Last van insluiper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

Last van insluiper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 14:32

Hallo!

Situatie:
Ik ben eind december met mijn vriend in een rijtjeshuis. Voorheen woonde er een vrouw met 2 grote katers. Een van de katten is van een paar huizen verderop. Ze had hem geadopteerd omdat de kat rust zocht ipv bij het drukke gezin wonen.
Toen de dame ging verhuizen kon de vanwege haar nieuwe kleine woning niet beide katten meenemen. De kat van een paar huizen verder is dus weer terug gegaan naar het drukke gezin.

Voor de kat is de situatie dus onbegrijpelijk geworden. Best zielig.
Het gezin heb ik geadviseerd de kat een paar dagen binnen te houden om daar weer te wennen. Echter, de volgende dag zat ie alweer bij ons in de tuin. Hij had de hele nacht gemauwd dus ze waren hem zat.

Ik ben een kattenliefhebber en vind het geen probleem dat er katten in mijn tuin zitten. Maar mijn eigen kater vindt het minder leuk. Hij sproeide helaas de eerste maanden na de verhuizing. Nu doet hij dat enkel nog in de tuin. Ook niet bezwaarlijk, hij heeft nog beetje moeite met zijn territorium afzetten.

Sinds het mooi weer is, staat onze achterdeur zoveel als mogelijk open. Maar de kater van het gezin staat ook steeds vaker op de stoep. Inmiddels is ie nu ook twee keer naar binnen gesneaked. Een keer stond ie al halverwege de trap voor we het in de gaten hadden! Hij is echt brutaal!

Mijn angst is nu dat mijn kater weer begint te sproeien omdat hij de andere kater binnenkomt. Ik wil hem dus echt buiten houden maar en geen idee hoe..

Help!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:35

Emmer water over hem heen gooien als hij net je tuin inspringt. Bedenken ze zich wel 2 keer. (En met dit warme weer is dat niet erg)