Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:16

Okey waar moet ik beginnen.. Bij het begin heh :P.

Ik en me vriend zijn zondag 30 juli vertrokken op vakantie. Onze hond (AB, 3 jaar, +-40 kg) zou een week bij me moeder logeren.
Vanaf dag 1 was hij al goed ziek, terwijl wij niets hebben gemerkt, toen we hem afgooide.
Hij heeft alles bij elkaar gespuugd.. Dit nog een dagje aangekeken, heeft me moeder contact opgenomen met de DA. Ze moest medicijnen geven om het braken en de misselijkheid te stoppen.. Dit heeft niet geholpen, waarna zij een bezoekje heeft gebracht. DA heeft hem gecontroleerd en constateerde dat hij erge rugpijn had en hierdoor dus goed ziek was. Twee spuiten verder, zou hij moeten opknappen.

(Dit alles van horen zeggen van me moeder. Dus het kan zijn dat ik (belangrijke?) informatie vergeet)
Helaas leven we nu alweer bijna op maandag en gaat het nog steeds erg bergafwaarts.

Hij eet heel de week al amper, drinkt amper en is meer dood dan levend. Normaal is het een actieve hond.
Nog wel contact gehad met DA.

Vandaag zijn wij thuis gekomen, wouden ons vriendje ophalen, maar reageerde nauwelijks. Rondje gelopen, pootje gebadderd, waar die normaal erg voor in is. Maar ook hier maakte ik hem niet blij mee.
Ondertussen is die denk ik een kilo of 6 afgevallen in de afgelopen paar dagen.

Even alles op een rijtje:
- kijkt heel levenloos uit ze ogen
- eet niks (geen brokken, geen vlees ect)
- drinkt amper
- gaat met moeite liggen. Eerst rustig zitten en na enkele minuten liggen4
- is niet enthousiast te maken voor enkele activiteit dan ook.
- geen verhoging of koorts

Nou zei de DA dat het overbelasting kan zijn door bv teveel beweging. Na mijn mening, krijgt hij niet TE veel beweging.

- s'morgens 30-45 wandeling
- s'middags minimaal 1 uur tot 2 uur (ligt aan tijd ect ect). Dit kan variëren van zwemmen, spelen met andere honden, met stokken gooien, of gewoon wandelen)
Na avond eten (niet altijd) nog een uurtje zwemmen.
-s'avonds += 30 min wandeling.

Laat ik voorop stellen dat ik morgen hoe dan ook weer naar de DA ga.
Maar ga bijna twijfelen of het wel (alleen) ze rug is.. Fotos worden ook gemaakt.
Bloedonderzoek was perfect!

Helaas had me vorige kanjer ook erge rugpijn, dus hoop dat dit een beter einde heeft.. ;(

Wat denken jullie? -O- Er zitten hier genoeg mensen op bokt met redelijk verstand van honden. Dus hoor graag of ik iets over het hoofd zie...
Laatst bijgewerkt door briitje op 07-07-13 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

LhinnOlijf

Re: Onze hond goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:19

'gewoon' ernstige heimwee wellicht? Geen idee hoe extreem hij kan reageren op dingen. Wel apart dat hij op 30 juni geen signalen voor ziek zijn heeft getoond tegenover jullie.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:21

Dit heb ik overwogen, maar lijkt me niet dat een hond 7 dagen lang kan presteren om te spugen en aan de diaree is.. Daarnaast hoe word de rugpijn verklaard? En hij is nu weer gewoon thuis en er zit nog geen leven in.. |( Hij was voor zijn doen niet eens blij om ons te zien.. -O-

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:32

Bloed was goed?
Geen verhoging?
Als hij al zo lang zo beroerd is zou ik morgen vragen of er niet een fiks infuus aan kan..
Is hij uitgedroogd (huidplooi optillen; moet vlotjes gladtrekken)?
Denk dat die foto ook geen gek idee is.. (edit, misschien ook faecesonderzoek). Misschien toch diarree/braken als reactie op iets in zijn darmen oid.
Verder blijft het koffiedik kijken...
Laatst bijgewerkt door Creatas op 07-07-13 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:38

briitje schreef:
Dit heb ik overwogen, maar lijkt me niet dat een hond 7 dagen lang kan presteren om te spugen en aan de diaree is.. Daarnaast hoe word de rugpijn verklaard? En hij is nu weer gewoon thuis en er zit nog geen leven in.. |( Hij was voor zijn doen niet eens blij om ons te zien.. -O-

