Honden trucjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thincla

Honden trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:07

Hoi,
Wij hebben een hond van een half jaar. Het is een blonde flatcoated retriever, hij kan al:
- Zit
- Af
- Plat
- Poot
- Blijf
- Door (hoepel)
- Alleen thuis in bench blijven
- Zindelijk
- Goed aan riem lopen
Wat kunnen we nog meer onze hond aanleren? Het is een jachthond en we gaan , als hij ouder is, met hem op jachttraining. Zijn er ook trucjes die hierbij handig zijn? Of weten jullie nog trucjes die gewoon leuk zijn? Alvast bedankt! :)

Elm0

Re: Honden trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:10

Mijn hondje kan op haar rug liggen (dood) en omrollen op haar rug. Als hij eenmaal op zijn rug kan liggen kan je het omrollen heel makkelijk aanleren, met een koekje bij zijn hoofd/neus, die neem je de andere kant op en na even oefenen rolt hij met je mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:12

Voor jacht training is apporteren wel handig en zit/lig+wacht/blijf.

Voor de rest zijn er nog genoeg kunstjes,
buigen, rollen, schudden, twist(rondje draaien) tot aan de spaanse pas.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-13 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:12

dat ie komt als je m roept :+

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:13

Mijn hond kan high five
Leer je door je hand in high five stand ( :+ ) te houden en dan poot te zeggen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:14

High five
Twist (een rondje draaien naast je been)
En heel belangrijk HIER

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:19

Praat (Blaf op commando).
Leren begrijpen dat je vinger een aanwijsstokje is voor wat hij moet gaan doen. Als ik bijv. met mijn vinger naar beneden wijst gaat ie af, en als ik op een stoel wijs gaat ie op de stoel zitten, wijs ik er weer vanaf dan gaat ie er weer af etc.
Tijdens het lopen harder en zachter gaan op stemcommando of door een ander geluid. Als ik bijvoorbeeld stil ga staan, dan 'schop' ik de voet die als laatste nog in de lucht is op de grond en hoort hij dat geluid, dan gaat hij direct naast mij zitten. Tijdens het lopen ga ik soms harder/zachter lopen waarbij hij mij moet volgen. 2x klikken met m'n tong is rennen, ho is terug naar 'draf' of überhaupt gewoon zachter gaan.

En vooral genieten van je pup, die van ons is nu 1,5 en begint nu pas echt heel leergierig te worden. Hiervoor was ie nog enorm speels en nog nog niet echt toe aan moeilijke dingen leren, terwijl die daar nu echt van lijkt te genieten :).

Mizora

Re: Honden trucjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:30

Links en rechts (links/rechts van je lopen maar niet per se naast),
deze kant (niet volledig van kant wisselen maar meer richting de baas toe).
Eventueel Left en Right (hoek van 90° naar links/rechts maken)
Achteruit
Vooruit
Plaats
Naast
Apport
Zoek
Blijven/wachten op afstand (dus stil kunnen zetten terwijl hij aan de andere kant van de weg is bijv.)
Rustig
Laag/Hoog (kan zowel voor wel/niet opspringen als voor bovenaan/onderaan een dijk blijven)
Los
Dichtbij (niet meer dan x aantal meter van je af, los)
Haal *knuffel* (dus Haal smurf, Haal bal, Haal schaap)
Pas laten eten als je een specifiek commando zegt (in ons geval Ga maar. Hij ging mooi niet toen mijn oma zijn voer neer had gezet en ze "Toe maar" zei. Dan blijft hij je strak aankijken. I.c.m. met wachten ook heel geschikt als je wat laat vallen. Met daar achteraan "ga maar" om de kruimels op te ruimen).

Maar het meest geniale commando van onze hond is toch, "We zitten aan tafel." dan moet hij naar zijn kussen gaan. En bij het natafelen komt hij er dan weer af.