Hond +11j plast binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Hond +11j plast binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 11:45

HoiHoi,

ik zit met een vervelend probleem.
Ik ben in het bezit van een 11 jarige gecastreerde mini-malteser, 4 jarige Mechelse herder en een gesteriliseerde kat van 5 jaar oud. Dit om eventjes te schetsen dat de dieren mekaar al langer kennen. Ook zijn er nooit geen onderlinge problemen met de dieren, deze leven hier in vrede met elkaar..
Overdag zit mijn Mechelse herder buiten, 's avonds komt deze binnen. Mijn kat en mini-malteser zitten overdag binnen.

Nu is mijn mini-malteser reeds enkele maanden aan het binnen plassen overdag (niet 's nachts).. We hebben hem reeds door de dierenarts laten nakijken en alles was in orde.
We laten hem tussen de 10x & 20x buiten op een dag. Zowel in de tuin, als op wandelingetjes.

Maar wat we ook doen, hij blijft binnen plassen.. Zelfs 5 minuten nadat we hem uitgelaten hebben plast hij terug binnen. Ook maakt hij stoelgang binnen in huis..
Tamelijk frustrerend.. Wanneer hij dit doet plaatsen we hem onmiddellijk terug buiten.

Wanneer het slecht weer is, doet hij het meer.. Ook wanneer mijn grootouders er zijn doet hij dit meer.. Wanneer hij echter bij mijn grootouders in het weekend op logement gaat doet hij dit dan weer wat minder..

Wanneer mijn Mechelse herder 's avonds binnen komt is het voor ons makkelijker om vroegtijdig in te grijpen omdat mijn Mechelse herder dit soort gedrag tijdig herkend.. Wanneer hij merkt dat mijn mini-malteser moet plassen begint hij te blaffe (niet agressief) en komt hij naar ons toe en loopt dan terug naar de achterdeur.. (hij blaft ook tegen de kat wanneer deze iets aan het doen is wat ze niet mag zoals aan het behangpapier krabben)..

Je merkt ook helemaal niet dat mijn mini-malteser moet plassen.. Het is niet dat hij aan het zoeken is naar een goed plaatsje.. Hij plast gewoon waar hij op die moment staat.. Op de zetel, op de mat, op het parket, ... |o

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

Freppy

Re: Hond +11j plast binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:51

Als hij medisch helemaal oké bevonden is gok ik erop dat hij aan het dementeren is. Ik heb precies het zelfde meegemaakt met mijn hondje. Doe je niets aan, ze snappen het gewoon niet meer.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:52

Al eens een foto laten maken van de blaas?
Onze Maltezer had het ook en bleek een blaassteen te hebben ter grote van een ( grote)knikker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:56

kellykeuhh schreef:
HoiHoi,

ik zit met een vervelend probleem.
Ik ben in het bezit van een 11 jarige gecastreerde mini-malteser, 4 jarige Mechelse herder en een gesteriliseerde kat van 5 jaar oud. Dit om eventjes te schetsen dat de dieren mekaar al langer kennen. Ook zijn er nooit geen onderlinge problemen met de dieren, deze leven hier in vrede met elkaar..
Overdag zit mijn Mechelse herder buiten, 's avonds komt deze binnen. Mijn kat en mini-malteser zitten overdag binnen.

Nu is mijn mini-malteser reeds enkele maanden aan het binnen plassen overdag (niet 's nachts).. We hebben hem reeds door de dierenarts laten nakijken en alles was in orde.
We laten hem tussen de 10x & 20x buiten op een dag. Zowel in de tuin, als op wandelingetjes.

Maar wat we ook doen, hij blijft binnen plassen.. Zelfs 5 minuten nadat we hem uitgelaten hebben plast hij terug binnen. Ook maakt hij stoelgang binnen in huis..
Tamelijk frustrerend.. Wanneer hij dit doet plaatsen we hem onmiddellijk terug buiten.

Wanneer het slecht weer is, doet hij het meer.. Ook wanneer mijn grootouders er zijn doet hij dit meer.. Wanneer hij echter bij mijn grootouders in het weekend op logement gaat doet hij dit dan weer wat minder..

