Oude hond laat alles lopen en maakt rare geluiden, wat doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xje_chica

Oude hond laat alles lopen en maakt rare geluiden, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:33

Onze hond bo is nu bijna 13 jaar het is een labrador
Nu sinds 2 maanden spuugt die om de 2 dagen wel een keer , hij wordt steeds magerder , en moet heel vaak kokhalsen , als hij dat doet maakt die een heel hard brullend geluid , hij stinkt ook ontzettend erg uit zijn mond , zijn maag en zijn darmen hoor je nu ook tekeer gaan , we zijn al een paar keer bij de dierenarts geweest en die gaf dan pilletjes maar dan ging het na een tijdje ook al weer slechter , wat moet ik nu doen en wat zou het kunnen zijn ?

Groetjes melissa

nenahdm

Re: Oude hond laat alles lopen en maakt rare geluiden, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:37

Nog eens naar de DA gaan ?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:37

Nog een keer naar de dierenarts een aandringen op verdere onderzoeken.
Ik zou hier niet al 2 maanden tegen aan willen kijken alshet mijn hond zou zijn. Sterkte!

purnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:38

Ik zou ermee naar de dierenarts gaan. Duidelijk is dat zijn lichaam het opgeeft, hoe moeilijk het nu ook is voor jullie.
Wij hadden ooit een kat, waarbij zijn nieren het aan het opgeven waren. De dierenarts wilde hem al in laten slapen maar wij vonden toen hij nog at en dronk en speelde vonden wij het niet het moment om hem te laten gaan. Op een gegeven moment werd hij ook mager en ging uit zijn mond ruiken, toen hebben we besloten om hem te laten gaan.
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen met de komende tijd.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:38

Waarvoor kreeg ie pilletjes?
Als dat alleen tegen de misselijkheid is dan doe je alleen aan symptoom bestrijding en zou ik persoonlijk
Naar een andere arts gaan.
Ik kwam met mijn elf jarige hond bij een da welke richting kanker en einde hond dacht.
Gelukkig kwam ik bij een andere arts welke direct stembandverlamming herkende en mij sindsdien erg goed helpt.
Van arts wisselen is zeker niet gek als dr eerste niets op lost.

Persoonlijk denk ik richting maagzweer maar ik ben dan weer geen dierenarts.

Veel sterkte ermee!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:39

misschien maken dat het leven geen lijden wordt en op tijd in laten slapen?

Als de middelen van de DA niet werken, jou hond duidelijk niet goed in zijn vel zit en steeds misselijk is en moet kokhalzen en 13 jaar is dan zou ik het wel weten. Heerlijk verwennen en genieten van de laatste dag en op tijd afscheid nemen. Helaas komt het tijdstip altijd een keer hoe lang je het ook uit kan stellen. Het zal volgende week bijv. niet makkelijker zijn dan deze week.

Sterkte!!

Overigens kokhalzen met dat geluid erbij is vaak vocht achter/in/bij de longen of het hart maar hoeft niet altijd zo te zijn. Het kan ook zijn dat hij bijv. kanker heeft en dat dit op speelt.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 11:45

We hebben de dierenarts gebeld en we kunnen vanavond terrecht , wij houden er rekening mee dat we hem misschien moeten laten inslapen , iemand nog tips hoe we onze andere hond afscheid van hem kunnen laten nemen ?

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:49

de hond thuis laten inslapen zodat de andere hond er bij is, lukt dat niet neem de overleden hond mee naar huis, zodat je andere hond afscheid kan nemen.

heel veel sterkte toegewenst

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:49

andere hond mee ook mee nemen naar de dierenarts of de hond weer mee nemen naar huis en thuis gewoon even in een mand leggen.
zo geef je de over gebleven hond wat tijd om afscheid te nemen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:53

Ik kan je niet helpen betreffende wat je hond heeft. Wat afscheid laten nemen betreft wel: neem je andere hond mee en laat hem als deze hond niet meer leeft, afscheid nemen. Geen dierenarts die daar nee tegen zegt. Wij hebben onze hond op een dierenbegraafplaats begraven, en daar is de nog levende hond gewoon bij geweest.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:16

Dankjewel voor jullie reactie's ik laat jullie vanaaf nog weten hoe het is gegaan

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:22

Een hond van vrienden had iets gelijkaardigs, ook een oude hond, golden retriever.
Spugen, vermageren,... bleek een ontsteking van de pancreas te zijn. Paar dagen pilletjes en hogere kwaliteit voeding gegeven. Beest loopt een jaar later nog steeds rond en is op wat standaard ouderdomskwaaltjes nog kerngezond.