Als je een dag lang aan het kotsen bent krijg je zelf ook overal pijn. Is geen normale beweging en kan dus best wel impact hebben.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:43

Verhoging vergeet ik er inderdaad bij te zetten.. hij heeft geen koorts of verhoging gehad.
Bloed was perfect in orde.

Hij krijgt bij me moeder het zelfde voedsel als hier, maar het kan altijd iets in zn darmen zijn.. Dat niet uitgesloten..

Het is zo onwijs sneu.. Zit echt geen leven in.. En kijkt ons dood zielig aan..
Konden ze maar praten he.. ;(

@ belle_boef Klopt is geen fijn gevoel. Maar waarom spuugt die dan weer? En niet 1 x, maar 20 x per dag, 4-6 dagen lang..( met stop van 2 dagen tussendoor) Is die rugpijn dan bij toeval ontdekt.. Zal het wel samenhangen of niet.. Zo moeilijk allemaal..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:43

De dierenarts weet kennelijk ook niet echt wat er aan de hand is. Idd röntgen van z'n buik laten maken, misschien iets onverteerbaars gegeten (groot stuk hoef o.i.d.)?
Als daar niets op te zien is neem dan even contact op met een osteopaat. Rugpijn kan heel goed bij de interne organen vandaan komen, en dat haalt een osteopaat er wel uit.
Overbelasting lijkt me sterk, al is zwemmen of veel activiteit vlak na het eten niet aan te raden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:47

(Welk ras is AB?)

Sterkte hoor! Ik vind t ook lang duren. Hoe is de turgor dus qua uitdroging? Heeft de DA daar op gelet? Is duidelijk dat iets niet goed sit maar braken ivm rugpijn... Dan moet je voor vertrek toch iets gemerkt hebben? En in die week zal hij ivm ziekte niet veel gedaan hebben.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:48

Hij kan wel spugen door heimwei. Dat klinkt heel logisch ansich.
Mijn hond plast altijd in huis als k haar bij mijn ouders achterlaat.

Voor een goede oseopaat kan ik je die van kreupeldier aanraden. Die vrouw weet echt wat ze doet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:50

Hij zwemt of word nooit uitgelaten na het eten!! Hier zit minimaal 1 uur tussen. Daarnaast heeft die de afgelopen dagen voor vertrek ook niet gezwommen.

Ik ga zeker even vragen of er ook een röntgen foto gemaakt kan worden, van buik en rug. Zou een fysio voor hem hier ook baat bij kunnen hebben?

Amerikaanse Bulldog Zilfstar.. Zoals ik al zei is het contact via me moeder gelopen. Dus heb niet alles van de DA gehoord. Qua uitdroging ga ik morgen even vragen. De DA denkt dat hij zo veel pijn heeft/had dat die daarom zoveel braakte.. Maar na pijnstilling is er nog geen vooruit gang.. Behalve dat die niet meer braakt.. En idd de week dat ik weg ben, is er niks mee gedan ivm geen fut/energie van zijn kant voor..

briitje

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 22:52

Nogmaals ik heb er ook over getwijfeld of het heimwee was, maar nadat er rugpijn is geconstateerd EN hij nu nog niet de oude (niet eet ect) is en niet echt enthousiast op ons reageert, is dit denk ik wel uitgesloten.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:54

Poeh dan is 6 kilo afvallen veel idd. En als je nu zelf de huid optilt bijv op de rug. Trekt die dan snel weer strak of blijft t overeind staan? (Heb begrepen dat je thuis bent bij hem)

Lastig hoor, vooral dat ze niet kunnen zeggen wat er dan is he! Ik ga voor je duimen dat t in orde gaat komen!

