ik zit met een vervelend probleem.
Ik ben in het bezit van een 11 jarige gecastreerde mini-malteser, 4 jarige Mechelse herder en een gesteriliseerde kat van 5 jaar oud. Dit om eventjes te schetsen dat de dieren mekaar al langer kennen. Ook zijn er nooit geen onderlinge problemen met de dieren, deze leven hier in vrede met elkaar..
Overdag zit mijn Mechelse herder buiten, 's avonds komt deze binnen. Mijn kat en mini-malteser zitten overdag binnen.
Nu is mijn mini-malteser reeds enkele maanden aan het binnen plassen overdag (niet 's nachts).. We hebben hem reeds door de dierenarts laten nakijken en alles was in orde.
We laten hem tussen de 10x & 20x buiten op een dag. Zowel in de tuin, als op wandelingetjes.
Maar wat we ook doen, hij blijft binnen plassen.. Zelfs 5 minuten nadat we hem uitgelaten hebben plast hij terug binnen. Ook maakt hij stoelgang binnen in huis..
Tamelijk frustrerend.. Wanneer hij dit doet plaatsen we hem onmiddellijk terug buiten.
Wanneer het slecht weer is, doet hij het meer.. Ook wanneer mijn grootouders er zijn doet hij dit meer.. Wanneer hij echter bij mijn grootouders in het weekend op logement gaat doet hij dit dan weer wat minder..
Wanneer mijn Mechelse herder 's avonds binnen komt is het voor ons makkelijker om vroegtijdig in te grijpen omdat mijn Mechelse herder dit soort gedrag tijdig herkend.. Wanneer hij merkt dat mijn mini-malteser moet plassen begint hij te blaffe (niet agressief) en komt hij naar ons toe en loopt dan terug naar de achterdeur.. (hij blaft ook tegen de kat wanneer deze iets aan het doen is wat ze niet mag zoals aan het behangpapier krabben)..
Je merkt ook helemaal niet dat mijn mini-malteser moet plassen.. Het is niet dat hij aan het zoeken is naar een goed plaatsje.. Hij plast gewoon waar hij op die moment staat.. Op de zetel, op de mat, op het parket, ...
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

Plasbandje omdoen.