Voer gezocht....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Voer gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:11

Mijn Duitse herder krijgt al jaren Chudley's Meaty Chunks. Dat is een soort gedroogd vlees. Hij verdraagt alleen maar dit en zijn Royal Canin voer. Dit voer komt uit Engeland maar is opeens hier niet meer leverbaar. In Engeland nagevraagd o.a.bij chudleys maar of ik krijg geen antwoord, of ook hetzelfde verhaal.

Nu zit ik dus met een probleem en zoek al dagen naar iets vervangend. Heeft iemand een idee?
Het zijn kleine stukjes gedroogd vlees die je ook kunt op weken.

Afbeelding

Nu is er iemand in NL die het ook verkoopt maar is ook niet leverbaar (Chudley's is de honden variant van Dodson and Horell). Plus dat hij zo ongeveer het dubbele vraagt voor wat ik er voor betaalde.

Afbeelding

Misschien iemand hier een vervangend idee?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:30

feoramore

Re: Voer gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:33

Schijnt dat paarden vlees snippers heel gezond is
Voor allergie honden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 22:34

Nee vers vlees verdraagt hij niet en wil hij ook niet eten.
Hij heeft als pup extreem vol wormen gezeten en daar veel schade door gekregen.
Dit is het enige wat goed gaat vandaar ook de zoektocht. Hij is 9 en hebben zo ongeveer alles wel geprobeerd. Nu 5 jaar lang alleen RC en dat vlees. En dat gaat super dus baal echt nu daar ik hem met dat vlees iets meer op gewicht hield. En meer RC voeren gaat niet daar hij het dan laat staan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:38

Ik kan alleen beloningssnacks vinden. Dat wordt een duur grapje, dus misschien is zelf drogen dan een betere optie.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:58

ProPlan heeft een nieuw voer op de markt, deels brokken, deels gedroogd vlees.
Mijn ervaring is dat de brokken van RC en PP erg vergelijkbaar zijn, dus je zou kunnen overwegen om dit nieuwe voer uit te proberen. kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om wat anders te proberen, maar als je eigen voer echt niet meer leverbaar is...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:05

Ik neem aan dat je Rene Wielens, importeur van D&H, al geprobeerd hebt?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:12

heb je de energie variant van royal canin wel eens geprobeerd, voor een hond die de normale versie krijgt en daar bv 3bekers van op een dag nodig heeft, heeft aan een beker energie genoeg, dus om ze wat dikker te krijgen ga je zelfs minder voeren omdat ze al gauw tegen de hoeveelheid aanhikken. is wel iets duurder maar je doet 2.5x langer met een zak

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:42

En als je nu alleen Royal canin blijft voeren, met een smaakje er overheen? Ik geef mijn hond een klein beetje uit een bakje Cesar erbij, dat roer ik er doorheen, echt alleen voor de smaak. Dan eet ie netjes alles op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 09:10

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 09:51

Donja schreef:
ProPlan heeft een nieuw voer op de markt, deels brokken, deels gedroogd vlees.
Mijn ervaring is dat de brokken van RC en PP erg vergelijkbaar zijn, dus je zou kunnen overwegen om dit nieuwe voer uit te proberen. kan me voorstellen dat je wat huiverig bent om wat anders te proberen, maar als je eigen voer echt niet meer leverbaar is...

Ga ik even naar kijken. Ja ben inderdaad erg huiverig om wat nieuws uit te proberen. Geeft vaak weken ellende.

xSCWx schreef:
Ik kan alleen beloningssnacks vinden. Dat wordt een duur grapje, dus misschien is zelf drogen dan een betere optie.

Ja dat word een beetje te gek.

fransje23 schreef:
Ik neem aan dat je Rene Wielens, importeur van D&H, al geprobeerd hebt?

Ja bij hem staat ook momenteel niet leverbaar en dat heeft D&H zelf ook aangegeven en het is daar zeker een keer zo duur. Maar dat is nog het minst erg.

speurneusc schreef:
heb je de energie variant van royal canin wel eens geprobeerd, voor een hond die de normale versie krijgt en daar bv 3bekers van op een dag nodig heeft, heeft aan een beker energie genoeg, dus om ze wat dikker te krijgen ga je zelfs minder voeren omdat ze al gauw tegen de hoeveelheid aanhikken. is wel iets duurder maar je doet 2.5x langer met een zak

Nee een ander voer wil ik hem niet gaan geven ook mede daar hij al 9 is en ik hem niet een energierijk voer zoals dat wil geven en ik hem dan ook zou moeten omstellen en het andere RC voer doet hij het super op, het gaat om dat extraatje wat hij erbij kreeg. :)

8nnemiek schreef:
En als je nu alleen Royal canin blijft voeren, met een smaakje er overheen? Ik geef mijn hond een klein beetje uit een bakje Cesar erbij, dat roer ik er doorheen, echt alleen voor de smaak. Dan eet ie netjes alles op.