Het is niet omdat het een oud dier is, dat inslapen de enige mogelijkheid is. Oude dieren kunnen ook "gewoon" ziek zijn en vallen te genezen.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 18:00

En we zijn weer terug van Dierenarts met bo hij heeft pilletjes gekregen voor het overgeven en voor de diaree vedder wordt er bloed afgenomen om te kijken als er ergens een ontsteking zit , hopen dat hij opknapt !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:06

waarschijnlijk zijn zijn nieren ermee aan het uitscheiden...maar waarom laat je een hond twee maanden overgeven en mager worden voordat je er mee naar de da gaat?

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 18:22

geerke schreef:
waarschijnlijk zijn zijn nieren ermee aan het uitscheiden...maar waarom laat je een hond twee maanden overgeven en mager worden voordat je er mee naar de da gaat?

We zijn er al meerdere keren mee naar de dierenarts geweest ;)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:28

Misschien moet je ook voor de waardigheid van een dier kiezen. Hij is al 13 jaar jullie maatje. Maar nu zijn lichaam aangeeft Catherine klaaris blijven jullie maar door dokteren. Henri's natuurlijk geen makkelijke keuze maar moet een dier echt lijden op het laatst van zijn leven? Ik zou het wel weten als het mijn hond was.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:29

Xje_chica schreef:
geerke schreef:

We zijn er al meerdere keren mee naar de dierenarts geweest ;)

Hebben ze geen echo gemaakt om te kijken naar de nieren en andere organen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:32

Mijn mening is dat je met zo'n oude hond niet te veel moet martelen. Beestje is al oud. En gegeven moment komt de tijd dat de lichaam het begint op te geven.

Ik heb dit jaar 2 hondjes verloren. En ze begonnen allebei met alles te laten lopen. Werden mager. De eerste is tot laatste dag vrolijk geweest. Maar was gegeven steeds heel ver weg. Mag at wel gewoon. Haar hebben we 's avonds overleden in de tuin gevonden.

De andere begon echt kwalen te krijgen. En de laatste 2 dagen kreeg hij steeds benauwder. Nog wel medicijnen er voor gegeven. Maar het hielp niet veel. En wie ben ik dan om toch door te blijven martelen? Nee heb gekozen voor het beestje. En heb hem uit zijn lijden verlost.

purnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:42

Nog een andere vraag. Heeft de hond nog plezier in zijn leven? En heeft ie geen pijn? Ik zou het een aantal dagen aankijken hoe het gaat en of het verbeterd. Doet dat het niet dan zou ik de hond niet langer laten doorlopen zo.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 20:06

Jaa zeker geniet hij nog van het leven , de dokter zei dat hij nog geen pijn heeft dus dan vertouw ik daar op , soms is het nog net een puppy zo rent die in het rond , en wij willen ook zeker niet dat die moet lijden !

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:20

Oude honden zijn een drama helaas.
Vaak krijgen veel rashonden op oudere leeftijd ook kanker dus misschien kan dat ook een oorzaak zijn.
Ik hoop voor je nog dat jou hond nog even mee kan.
Gelukkig merk je snel genoeg wanneer de tijd daar is.

Mijn advies van wanneer de tijd daar is neem de andere hond mee en laat hem er bij.
Het mooiste is wanneer het thuis gebeurd dan zou je hem nog even een tijdje kunnen laten liggen.
De andere hond kan dan afscheid nemen.
Je merkt vanzelf wanneer hij daar tijd genoeg voor heeft gehad.

Verhaal van onze oude heer staat hier.
[BB] arjan zijn laatste dagen/maanden (12 jaar oude boxer reu)

Amber hebben we ook een tijd laten liggen en daar heeft ons teefje nog de hele nacht naast gelegen.

Mijn ouders waren in het verleden daar niet echt van en het heeft ze een hoop schade opgeleverd van de honden die achter bleven tassen, kasten, auto's, etc etc overhoop haalden zoekende naar de andere hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:26

Van Sasja hadden ze afscheid genomen, omdat zij overleden was in de tuin. Alle 3 waren ze aan het joelen. Boebie heb ik mee naar huis genomen. Maar na even snuffelen liepen ze allebei weg. En wouden er ook niet meer naar omkijken. En 's avonds hebben we hem begraven.

Wel zijn ze nog erg van slag. 2 honden in 2 maanden tijd is veel.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 22:24

Jaaa dat is zeker in een korte tijd , sterkte

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:30

Bo knapt heel erg op door de pilletjes hij ligt nu ook niet aldoor op de bank , dit is een foto van vandaag en gisteren

Gister:
Hij lag de hele dag op de bank
Afbeelding

Vandaag:
Wij zijn voor het eerst blij dat hij zit te schooien als we brood aan het maken zijn !
Ook als er weer iemans binnenkomt loopt hij er weer heen
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:34

mooie oude man <3 Fijn dat hij opknapt!