Hopelijk over een kleine 3 maanden Labrador puppies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Hopelijk over een kleine 3 maanden Labrador puppies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 08:25

Geheel onverwachts is afgelopen vrijdag één van de meiden loops geworden. Haar loopsheid verwachtten wij pas over enkele maanden aangezien ze normaliter slechts 1 x in de 10 maanden loops is, dus toen wij bloedspatten op de vloer zagen en het bleek van haar te zijn, waren wij dus enigzins verbaasd.

Als reu hebben we een prachtige gele kerel uitgekozen, volledig uit Engelse lijnen. Wie het is en de foto’s van hem zal ik plaatsen zodra volgende week geslaagde dekkingen hebben plaatsgevonden. Voor de aantaande mams zal het haar 2e en tevens laatste nest worden. Uiteraard hopen we op geslaagde dekkingen, een voorspoedige dracht, goede bevalling en dat moeder en kids het goed maken. Uit deze combinatie hopen we op gele en zwarte pups en indien er een mooie gele kerel geboren wordt, zal deze bij ons blijven! Vanzelfsprekend betreft het hier volledig geteste stamboom honden en de pups zullen allen ook voorzien zijn van FCI stambomen. De pups worden gefokt volgens alle eisen van de rasvereniging waar ik tevens lid van ben.

Hopelijk vinden jullie het leuk om middels dit topic op de hoogte gehouden te worden met (foto) updates.

Hier alvast een foto van aanstaande mams

Afbeelding

Talindos

Re: Hopelijk over een kleine 3 maanden Labrador puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 08:30

Wat leuk zeg!
Zijn het showlabradors of de jachtlabradors (als je het zo zegt)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:16

Oh leuk, gaaf hoor. Heel nieuwsgierig hoe papa eruit ziet. Heb je van mama een standfoto? Ze heeft i.i.g. een mooi koppie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:59

Op het koppie afgaande lijkt mij dit geen stamboomlijn show labrador dus ik gok dat het jachtlijn is?
Ook gezien de keuze voor een gans engelse lijn van vader?

Succes met de dekkingen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:02

Ik denk ook werklijnen! Ontzettend leuk en spannend, alvast heel veel puppy(voor)pret gewenst! Ik ben ontzettend benieuwd naar de reu!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 07:54

Bedankt allemaal, mijn dametje heeft zeker een mooi koppie. Nog belangrijker is natuurlijk dat ze super gezondheids uitslagen heeft en een fantastisch karakter. Ze is een hele intelligente en zachtaardige hond, met een enorme will to please. Ze weet altijd iedereen in te pakken. Een goede standfoto zal ik van de week eens opzoeken.

Juist in Engeland zitten ook enorm goede en welbekende show kennels, bijvoorbeeld: Rocheby, Sandylands, Carpenny, Sretlaw, Boothgate etc. Klein tipje van de sluier..... De reu is afkomstig uit een van deze genoemde kennels :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:17

Is de reu dus een showlijn? En jouw teef ook?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:06

Ik vind het vreemd dat er zo "mysterieus" gedaan wordt over de lijn van de teef... het wordt haast vermijdend benaderd of de teef nu wel of niet werk - of showlijn is...

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:00

Er is niets geheimzinnigs aan de bloedlijn van mijn teef (en/ of die van de reu) hoor. In haar stamboom zijn vele, Engelse, show kampioenen te vinden, echter ook honden die leuk gepresteerd hebben in de jacht. In haar lijn zit o.a de Engelse Oakhouse kennel welke van origine een field trial kennel is, echter zijn zij dit allang niet meer. Tevens zijn de namen Rocheby, Cambremer, Mardas etc geregeld terug te vinden.

Geen idee of het duidelijk leesbaar is, ik heb een foto gemaakt van haar stamboom welke ik uitgewerkt heb in een excel sheet:

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-OLE7RNMR.jpg

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 09:08

De laatste 7 dagen waren zowel zeer hectisch als geweldig. Afgelopen weekend hadden mijn vriend en ik een weekendje Engeland gepland in verband met de viering van het 100 jarig bestaan van de Engelse Golden Retriever Club. Mijn vriend is een geweldige en zeer succesvolle fokker van Golden Retrievers en zijn (kampioens) honden zitten over de hele wereld, vandaar dat hij graag bij de show aanwezig wilde zijn om weer eens met iedereen bij te kletsen en natuurlijk om veel Goldens te zien.

Vorige week vrijdag was een van mijn Lab meiden loops geworden en voor haar hadden we een prachtige gele kerel uit Engeland uitgekozen als partner. Aangezien we toch in Engeland zouden zijn, konden we direct mooi de reu in real life gaan bekijken en dan zouden we deze week weer terug naar Engeland gaan voor de dekking, althans, dat dachten we.....

Afgelopen donderdag viel ons op dat de loopse dame nog maar vrij weinig uitvloeiing had, terwijl normaliter in deze periode van de loopsheid ze volop bloed horen te verliezen. Daarom besloten wij om toch maar alvast Progesteron te laten bepalen om te kijken hoe ver ze stond. De dierenarts heeft haar onderzocht en gaf toen al direct aan dat ze een stuk verder was dan wij dachten en ook de Progesteron test gaf een waarde van 5,9 aan, met andere woorden: ze moest dat weekend (afgelopen weekend dus) gedekt worden.

