Kan me hier zo kwaad om maken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Kan me hier zo kwaad om maken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:40

Of gewoon verspilde energie..

Maar, ik maak me kwader en kwader,
Ik zie zooo vaak advertenties op facebook van kittens die te koop staan, pupjes uit pretnestjes die te koop staan. Maar zonet brak mijn klomp..
Er zocht iemand MET SPOED, ja hele advertentie in hoofdletters, een dekreu voor haar teef gezien die "binnen 2 dagen gedekt moest worden". "Het liefst een shi zhu/malthezer achtig hondje".
Alsof je als broodfokker (ja zo zie ik het) weet wanneer je teefje dekrijp is terwijl je er niet mee naar een DA gaat. En al ga je naar de DA voor een progesteron test kan je nog niet met zekerheid stellen dat een hondje "binnen 2 dagen" gedekt moet worden. Mocht het progesteron gehalte goed zijn moet de teef het liefst nog direcht gedekt worden.

Zijn mensen nou echt zo dom? Moet ik mij hier maar niks van aantrekken? Want als ik mijn mond opendoe wordt ik uit het hoekje gegooid terwijl er ook best zinvolle advertenties op staan.
Moet ik dan maar mijn mond houden terwijl die mensen er gewoon op los fokken alsof het voorwerpen zijn?

Pff, frustratie, even mijn verhaal van me af typen..

Bedankt voor het lezen :o

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:41

+1

Ik erger me er ook super aan net ook iemand over gehaalt om geen kittens van mp maar uit asiel te halen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:44

animalwoman schreef:
+1

Ik erger me er ook super aan net ook iemand over gehaalt om geen kittens van mp maar uit asiel te halen

Daarmee werk je dus in de hand dat mensen hun kittens maar gaan dumpen (lees: in een doos bij de ingang achterlaten) bij het asiel.

Ik heb 5 kittens lopen (moeder is hoog zwanger aan komen lopen) en deze staan dus op MP.
Hoeveel mailtjes met commentaar ik al heb gehad... niet normaal.
Door dit soort goed bedoelde adviezen kom ik niet van deze (voor mij zeer ongewenste) kittens af.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:45

De meeste dierenartsen hebben van een progesteronbepaling weinig kaas gegeten ;)
Veel mensen gaan nog standaard uit van bv de 11e dag van de loopsheid. Broodfokkers investeren niet, die hebben gewoon zelf een paar reuen, stuk goedkoper en je kan lekker vaak laten dekken.
Dit soort vuilnisbakjes worden dan opeens als boomers verkocht en leveren meer op dan gewoon vuilnisbakjes.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:49

Bijstandsniveau, sorry, vind het echt acties voor mensen die nog niet tot 3 kunnen tellen, bij wijze van.
Slimme mensen doen zoiets niet, rijke mensen ook niet, maar laat dat andere deel nu net overheersen.

Wij hebben ook meermaals kittens gehad, maar we wisten vooraf al wie de kittens wilde hebben, voordat ze al zwanger raakte (eerste nestje was een fout, wisten niet dat ze al vruchtbaar was, en toen was iedere keer wel een man of 5/6 die zei 'Ik wil een van het volgende nest' omdat ze enorm aparte kittens kreeg, dus werd maar gewacht met steriliseren).
Hebben ook eens onze pitbull willen laten dekken door die van vrienden (met stamboom), wederom ervoor al kopers, al was er niks uitgekomen.

Nooit iets op MP gezet van katten (jawel, een krabpaal :o )

Je moet ook geen overhaaste beslissingen nemen (net als die advertentie waar jij het over hebt in de OP), kijk naar het karakter van de vader, de ouders, zijn bouw, papieren, de match... Je gaat toch niet van 'Ey ik zoek een dekreu want ik wil puppy's, doe maar wat, des te sneller de beter' :')

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:50

Ligt aan de praktijk denk ik.. Die bij ons is bijna perfect als het gaat om progesteron bepaling.
Ik heb stage gelopen bij een hondenkennel die ook met hun honden fokken. Voordeel daarvan was dat er ook een reu zat en dat je aan de reu (en de teef ook) goed kon zien wanneer ze er "klaar" voor was. Nog even voor de zekerheid bij de DA langs en die liet meestal het goede progesterongehalte zien. :j

Brainless: Ik snap dat je ongewenst kittens hebt en je zal er uiteraard goed voor zorgen en ervoor zorgen dat ze een liefdevol huisje vinden. Maar wat ik me dan afvraag, hoe heeft het zover kunnen komen dat je kat zwanger is geraakt. :o maargoed, geloof dat je daar nu niet zoveel aan hebt..