Wanneer mijn Mechelse herder 's avonds binnen komt is het voor ons makkelijker om vroegtijdig in te grijpen omdat mijn Mechelse herder dit soort gedrag tijdig herkend.. Wanneer hij merkt dat mijn mini-malteser moet plassen begint hij te blaffe (niet agressief) en komt hij naar ons toe en loopt dan terug naar de achterdeur.. (hij blaft ook tegen de kat wanneer deze iets aan het doen is wat ze niet mag zoals aan het behangpapier krabben)..

Je merkt ook helemaal niet dat mijn mini-malteser moet plassen.. Het is niet dat hij aan het zoeken is naar een goed plaatsje.. Hij plast gewoon waar hij op die moment staat.. Op de zetel, op de mat, op het parket, ... |o

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

Ik vind het dikgedrukte best een beetje grappig, bedoel het niet banketstaaf. Maar je schrijft een dubbele ontkenning, m.a.w. nooit geen = altijd ;)

Ik wil je iig heel veel succes en sterkte wensen met het probleem, ik kan je er niet bij helpen.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 12:35

Er is inderdaad toen een foto gemaakt, niets op te zien..
En bedankt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:39

Hondenluier voordoen, misschien accepteert ze niet meer dat ze te weinig aandacht krijgt als alle dieren binnen zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:43

Ik denk dat de maltezer langzaam een beetje dement aan het worden is, een hondje van een vriendin van mij deed dat ook werdt ook een ouwertje toen der tijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:09

ik vrees dat het toch ouderdom is idd, zeker als er lichamelijks niks gevonden word, is dementeren toch hetgeen waar ik aan moet denken.

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:40

De hond van me vriend doet het ook , alleen die plast tegen de tv , de lampen en zelfs tegen mensen ,is gewoon ouderdom , vedder niet echt te verhelpen , ik zou zo'n luier aan doen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:35

:j Plasbandje omdoen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:42

Ik denk inderdaad dementeren voor een maltezertje is 11 jaar op leeftijd.. Zie het aan mn mam dr hondjes ook 10 en 11 die van 11 doet het vaak binnen zonder reden (ze kunnen altijd naar buiten en hebben het nooit gedaan )

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:21

Miryamk schreef:
:j Plasbandje omdoen.

Een plasbandje? Wat is dat?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 23:46

Hoe is de hond geestelijk verder? (Qua jongheid/ouderdom)

Ook zou ik toch bijhouden hoe vaak de hond plast. Als hij net uit geweest is en dan weer moet, heeft ie dan buiten wel genoeg geplast? Of plast hij nu ook immenselijk vaak? (Wat dan wel weer op een medisch mankement zou duiden, namelijk enorm vochtafdrijven wat bijvoorbeeld een slechte nierfunctie kan betekenen.

Waar is de hond allemaal op getest bij de DA? (Dat het medisch allemaal uitgesloten is?)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 06:20

tja mini maltezer dus alles is mini ook de blaas en alles wat daarbij hoort. Hoe kleiner de hond en hoe sneller problemen daar mee dus wees maar blij in mijn ogen dat hij het al zo lang droog heeft weten te houden. Tenzij mini maltezer nog steeds 5 kg is (wat ik hoop voor je hondje). Dit is wel de reden dat ik alles waar men zo leuk 'mini' voor zet negeer zeker als het nog een mini moet zijn van een hond die normaal al mini is. Nu weet ik wel dat grote honden dit ook kunnen krijgen hoor.

In elk geval zie ik het als een ouderdomskwaaltje. Je zou kunnen overleggen bij je DA om incontinentie pillen in te zetten en te kijken of die helpen. En anders idd een plasbandje of luier maar dan wel enorm veel keren per dag verwisselen. Urine tegen de huid is geen pretje en geeft zeer nare smetplekken als het niet steeds schoon gemaakt wordt. Ik zou het zelf mijn hond nooit aan kunnen doen. Ik zou onzindelijkheid die niet op te lossen is zien als een tijdstip waarbij het helaas tijd wordt om afscheid te nemen van mijn hond.

Is jou mini overigens wel getest op de ziekte van Cushing? Komt zeer veel voor bij hun!! Dit geeft o.a. deze klachten doordat ze zeer veel drinken.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 06:29

Drinkt hij ook veel? Is er naast een foto ook bloed en urine onderzocht?

