). Vanwege de vindplaats, Maasvlakte, is het sowieso een dumpkonijn
en zit de gemiddelde konijnenopvang echt niet te wachten op hem vanwege de te grote kans op myxomatose. Inmiddels is mijn zus enorm op het kereltje gesteld geraakt en wil ze hem eigenlijk niet meer kwijt. Omdat zij datgene niet kan bieden wat een konijn nodig heeft, is er besloten dat het kereltje bij mij komt wonen en hebben we hem Spike genoemd
.Ik ben meteen gaan zoeken voor een 2de hands hok met verdieping, alleen zijn die dingen hier in de omgeving heel snel verkocht, (zelfs nadat ze het hok aan je hebben toegezegd, want die andere mensen konden vanavond al komen
). Nu is het de bedoeling dat over een week of 4 er een ren van 2.5 bij 3.5 komt en dat het hok alleen als voeder/schuil/drinkplaats gaat dienen. En uiteraard krijgt nijnemans een vriendin zodra hij geënt is en we zeker weten dat hij geen ballen meer heeft, zo ja gaan ze er alsnog af. Maar het hok wat ik nu van een collega heb gekregen is maar 70 bij 70 cm. Niet echt ruim dus
. Mijn vraag is dus of dat ruim genoeg is om als schuil/eet/drinkplaats te dienen voor 2 konijnen of dat ik beter nog door kan zoeken voor iets ruimers? Ik heb inmiddels ook de tip gekregen om 2de hands hokken eerst goed te ontsmetten met dettol ivm mogelijke ziektes die in het hok kunnen blijven zitten. Is er misschien iets wat ik beter kan gebruiken?
.