Vrijdag middag vertrokken wij met onze twee jongste honden en de mama in spé naar Calais om daar de boot naar Dover te nemen. Bij de douane in Calais werden wij aangehouden en mochten wij niet verder, daar men van mening was dat de papieren van de honden niet in orde waren. De twee jongste honden hebben wij vrij recentelijk geimporteerd vanuit Rusland en zijn dus in het bezit van een origineel Russisch paspoort waarin alle vaccinaties vermeld staan. Daarnaast hebben zij uiteraard ook een Europees paspoort, maar we hadden de vaccinaties niet overgeschreven. Op stel en sprong moesten we dus nog naar een Franse dierenarts om enkel een paar datums en handtekeningen te laten invullen, waarna wij 60 euro mochten aftikken.... Maar nee, het is men echt niet om de extra inkomsten te doen.....

De heenreis is verder prima verlopen en vrijdag avond laat kwamen we in het hotel aan. Na een erg korte maar relaxte nacht zijn we op zaterdag ochtend naar de fokster / eigenaresse van de dekreu gegaan: Penny Carpanini van de zeer bekende en uiterst succesvolle Carpenny kennel. Penny is een oudere dame van bijna 71 met een geweldig gevoel voor humor! Ze doet alles nog helemaal in haar eentje en zelfs het showen van haar honden doet ze nog zelf. We zijn heel hartelijk door haar ontvangen, hebben al haar prachtige honden gezien en zijn voorzien van heel veel (fok)informatie en haar visie omtrent de Labrador. De klik tussen mijn meisje en Show Kampioen Carpenny Made a Million was er gelukkig ook en er heeft een goede dekking plaats gevonden. Verder hebben we de zaterdag rustig aan gedaan en hebben de honden en wijzelf genoten van de prachtige omgeving en het erg warme weer.

Op zondag ochtend zijn we eerst naar de Golden Retriever show geweest waar mijn vriend heerlijk bij heeft kunnen kletsen met vrienden en (oude) bekenden en hebben we mooie Goldies gezien. In de middag zijn we weer terug naar Penny gegaan en heeft er nogmaals een goede dekking plaatsgevonden. Daarna zijn we op ons gemak aan de terugreis begonnen en zondag nacht om kwart voor 4 waren we eindelijk weer thuis aangekomen.

We hopen van harte dat mijn knappe dametje drachtig is van Max (SH. CH. Carpenny Made a Million) en omstreeks 12 augustus zullen we een echo laten maken. Duimen jullie mee?

Afbeelding

Afbeelding
We vinden het erg belangrijk dat een Labrador ook kan werken, dus ook met deze dame doen wij jachttraining.

Afbeelding
En dit is de prachtige aanstaande vader, Show Kampioen Carpenny Made a Million, roepnaam Max

Afbeelding

Afbeelding

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 07:24

Spannend!! *\o/*
Hele knappe papa en mama!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 12:38

Tessaar, dank je!

Ondanks dat het nu nog vrij vroeg is om met zekerheid iets over de dracht te zeggen, hebben we wel heel sterk het vermoeden dat ze drachtig is. Ze is vrij rustig, houdt zich gemak en is nog veel meer een kleine kroeldoos dan dat ze normaal gesproken al is :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:43

wat een onwijs mooie labradors :j , hopelijk is ze drachtig en krijg je hele mooie en gezonde pups !
Ik volg je topic.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:45

Wat leukk!! ik blijf jullie gezellig volgen. Wij hebben sinds 2 weken onze Labrador pup, ben echt helemaal verkocht aan dit ras. Geweldig lieve honden met een goed karakter..
Ons vorige Labrador is 14 jaar geworden..

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 11:19

*\o/* *\o/* *\o/* Ja ze is drachtig *\o/* *\o/* *\o/*
Vanmorgen zijn we bij de dierenarts geweest voor de echo en daar hebben we 7 pupjes geteld. We waren er zelf al van overtuigd dat ze drachtig was vanwege haar gedrag en ook is ze qua figuurtje al aan het veranderen. Maar toch fijn als op het beeldscherm je vermoedens bevestigd worden! We hopen dat alles zo goed blijft verlopen als nu het geval is en ook dat straks de bevalling vlotjes en zonder enige complicaties zal verlopen.

Uiteraard zal ik updates blijven plaatsen. Hier in ieder geval nog een foto van de echo.

Afbeelding

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:43

Gefeliciteerd! *\o/*

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:23

Van harte leuk hoor.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:28

Ohh dit ga ik volgen. Ik heb een zwak voor Labbies, vroeger hebben we een fantastisch mooie reu gehad. Dat was echt een superlieve Lab, en ik zeg altijd als mijn Cattle dog er niet meer is ik een Labbie wil.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:42

ooh wat leuk!! Ik heb paar weekjes terug ook onze jack russel laten scannen. en er zijn er 6 gezien. :D Succes de komende tijd! Wij verwachten aankomende week al de pups :D