Edit: als door heimwee het dier zo van slag is, kan dat natuurlijk wel een vicieuze cirkel vormen waar hij zonder hulp niet uit komt. Dus geheel uitsluiten doe ik t toch niet. Ben daardoor eigenlijk benieuwd hoe de rugpijn vastgesteld is...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 23:01

De rugpijn is vast gesteld door te drukken op zijn wervels.. hier reageerde die heel erg op.. Zelfs zo erg dat die wou bijten.. Dan kan ik wel vast stellen dat die echt pijn heb toch? Ik geloof echt dat honden heimwee kunnen hebben, met de bijbehorend symptomen. Maar dit gaat echt te ver in mijn ogen.

Al overweeg ik alle opties!

Als ik ze huid op til, springt het gelijk terug.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:09

Misschien niet wat je wil horen, maar wij hadden een soort gelijk iets met onze hond.

Van het ene op het andere moment veel braken.... daarna ook diaree. Al lag de hoofdzaak bij hem op braken (ik weet niet hoe dat hij jouw hond is).
Medicijnen hielpen niets, hij bleef braken.
X-ray gemaakt, was niets op te zien. Ze dachten eerst dat hij iets had gegeten wat niet goed voor hem was en mogelijk vast zat....
Andere medicijnen, maar ook die hielpen niet.
Lopen ging beroerd en heel stijf.
Ook geen koorts/verhoging, bloed is niet afgenomen.
Toen hadden ze het idee dat mogelijk een deel van de darmen over elkaar heen geschoven was. Helaas is zoiets niet te zien op x-ray.
Wij kregen het advies om hem te laten opereren in de kliniek en dat hebben we ook laten doen.

Helaas voor hem met een slechte afloop. Hij bleek een hele grote tumor te hebben die overal op drukte. Begonnen op de alvleesklier er door vergroeird naar maag en darmen. In de kliniek hadden ze nog nooit zoiets gezien.
Zeker niet bij een hond van 1 jaar en 2 weken....

En daarvoor nooit iets aan hem gemerkt. Was de halve dag in touw met rennen, spelen, zwemmen, noem het maar. Eten? Altijd als een dijker...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:14

Het kan wel door de pijn komen. Wij hebben dat ook eens met een hond gehad die bleek spondilose in de rug te hebben maar wij dachten zelf dat ze een hartaanval had gehad ofzo omdat ze er zo raar bij lag, ook meer dood dan levend. Hart bleek goed maar de rug niet en kwam het dus van de pijn. Pijnstillers hielpen ook niet echt dus toen is ze aan de prednison geweest dat hielp wel wat uiteindelijk. Zou zeker even een foto van de rug laten maken als ik jou was.
Veel sterkte met je hond!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 23:17

Wat vreselijk Kiki! Tot nu toe komt het begin van je verhaaltje aardig overheen. Voornamelijk spugen, de diaree is nu al over. Ik ga me nog geen dingen in me hoofd halen. Ik wacht morgen even af.. Kan weinig doen nu :(.

Fotos worden er zowizo gemaakt! Ik zal alles (laten) doen wat nodig is.. Als me ventje er maar boven op komt.
Het is zoooo sneu om te zien.
Zal morgen proberen een foto te maken, van hoe die er nu uitziet..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 23:31

Ik zit echt met tranen in me ogen.. Me vriend is hem net wezen uitlaten, maar hij wou gewoon echt niet mee lopen.. Dus hij is niet ver gegaan.. Op de terug weg heeft die 2 x gespuugd van de pijn waarschijnlijk :r .
Voel me zoooooo machteloos!! ;( ;(. Wat kan ik nou doen om het hem beter naar ze zin te maken? :?