Het gaat erom dat hij van dat vlees wat meer body krijgt wat bij de RC niet is. Hij is niet de dikste namelijk. En moeilijk op gewicht te houden en te krijgen.

kimmie261 schreef:

Lijkt er wel op. Ga ik me in verdiepen :)

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:23

Ik weet niet of het een optie voor hem is, maar vers vlees dat direct afkomstig is van de slager? En dat eventueel laten drogen?

Is er in Duitsland geen leverancier van dit voer? Gezien het uit Engeland komt?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 18:24

even een note over dat royal canin energy, het is royal canin dus omstellen is niet nodig is gewoon hetzelfde maar in elke brok zit qua samenstelling gewoon meer stoffen dan in de gewone brok, nix anders is gewoon geconcentreerder zeg maar dus voor hetzelfde voer geef je 1 beker energy tegen 3 of 4 bekers gewoon, dus je hond hoeft veel minder te verteren, kan die energie die die nodig heeft om 4 bekers voer te verbranden voor zijn gehele gesteldheid/conditie gebruiken, dus minder voer te verteren is al een pluspunt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:08

En toch verdraagt hij de andere soorten van RC niet. Vermoedelijk mede door een stofje wat in zijn voer zit wat een beschermlaag legt in de maag en darmen.

Talsha@ daar zou ik me echt in moeten verdiepen want vind dat best eng dat het bederft of wat.
Ja de enige leverancier uit Duitsland daar bestelde ik het en die heeft de bestelling gestorneerd. Het andere voer van dit merk (voor de andere honden) bestel ik rechtstreeks in engeland maar ook die konden het niet leveren. En chudley's (Dodson) gaf zelf aan dat het momenteel niet leverbaar is.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:39

Oh oke op die manier, wat lastig zeg!

En vers vlees dat direct afkomstig is van de slager, zonder dit te laten drogen? Kan hij dat hebben? (En eet hij dat überhaupt?)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:43

Jammer dat hij geen vers vlees verdraagt, want dat is heel goed voor onze honden.
Onze hond krijgt het al sinds we hem hebben en het gaat echt heel goed.

Het blijkt dat Royal Canin niet zo goed is als mensen vaak zeggen.
Zelfs dierenartsen promoten het, maar dat is alleen omdat ze daar flink voor betaald worden!

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:49

Je kunt naast vers vlees bij sommige leveranciers ook gedroogd vlees kopen, misschien is dat iets?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 21:35

Vers vlees verdraagt hij niet en wil hij ook niet of nauwelijks eten. Hij weet inmiddels zelf heel goed wat hij wel en niet verdaagd en eet ook alleen zijn RC en dus dat gedroogde spul. Ook bepaalde kauwbotten en dergelijke neemt hij niet aan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:38

geloof dat jij er meer mee zit dan je hond, laat um dan lekker de brokken knabbelen en maakt het verder niet uit.

neem dan gewoon wat brokjes mee met wandelen en verwen hem dan met een extra brokje is ie net zo blij als een ander met een schaal vlees

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:41

Volgens mij is dat voer met K9 te vergelijken,zoals Kimmie ook al aangaf, ik heb dat mijn hond ook een tijd gevoerd, super goed voer maar je portemonnee gaat er heel vlug van leeg :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:44

Via oa http://www.barfplaats kan je veel meer vinden over zelf vlees drogen, zijn er daar genoeg die het zelf doen.
Ik heb het zelf nooit gedaan om eerlijk te zijn. Een groot nadeel vond ik toch wel de tijd die het duurde

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:31

Weet je de ingredienten van het voer? Als het gewoon 100% gedroogd vlees is zou ik zelf een drogertje kopen (30 euro ongeveer) en zelf gaan drogen. Kost iets meer tijd, maar scheelt enorm in de kosten.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:01

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 16:16

Ga het allemaal eens goed vergelijken en doordenken wat het beste is. Momenteel kan ik helaas niks uitproberen. Heel de middag met hem op de kliniek gezeten en hij heeft een behoorlijke ontsteking in de maag. Dus gaat weer een moeilijke periode worden helaas.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:40

Jeetje wat vervelend! Heel veel succes!!