Schapen drijven waar in de buurt van de Haarlemmermeer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

Schapen drijven waar in de buurt van de Haarlemmermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 15:07

Weet iemand een adres waar je kan leren schapen drijven met je Border collie in de buurt van de Haarlemmermeer?
Ooit was er eens iets in de buurt van Noordwijk maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:05

Heb jij me niet eens in een ander topic verteld dat je een showlijn bordercollie hebt?
Waarom wil je daar mee gaan schapen (proberen te) drijven? Heb je het idee dat hij/zij er vermogen toe heeft?
Ik kan je jammer genoeg niet helpen met je topic vraag; ik neem aan dat IJsland niet binnen je "in de buurt" radius valt, anders had je langs kunnen komen :D .

kohtje

Re: Schapen drijven waar in de buurt van de Haarlemmermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 07:05

Het gaat ook niet over mijn hond. En zelfs dan nog denk ik inderdaad dat ze er aanleg voor zou hebben maar met 4,5 jaar heeft dat toch geen zin meer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:48

Aha, ik ging ervan uit dat het om jezelf en je hond ging, omdat ik me kon herinneren dat je een borcollie had.

Een hond met goed werkvermogen is trouwens ook best laat te starten, maar met 4.5 jaar heb je uiteraard (te) weinig tijd alles uit de hond te halen wat erin zit.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met "zin" bedoelt; Wil je een hond om te helpen op de boerderij, wil je recreatief een beetje achter een gedogde groep schapen wandelen, wil je aan trials meedoen (en heb je ambitie ze te winnen), heb je een hond nodig free range schapen van het hoogland af te halen?
Het valt allemaal onder de noemer "schapendrijven", maar het stelt niet dezelfde eisen aan de hond.

Wat voor hond gaat het om, en wat voor doel heeft de eigenaar?

kohtje

Re: Schapen drijven waar in de buurt van de Haarlemmermeer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:03

Het doel is lekker bezig zijn met iets waar deze hond aanleg voor heeft. Dus echt als hobby.