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:41

Ik zou hier toch eigenlijk niet mee wachten. Klinkt echt niet goed. Is er geen spoed dierenarts dan?
Of nu rustig neer leggen en morgen vroeg gelijk bij een andere dieren arts op de stoep stasn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:49

Als je het niet vertrouw bel gewoon de da. Heeft je eigen da geen dienst dan krijg je automatissch een vervanger.
Krijgt hij iets van een pijnstiller?
Ik denk wel het verhaal van onze hond vrij zeldzaam is.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 23:57

Wat naar voor jullie! Mijn hond is onlangs ook heel ziek geweest (2,5 jaar). Plotseling incontinent, na een week begonnen met braken en diarree en overal kwam bloed uit. Ook zij was meer levend dan dood en heb haar met Pinksteren jankend naar de dierenarts gebracht, dacht echt dat het afgelopen was. Hier konden ze niks vinden, zelfs geen verhoging. Bleek het uiteindelijk door medicijnen te komen die ze tijdelijk kreeg. Gelukkig is dat goed afgelopen.

Ik zou bij jou hond denken aan een verstopping ergens misschien... Dat ze niet wil eten en wel veel braakt kan natuurlijk duiden op dat het voedsel niet verder kan en er aan de voorkant weer uit komt?! Een tumor zou kunnen natuurljk maar hoe jonger ze zijn hoe kleiner de kans, vooral niet doemdenken dus.

Wat ook nog zou kunnen is een (allergische) reactie ergens op? Iets van de omgeving of wat hij (stiekem/perongeluk) binnen gekregen heeft. Iets wat hem van binnenuit goed dwars zit.
Ik zou inderdaad foto's laten maken en eventueel een echo om te kijken hoe het er uit ziet aan de binnenkant. Het klinkt toch echt alsof er iets dwars zit wat hem gewoon pijn doet.
Hoop dat het goed afloopt!! Sterkte!

Edit; pijnstillers kunnen de maag/darmwand ook aantasten en irriteren. Dus als het daar niet goed zit zou ik voorzichtig zijn met pijnstillers.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:41

Jeetje wat erg! Het klinkt misschien heel erg raar maar
een rauw ei naar binnen werken schijnt wel heel erg goed te zijn om
de braakreactie te verminderen. De hond van mijn moeder had dus wel een
keer een stok vastzitten maar ook toen de stok eruit was bleef hij regelmatig braken.
Toen heeft ze van iemand te horen gekregen dat dat zou helpen. Na twee dagen en dus twee eieren verder was het braken bijna over en was de hond zo goed als opgeknapt. De dierenarts zei later ook dat het ei ook een soort van boost kan zijn omdat er zoveel goeds inzit.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 00:48

Phoeh jeetje... dat gaat niet goed :( ze kunnen best ziek worden van heimwee, mijn honden hebben dat altijd ala ik wegga. Maar dat duurd meestal 3 dagen...
Als je het niet vetrouwd, zou ik gewoon gelijk de da bellen.. spoed is altijd open !

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 01:12

Zou het kunnen dat hij een speeltje of iets anders kapot heeft gebeten en vervolgens heeft opgegeten? Heb je hem al eerder een speeltje/iets anders op zien kauwen? Zoals je hond nu 'klinkt' zou ik persoonlijk geen risico meer nemen (want hij voelt zich, zo te lezen, al een week niet meer lekker). Zes kilo in een week afvallen vind ik wel heel erg veel, dat is gewoon niet goed. Toen je moeder met hem naar DA ging, is er toen bloed afgenomen?
Ik krijg een beetje het idee dat je de DA, waar je moeder met hem is geweest, niet helemaal vertrouwd. Je kan ten alle tijden(dag en nacht) contact opnemen met een andere DA. Heel veel stekte met je hond, het is nooit leuk om je beestje zo te zien. Ik hoop dat alles weer goed komt met hem. :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 06:10

Er staat hierboven dat zijn bloed perfect in orde was en dat ze foto's en een echo gaat laten doen..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:00

Vroeger de hond van mijn oma had ongeveer hetzelfde, alleen toen mijn oma hem ging halen waren alle klachten weg behalve dat ie geen stem meer had van het vele blaffen... ARm dier hadden we dat toen geweten..

Ik vind dit echter een heel ander verhaal... Ik zou vandaag terug gaan naar je DA en hem eens goed laten nakijken want dit klinkt niet goed.. Rugpijn kan ook van het vele spugen komen dat ie iets verrekt heeft wellicht. Drinkt hij wel nog goed?

briitje schreef: