De laatste 7 dagen waren zowel zeer hectisch als geweldig. Afgelopen weekend hadden mijn vriend en ik een weekendje Engeland gepland in verband met de viering van het 100 jarig bestaan van de Engelse Golden Retriever Club. Mijn vriend is een geweldige en zeer succesvolle fokker van Golden Retrievers en zijn (kampioens) honden zitten over de hele wereld, vandaar dat hij graag bij de show aanwezig wilde zijn om weer eens met iedereen bij te kletsen en natuurlijk om veel Goldens te zien.
Vorige week vrijdag was een van mijn Lab meiden loops geworden en voor haar hadden we een prachtige gele kerel uit Engeland uitgekozen als partner. Aangezien we toch in Engeland zouden zijn, konden we direct mooi de reu in real life gaan bekijken en dan zouden we deze week weer terug naar Engeland gaan voor de dekking, althans, dat dachten we.....
Afgelopen donderdag viel ons op dat de loopse dame nog maar vrij weinig uitvloeiing had, terwijl normaliter in deze periode van de loopsheid ze volop bloed horen te verliezen. Daarom besloten wij om toch maar alvast Progesteron te laten bepalen om te kijken hoe ver ze stond. De dierenarts heeft haar onderzocht en gaf toen al direct aan dat ze een stuk verder was dan wij dachten en ook de Progesteron test gaf een waarde van 5,9 aan, met andere woorden: ze moest dat weekend (afgelopen weekend dus) gedekt worden.
Vrijdag middag vertrokken wij met onze twee jongste honden en de mama in spé naar Calais om daar de boot naar Dover te nemen. Bij de douane in Calais werden wij aangehouden en mochten wij niet verder, daar men van mening was dat de papieren van de honden niet in orde waren. De twee jongste honden hebben wij vrij recentelijk geimporteerd vanuit Rusland en zijn dus in het bezit van een origineel Russisch paspoort waarin alle vaccinaties vermeld staan. Daarnaast hebben zij uiteraard ook een Europees paspoort, maar we hadden de vaccinaties niet overgeschreven. Op stel en sprong moesten we dus nog naar een Franse dierenarts om enkel een paar datums en handtekeningen te laten invullen, waarna wij 60 euro mochten aftikken.... Maar nee, het is men echt niet om de extra inkomsten te doen.....
De heenreis is verder prima verlopen en vrijdag avond laat kwamen we in het hotel aan. Na een erg korte maar relaxte nacht zijn we op zaterdag ochtend naar de fokster / eigenaresse van de dekreu gegaan: Penny Carpanini van de zeer bekende en uiterst succesvolle Carpenny kennel. Penny is een oudere dame van bijna 71 met een geweldig gevoel voor humor! Ze doet alles nog helemaal in haar eentje en zelfs het showen van haar honden doet ze nog zelf. We zijn heel hartelijk door haar ontvangen, hebben al haar prachtige honden gezien en zijn voorzien van heel veel (fok)informatie en haar visie omtrent de Labrador. De klik tussen mijn meisje en Show Kampioen Carpenny Made a Million was er gelukkig ook en er heeft een goede dekking plaats gevonden. Verder hebben we de zaterdag rustig aan gedaan en hebben de honden en wijzelf genoten van de prachtige omgeving en het erg warme weer.
Op zondag ochtend zijn we eerst naar de Golden Retriever show geweest waar mijn vriend heerlijk bij heeft kunnen kletsen met vrienden en (oude) bekenden en hebben we mooie Goldies gezien. In de middag zijn we weer terug naar Penny gegaan en heeft er nogmaals een goede dekking plaatsgevonden. Daarna zijn we op ons gemak aan de terugreis begonnen en zondag nacht om kwart voor 4 waren we eindelijk weer thuis aangekomen.
We hopen van harte dat mijn knappe dametje drachtig is van Max (SH. CH. Carpenny Made a Million) en omstreeks 12 augustus zullen we een echo laten maken. Duimen jullie mee?

We vinden het erg belangrijk dat een Labrador ook kan werken, dus ook met deze dame doen wij jachttraining.

En dit is de prachtige aanstaande vader, Show Kampioen Carpenny Made a Million, roepnaam Max