Hond eet konijnenkeutels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Hond eet konijnenkeutels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 06:10

Oooh ik word er echt gek van... Onze hond eet konijnenkeutels.. Onze konijnen lopen af en toe los in de tuin en de ander zit in de bench in de tuin zodat hij ook lekker gras kan eten. Maar ik verplaats de bench heel vaak zodat hij weer nieuw gras heeft. Nu eet Lieke de konijnenkeutels op. Nu zie ik overal dat honden er niet ziek van worden. Nou Lieke is nu aan de diaree en heeft vannacht een aantal keren in huis gepoept en ze ligt heel moe op de bank... Dit is al de 3 de keer dat ze er zo van slag van is. s'avonds voelt ze zich wel weer beter maar ja dan begint ze weer met eten. Hoe kan ik het haar afeleren?

lucaa2

Re: Hond eet konijnenkeutels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:18

het stukje tuin waar je konijn gelopen heeft/mag lopen afzetten met zo'n hekje. Als je hond goed getraind is blijft hij daar dan wel weg. Je kan natuurlijk ook gewoon iedere X als hij dreigt te gaan eten, een bestraffend geluid maken, dan weet hij zeker dat het verboden is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 07:14

Afzetten word een beetje moeilijk omdat de anderen soms los in de tuin lopen en onze tuin is best groot. Ze weet als ik vies zeg dat ze niet mag eten. Maar dan ga ik even naar binnen en begint ze weer

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:26

Gewoon laten eten? Als ze goed vers zijn en je konijn is gezond kan er niks gebeuren. Puk eet ze ook wel vaker.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 07:33

Onze hond snuffelt de hele weides af naar konijnenkeutels. Dan zal ik haar binnen moeten opsluiten,
om te voorkomen dat ze ze eet. Ja, of de konijnen laten schieten, maar dat vind ik zonde.
Geloof niet dat ze er ziek van wordt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 09:34

Lieke is er nu al 3 keer heel ziek van geweest en vanmorgen was ze dus ook weer zo ziek. De hele nacht is ze aan de wandel geweest en ze was giga aan de diaree en alles lag in huis... Ze moet ook vaak overgeven als ze het heeft opgegeten. Ze heeft een hele gevoelige maag.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:40

Hmm, ik herken dat.. Onze hond eet ook konijnenkeutels, alleen dit konijn laat z'n drolletjes buiten zn 'huis' vallen.. Onze hond heeft er nooit last van.
Misschien kun je iets op de konijnenkeutels gooien wat honden absoluut niet lekker vinden..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:12

appiesjappie schreef:
Afzetten word een beetje moeilijk omdat de anderen soms los in de tuin lopen en onze tuin is best groot. Ze weet als ik vies zeg dat ze niet mag eten. Maar dan ga ik even naar binnen en begint ze weer

Dan is je probleem onoplosbaar.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 19:24

ik hoopte eigenlijk dat het op te lossen viel...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:30

is het wel van de keutels? Speelt er niet wat anders of eet ze pas sinds 3x konijnenkeutels? Ik zou haar ontlasting (poep dus in dit geval) even laten onderzoeken of er niets vreemds in zit in elk geval.

De mijne eten ook al jaren keutels. Heb nu 3 konijnen, (voorheen 6) die regelmatig keutelen op het gras en dat gaat allemaal erin bij mijn 2 honden. NOoit problemen gehad gelukkit.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 06:29

De konijnen lopen nog niet zo lang zo los in de tuin. Dus ze doet het nog niet zo lang. Als ze aan het overgeven is zitten er allemaal konijnenkeutels in. Als ze poept is het gewoon dun net water en ik zie er verder niks vreemds in.