Mijn Sheltie begint oud te worden, hij is nu 12 jaar.
Hij is nog vrij gezond, hij heeft lichte artrose, daar heeft hij nu speciaal voer voor.
Maar een vervelender probleem is dat hij echt doof wordt. Hij hoort je niet meer als je hem roept, gelukkig reageert hij aardig goed op handcommando's. Ook doe ik nog clickertraining met hem, hij hoort de clicker nog wel.
Hebben jullie ook oude honden, en de bijbehorende problemen? Hoe gaan jullie daarmee om?
Dit is mijn ouwerdje, Bobbie.
Ze is nog fit maar heeft helaas last van artrose in haar voorpoten, en sinds kort ook last van haar heupen. Ze was als jonge hond ook veel te hevig, altijd maar aan het stuiteren en druk doen, dus het verbaast ons niets. Zwemmen doet ze nog als de beste, ze is niet uit het water weg te slaan
en als we gaan kajakken krijgt ze een zwemvest aan, ze springt graag uit de kajak maar kan er met haar oude botten niet meer goed inkomen 
)

Hoop dat onze golden volgend jaar ook nog zo rondhuppelt in het water. Hier moeten we ook altijd voor haar denken, anders zou ze zich kapot lopen/zwemmen 

In zijn vertrouwde omgeving is hij nog erg blij en enthousiast en daagt de anderen af en toe nog uit tot een spelletje. Trekspelletjes zijn dan toch favoriet haha

)