijd wel een stuk voller, vooral met hangmatjes en takken/klimhoutjes. Wilgenhout of fruitbomenhout is heel geschikt. Hangmatjes maak ik vaak samen met mijn moeder, of ik bestel ze bij hangmatjesenzo.nl. Een loopwiel (diameter 29 cm) is ook wel een aanrader en die spiraal die je er in hebt hangen kan gevaarlijk zijn (staart er tussen), dus die zou ik er persoonlijk niet in hangen. :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauuuw mooi ingericht zeg !! Hoeveel ratten heb jij er in ?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:09

Mijn ratjes sliepen graag in washandjes (die ging ook altijd mee in het reismandje naar de dierenarts, konden ze zich lekker verstoppen ;-)) en ik had een broekspijp in de lengte opgehangen, dan hadden ze een tunnelvormige hangmat!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:44

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CDPBEXVO.jpgdit is de enigste foto die ik zo ff vind.

ik had er op een gegeven moment 5 dus had een andere kooi op mijn jenny geplaatst.
normaal hingen er meer handdoeken of oude t shirts in. ik wisselde per week.

krantensnippers gooide ik er elke dag vers in daarom lijkt het wat rommelig.. dat sleepten ze de kooi door na hun nestdoos.

een oude deken om de kooi vonden ze ook geweldig.. die hing dan niet veel later in stukken in de kooi..
(gordijnen komen zo ook aan hun einde..)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:04

RedPassion schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat loopwiel heb ik ook, ideaal en tot op hoge leeftijd zijn ze erin bezig :-) ook die knaaghoutjes heb ik sinds kort hangen en inderdaad wilgenhout ook super. Heb kort geleden nog 2 wigwam hangmatten gekocht bij Mariska en keken er eerst niet naar om maar nu.......is t dringen haha. Iglo's heb ik ook maar ook uit de duitse dierenwinkels de echte blokhutten op z'n Tirols want t gras is natuurlijk groener aan de andere kant he ;-). Waar ze bij mij ook heerlijk op slapen zijn die vetbedden uit de hondenartikelen :j is ook lekker zacht en warm.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:22

Afbeelding

Ik vind je kooi ook wel erg leeg zo.. Ik zou toch 1 extra plateau toevoegen in je kooi, dat maakt de leefruimte voor je ratjes al een stuk groter. Ik maak mijn hangmatten tegenwoordig zelf (tutorials op www.jollyrats.nl), maar heb ook wel eens besteld op www.hangmatjesenzo.nl en www.slaaplekkerzacht.nl . Een loopwiel zou ik ook doen. Ik heb 5 ratten waarvan 3 er dagelijks gebruik van maken, dus het is een poging waard, kunnen ze die overtollige energie kwijt! :)