Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Samblabla schreef:Probeer eens carnibest te voren? Dit zijn diepvries rollen gemalen vlees met alle dingen die een kat nodig heeft, dit gaat er meestal goed in bij katten/honden/fretten etc. En het zorgt ervoor dat je kat geen tand problemen meer krijgt. (Tandsteen etc)
Ninaka schreef:Mijn kater had ook heel erg last van tandsteen en tandvlees ontstekingen tot bloedens toe.
Diverse dingen geprobeerd, waaronder de Royal Canin Oral Sensitive en de DA variant van de Oral, maar beide hielpen niet heel veel.
Daarna over gestapt op Hill's T/D, ook de "DA" variant en die werkt super. Nauwelijks nog last van tandsteen (niet meer als mijn andere kat) en geen tandvleesontstekingen (en dus geen bloedingen) meer. Deze brokjes zijn ook nog iets groter als die van Royal Canin, ook die van de Main Coon. Het is wel iets prijziger, maar je hebt er ook minder van nodig. Plus dat je uitspaart in DA rekeningen![]()
Ben hier heel erg tevreden over, plus dat hij het er verder ook prima op doet en hij vindt het heerlijk (lekkerder als de Royal Canin Oral)
Ik bestel het bij Zooplus, maar is dus ook via de DA te verkrijgen, tenminste als ze Hill's hebben.
listiglistje schreef:Ik voer mijn Maine Coon Prins Adult Maxi, is exact zo groot als de RC Maine Coon 31, ruikt ook hetzelfde en de samenstelling lijkt er ook op!
http://www.broekhuizens.nl/1438/prins-k ... nvoer.html
Scheelt sowieso heel veel geld als je je voer daar besteld!
Paashaas schreef:Ninaka schreef:Mijn kater had ook heel erg last van tandsteen en tandvlees ontstekingen tot bloedens toe.
Diverse dingen geprobeerd, waaronder de Royal Canin Oral Sensitive en de DA variant van de Oral, maar beide hielpen niet heel veel.
Daarna over gestapt op Hill's T/D, ook de "DA" variant en die werkt super. Nauwelijks nog last van tandsteen (niet meer als mijn andere kat) en geen tandvleesontstekingen (en dus geen bloedingen) meer. Deze brokjes zijn ook nog iets groter als die van Royal Canin, ook die van de Main Coon. Het is wel iets prijziger, maar je hebt er ook minder van nodig. Plus dat je uitspaart in DA rekeningen![]()
Ben hier heel erg tevreden over, plus dat hij het er verder ook prima op doet en hij vindt het heerlijk (lekkerder als de Royal Canin Oral)
Ik bestel het bij Zooplus, maar is dus ook via de DA te verkrijgen, tenminste als ze Hill's hebben.
Hoe heet die soort van hills? Dan ga ik daar eens naar kijken.
En wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone hills en de da variant, buiten de prijs..
Dankjewel voor je tip.

perdjes schreef:Ninaka schreef:Mijn kater had ook heel erg last van tandsteen en tandvlees ontstekingen tot bloedens toe.
Van Hill's heet de speciale brok voor de tanden T/D. Het zijn best wel flinke brokken waar ze moeite voor moeten doen.
Qua prijs verschilt het niet veel met de royal canin (hier is de rc zelfs duurder)
Misschien kun je is naar de DA gaan en vragen of ze proefzakjes hebben?
listiglistje schreef:Ik bestel per 10 kilo of 2 x 10 kilo, dan scheelt het wel veel hoor! Hele grote Maine Coon van 13 kilo

. Ontsteking weer duidelijk zichtbaar.
)vinden ze heeeerlijk!