Ik heb geregeld vragen gesteld over mijn hond.
Mijn hond L ayka was geregeld schijndrachtig waardoor ze afviel en niet goed in der vel zat.
Daarnaast had L ayka geregeld last van hotspot omdat ze slecht kan tegen der eigen hormonen.
Net voor of na der loopsheid kreeg ze dan huid irritatie die ze helemaal open haalde.
Inmiddels was ik de schijndracht spuug zat en de loopsheid eigenlijk ook.
Eerst wouden we misschien nog pups maar inmiddels is mevrouw 5 en daardoor is een nestje echt geen optie meer.
Daarnaast loop ik zelf zwanger van ons tweede kindje dus ik heb helemaal geen tijd voor pups.
Eindelijk hebben wij begin mei de knoop door gehakt L ayka moest onder het mes.
Maar we liepen al snel tegen een 'probleem' L ayka is elke 4 maand loops en tussen door eigenlijk continu schijndrachtig.
En gaf dus volop melk etc. En de DA opereerde liever niet als er melk productie is.
We kregen 2 weken de tijd om der van der melk productie af te helpen dus we hebben druppels gebruikt, minder gevoerd en der heel veel beweging gegeven. Zodat er geen energie meer naar de melk productie kon.
De dag van de operatie gaf ze nog minimaal melk maar we hadden eigenlijk geen optie want 2 weken later zou ze alweer loops zijn.
Dus mevrouw werd rond 12 mei geopereerd. Ik heb der snel opgehaald want ze was wat gestrest waardoor de DA liever had dat ze naar huis ging zodat ze rustig kon herstellen.
Ze heeft lang moeten herstellen van de operatie. Pas na een maand zagen we onze oude hond terug.
En vooral de laatste paar weekjes merken we dat we een hele andere hond hebben.
- actiever
- vrolijker
- voller! (eindelijk na 3 jaar is ze vrij goed op gewicht!)
- speelser
- waakser
Echt wat een verandering. Mijn man en ik beseffen nu pas hoeveel last ze had van haar schijndracht!
We hebben er zo'n onwijs leuke hond voor terug! We hadden het veel eerder moeten doen.
Maar hier dan EINDELIJK de foto's
Voor de operatie (door de jaren heen)

Net voor we haar kregen, hier is ze bijna 2 jaar.

Een paar weken bij ons enorm afgevallen omdat ze het allemaal heel spannend vond.
Geboren en opgegroeid op de boerderij bij mama en toen opeens uit der vertrouwde omgeving naar ons toe.

Lekker spelen!

Lekker zonnen der favo bezigheid

Jaartje terug.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IOVTGDSI.jpg
een oude hotspot wond hier dus al aan het genezen!

Net na de operatie en weer thuis. Mevrouw had het koud en was echt nog van de wereld.
Vandaag:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SIIWACLW.jpg

Voor L ayka is dit dus echt 'dik' zo is ze bij ons nog nooit geweest!

Alle bokkers die ooit advies hebben gegeven omtrent schijndracht, melkproductie etc etc.
Heel erg bedankt!

En anders wat meer bewegen of minder voeren.
Wij vinden der ook mooi nu.