Leuke dingen met hond doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley6

Leuke dingen met hond doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 19:00

Hallo!

Voor ongeveer 12 dagen komt mijn oppashond weer! Nu heb ik lekker vakantie en wil dus lekker veel dingen met hem gaan doen.
Ga nog een paar keer met een vriendin heerlijk over het strand wandelen en wil zelf ook lekker veel met hem gaan wandelen.
Helaas is hij niet meer zo'n allemansvriend met andere honden, omdat hij een keer aangevallen is. (Heb hem al wel een keer mee naar school genomen waar toen ook allemaal andere honden waren, het ging toen redelijk goed! Ik verwacht alleen geen speelgedrag meer van hem ;) )
Nu wil ik hem ook nog wat extra kunstjes aanleren, maar zijn er nog meer 'leuke' dingen die ik met hem kan gaan doen?

Alvast bedankt voor tips en hulp! ;)

kohtje

Re: Leuke dingen met hond doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:03

Wat van hond is het en hoe oud?

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:19

Het is een schnauzer en hij is volgens mij nu iets van 7. Ben al een paar keer met hem naar een strandje geweest, heeft hij lekker kunnen zwemmen en pootje baden. Zelfs met andere honden ging het goed! Ben nu best een beetje trots op hem!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:23

Ik doe welleens wat zoek spelletjes met mijn hond, in huis of in de tuin snoepjes/brokjes/speeltjes verstoppen (hond even in de gang of keuken, kan hij gelijk blijf leren als hij dat nog niet kan) en laten zoeken. Ze gebruiken dan de neus en die van mij vind het altijd erg leuk. :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:25

Ik weet niet of hij van balletjes houd?

Anders kun je misschien flyball met hem gaan doen? Officieel heb je er wel een apparaat voor nodig maar misschien ben je creatief en kun je zelf iets fixen? Anders kun je misschien ergens goedkoop een B merk flyball apparaat op de kop tikken.

succes^^

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:45

Wispeltuur schreef:
Ik weet niet of hij van balletjes houd?

Anders kun je misschien flyball met hem gaan doen? Officieel heb je er wel een apparaat voor nodig maar misschien ben je creatief en kun je zelf iets fixen? Anders kun je misschien ergens goedkoop een B merk flyball apparaat op de kop tikken.

succes^^

Flyball moet je niet aanleren als je er geen verstand van hebt. Grote kans dat je het verkeerd aanleert wat ook de kansen op blessures bij de hond uitermate verhoogt.

Als je de hond echt oefeningen wil gaan aanleren zou ik dit eerst overleggen met de baasjes. Ik zou er zelf persoonlijk niet van gecharmeerd zijn als mijn hond allerlei dingen krijgt aangeleerd op zijn logeeradres.

Wat wel erg leuk is om te doen is hersenwerk: http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/
Vooral op de facebookpagina kan je leuke ideeën opdoen: https://www.facebook.com/Hersenwerkvoorhonden

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:25

Flyball zou niet echt een optie zijn ;) De ruimte in de tuin is nou niet om te zeggen genoeg.. Heb hem al eerder wat kunstjes aangeleerd en eigenaars vinden het gelukkig niet erg. Maar in ieder geval bedankt voor tips!