.Ik en me vriend zijn zondag 30 juli vertrokken op vakantie. Onze hond (AB, 3 jaar, +-40 kg) zou een week bij me moeder logeren.
Vanaf dag 1 was hij al goed ziek, terwijl wij niets hebben gemerkt, toen we hem afgooide.
Hij heeft alles bij elkaar gespuugd.. Dit nog een dagje aangekeken, heeft me moeder contact opgenomen met de DA. Ze moest medicijnen geven om het braken en de misselijkheid te stoppen.. Dit heeft niet geholpen, waarna zij een bezoekje heeft gebracht. DA heeft hem gecontroleerd en constateerde dat hij erge rugpijn had en hierdoor dus goed ziek was. Twee spuiten verder, zou hij moeten opknappen.
(Dit alles van horen zeggen van me moeder. Dus het kan zijn dat ik (belangrijke?) informatie vergeet)
Helaas leven we nu alweer bijna op maandag en gaat het nog steeds erg bergafwaarts.
Hij eet heel de week al amper, drinkt amper en is meer dood dan levend. Normaal is het een actieve hond.
Nog wel contact gehad met DA.
Vandaag zijn wij thuis gekomen, wouden ons vriendje ophalen, maar reageerde nauwelijks. Rondje gelopen, pootje gebadderd, waar die normaal erg voor in is. Maar ook hier maakte ik hem niet blij mee.
Ondertussen is die denk ik een kilo of 6 afgevallen in de afgelopen paar dagen.
Even alles op een rijtje:
- kijkt heel levenloos uit ze ogen
- eet niks (geen brokken, geen vlees ect)
- drinkt amper
- gaat met moeite liggen. Eerst rustig zitten en na enkele minuten liggen4
- is niet enthousiast te maken voor enkele activiteit dan ook.
- geen verhoging of koorts
Nou zei de DA dat het overbelasting kan zijn door bv teveel beweging. Na mijn mening, krijgt hij niet TE veel beweging.
- s'morgens 30-45 wandeling
- s'middags minimaal 1 uur tot 2 uur (ligt aan tijd ect ect). Dit kan variëren van zwemmen, spelen met andere honden, met stokken gooien, of gewoon wandelen)
Na avond eten (niet altijd) nog een uurtje zwemmen.
-s'avonds += 30 min wandeling.
Laat ik voorop stellen dat ik morgen hoe dan ook weer naar de DA ga.
Maar ga bijna twijfelen of het wel (alleen) ze rug is.. Fotos worden ook gemaakt.
Bloedonderzoek was perfect!
Helaas had me vorige kanjer ook erge rugpijn, dus hoop dat dit een beter einde heeft..
Wat denken jullie?
Er zitten hier genoeg mensen op bokt met redelijk verstand van honden. Dus hoor graag of ik iets over het hoofd zie...
Hij was voor zijn doen niet eens blij om ons te zien..
.
.