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 06:29

aan het dementeren misschien, is een heel normaal gegeven bij honden van 10 jaar en ouder!!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 08:50

Mijn hond is jaren geleden positief getest op een zeer milde vorm van cushing inderdaad.. echter verschillende medicijnen voor gekregen (zijn hier 4 jaar! mee bezig geweest) en niets dat echt leek te werken of het maakte de symptomen juist erger.. Zonder medicijnen doet hij het nog het beste.. Hij heeft soms wel dagen dat hij jeuk heeft en wat aan zijn pootjes bijt, .maar dit is telkens snel over. Vroeger durfde hij ook al eens haar uit zijn flanken te trekken, maar dit is al jaren weer voorbij.. Hij had er gelukkig zelden last van, anders hadden we hem ook al laten gaan.

Hij drinkt dus ook een beetje! meer dan de gemiddelde hond.

Er is een foto genomen van de hele binnenkant van de hond en ze hebben een bloed en urine-onderzoek gedaan. Maar niets dat op infectie of blaasstenen etc wees..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:06

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:09

Mijn oude Jack russel begon dit op 15 jarige leeftijd te doen,bij hem hoorde dat bij de ouderdom..Kan inderdaad best dat het bij hem ook door de leeftijd komt..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:22

Wij hebben een dwergpoedel gehad die 17 jaar is geworden en begon op het laatsyt ook onzindelijk te worden puur door de ouderdom. Dus het kan best zijn dat je hond geen controle meer heeft over zijn plasbuis en het dus gewoon laat lopen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:26

bij gecastereerde reuen wil op latere leeftijd het stopje van de plasbuis wel eens lam worden, of te wel ze worden incontinent, veel kleinere rassen hebben daar last van. er zijn wel wat medicijnen die zoude kunnen helpen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:38

Je hebt twee gecastreerde reuen. Die beiden in huis komen.
Ze zetten dus geurvlagen uit. In ieder geval de kleinste. Hij ruikt de ander en plast om zijn territorium te markeren.
De plek goed schoonmaken. Hier zijn speciale middelen voor, die de geur echt verdrijven. Voor de hond dan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 06:18

dan zou ik zeggen dat dit een probleem is waar de ziekte van cushing een hele grote rol in speelt. Ik zou nooit aan een plasbandje beginnen. Als hij echt incontinent is dan heeft hij steeds urine tegen zijn lijf aan. Urine smet enorm snel en zeker als hij ook nog eens de ziekte van cushing heeft kan dit een enorme aanslag zijn op zijn huid. Dan los je het ene probleem op en maak je het volgende probleem gelijk. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Mijn opties zijn of ermee leren leven of in beperkte ruimte gaan houden (zou ik zelf niet voor kiezen) of afscheid nemen. Het is moeilijk te accepteren dat er dingen/problemen zijn die niet opgelost kunnen worden maar soms moet dat gewoon

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:00

Territorium is dit niet. Dit heeft hij wel gehad toen mijn mechelse reu de 1ste maanden binnen zat. Toen hebben we hem ook laten castreren. Zijn gedrag was toen helemaal anders.

Lijkt er dus op dat we er mee zullen moeten mee leren leven.. ;) Verder is hij nog helemaal goed trouwens. Dus hierom alleen afscheid nemen vind ik egoïstisch. Zodra hij echter aandoeningen krijgt waardoor hij echt beperkt wordt in zijn doen of laten of ergens zware hinder van ondervind, is het een heel ander verhaal vind ik. Ook als ik merk dat hij echt gedesoriënteerd begint te raken vind ik het nog wat anders. Maar momenteel is hij er nog vrij goed bij en is hij vrolijk. En gelukkig heb ik mijn Mechelaar nog die mee een oogje in het zijl houdt :)

plasbandje vind ik ook maar niks, ook in een kleinere ruimte houden vind ik niet alles.. Hij is gewend de hele keuken en living in te mogen. Hij gaat dus niet door heel het huis. Ook heeft hij een tuin van 10a om in te wandelen.. :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:04

Je zou kunnen kijken of hijhet binnen misschien in een bak of plasmat wil doen :) wellicht dat hij dat nog kan onthouden niet geschoten is zoiezo mis :)