Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Boompje1985 schreef:Okee mooi, laat je ze wel eens zwemmen? Zo niet zou ik ze even lekker in bad doen zonder zeep natuurlijk en verder zou ik me er nog niet te druk om maken. Als het over een paar dagen erger is/word zou ik wel nog een keertje naar de DA gaan maar ik zie niet echt iets verontrustend als de huid nog goed in conditie is.
Xje_chica schreef:Ik weet niet meer presies wat voor druppels dat waren , DA was erg onduidelijk wat het prescies nou was ,, heb gelijkna bezoek druppels gegeven en na een maand weer , heb toen een nieuwe kooi gekocht en andere bodembedekking ( soort grijze korrels) omdat ik dacht dat het ook wel aan de bodembedekking kon liggen , maar nu nog steeds hebben ze het , en naar mijn gevoel krabben ze ook niet meer als daarvoor
Ik ken zelf geen middelen waar een maand tussen moet zitten, meestal is het een week (drie behandelingen in totaal), maar misschien is er wel iets dat zo lang werkzaam is. Voor de zekerheid nog eens goed behandelen kan in ieder geval geen kwaad, Antiluchtpijpmijt van Beaphar is wel heel geschikt daarvoor. 1 druppel per 100 gram rat in de nek, twee keer herhalen dus met een week er tussen. Stofjes e.d op 60 graden wassen, spulletjes en kooi ontsmetten met Dettol en goed naspoelen. Houten spullen moeten 24 uur in de vriezer.Boompje1985 schreef:Nou sorry maar ik daar heb ik nog nooit van gehoord die van mij vonden zwemmen heerlijk en zijn van ouderdom doodgegaan. Heb er toch een stuk of 8 gehad.
Dan beschermt de vacht nog, bij badderen maak je ook de huid nat en daar kunnen ze niet goed tegen. Bovendien helpt het voor geen meter tegen parasieten.Xje_chica schreef:Boompje1985 schreef:Nou sorry maar ik daar heb ik nog nooit van gehoord die van mij vonden zwemmen heerlijk en zijn van ouderdom doodgegaan. Heb er toch een stuk of 8 gehad.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat ratten niet in bad mogen
Vrijwillig zwemmen is prima, zeker bij hoge temperaturen, maar in bad doen is totaal onnodig.