Brainless

Re: Kan me hier zo kwaad om maken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:53

@Mikkiej
Het is niet mijn eigen kat.
Deze kat is hoog zwanger aan komen lopen (gedumpt?).
Niemand in de buurt weet van wie ze is en nu blijft ze gewoon hier.
Volgende maand laat ik haar castreren, maar ik zit nu wel met 5 kittens.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 23:55

Ah kijk, daar is de andere kant van het verhaal. Dan kan je er idd niks aan doen!
Goed van je dat je haar laat castreren :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:55

Sterilliseren? :p
Wij zoeken ook een katje erbij, maar ik wil er eigenlijk een redden. Niet zo'n hobbyfok mens :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:56

ZeSteigert schreef:
Wij zoeken ook een katje erbij, maar ik wil er eigenlijk een redden. Niet zo'n hobbyfok mens :n

*hint* heb er 5 lopen :+

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 00:00

Helaas, ons huis is vol.. :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:02

xSlvna schreef:
Bijstandsniveau, sorry, vind het echt acties voor mensen die nog niet tot 3 kunnen tellen, bij wijze van.
Slimme mensen doen zoiets niet, rijke mensen ook niet, maar laat dat andere deel nu net overheersen.

Wij hebben ook meermaals kittens gehad, maar we wisten vooraf al wie de kittens wilde hebben, voordat ze al zwanger raakte (eerste nestje was een fout, wisten niet dat ze al vruchtbaar was, en toen was iedere keer wel een man of 5/6 die zei 'Ik wil een van het volgende nest' omdat ze enorm aparte kittens kreeg, dus werd maar gewacht met steriliseren).
Hebben ook eens onze pitbull willen laten dekken door die van vrienden (met stamboom), wederom ervoor al kopers, al was er niks uitgekomen.

Je moet ook geen overhaaste beslissingen nemen (net als die advertentie waar jij het over hebt in de OP), kijk naar het karakter van de vader, de ouders, zijn bouw, papieren, de match... Je gaat toch niet van 'Ey ik zoek een dekreu want ik wil puppy's, doe maar wat, des te sneller de beter' :')

Zo jongedame, hier ga je toch behoorlijk over de schreef en ga ik dan ook zeker op temmen.

Je doet hier uitspraken die echt nergens op slaan.

En je kan andere mensen wel beschuldigen van hun slechte gedrag. Maar wat jullie doen is nog veel erger, jullie fokken rasloze katten puur voor kleur en niet voor karakter.
Dus jullie zijn net zo erg, danwel niet erger dan die zogenaamde bijstandsniveau mensen.

Net als al die meiden die jij hier op bokt aanvalt voor onwetendheid, heb jij ook nog verrekte veel te leren.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:05

Brainless schreef:
ZeSteigert schreef:

*hint* heb er 5 lopen :+

In de buurt van Nijmegen? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:06

Ehhh nee, maar ik kan hem opsturen via DHL }:0

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:09

Tem gewoon op haar berichten en ga er verder niet op in omdat er dan een discussie in een discussie ontstaat. Inception, maar dan anders.

En tip van Lee, laat het los. Ik heb ook een meisje op mijn fb, of ja meisje, een vrouw, die haar open poezen laat dekken door de kat van Jan Rap en z'n maat. Er zijn wachtlijsten voor die kittens, puur omdat Heiloo een klein dorp is en iedereen haar kent. Ik heb al eens gezegd dat voor iedere kitten die zij zo fokt een asielkitten langer zo niet jarenlang in het asiel blijft. Maar het heeft geen zin. Dus laat ik het los en focus ik me op de mensen die wel naar me luisteren.

Iedereen is gek met mijn Olivier, een heuse raskat, maar wel eentje die met zijn 18 jaar is afgestaan door een ziek baasje en op een slaapkamertje zat zonder gezelschap. De opvang waar hij zat vond hem eigenlijk kansloos. En hij is me net zo lief, zo niet liever, dan de kittens die ik met mijn huisgenoten ooit uit het asiel plukte. Asielkatten zijn net zoveel waard als die marktplaatsbeestjes.

En persoonlijk denk ik dat je dan helemaal geen kat moet nemen als je alleen een kitten wilt, want zolang zijn ze niet kitten. Maar dat terzijde.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 00:14

Klopt, raskat, asielkat, jong, oud, alles is hier welkom (als we weer een nieuwe kat zoeken dan :+ )

We hebben enkel voor een kitten gekozen, vorig jaar, omdat omdat onze, toen jongste kat, onze oudste het leven zuur maakte. := Dus een kitten erbij, kunnen ze heerlijk samen ravotten. En dat heeft geholpen! De rust is wedergekeerd en nu kunnen ze heerlijk met zijn 3en slapen, iets wat vorig jaar nog onmogelijk leek.
Maar als hier ooit weer een nieuwe kat komt, hoeft het niet persee een kitten te zijn. Als het karakter mij maar aanstaat zodat het kan klikken met de andere kat(ten)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:16

Ja oeps, laat ik mezelf even corrigeren, soms is een kitten handiger. Maar ik had geen katten voor ik Olivier kreeg dus vandaar.

Het ging me meer om mensen die met alle geweld die babyperiode mee willen maken.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 00:18

Klopt.. Neem dan een pleegnestje uit het asiel, harstikke leuk, wel de lusten niet de lasten.
Een kitten wordt snel groot. Hoewel ik het niet erg vind dat onze kitten nu wat rustiger wordt :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 00:23

Ik hou onze kitten wel hoor, mijn ouwe dikzak die ooit een schattig jong poesje was is ooi alweer bijna 8. Ik hou nog net zoveel van hem als toen hij 2 maanden was. Misschien nog wel meer! :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:27

En jahoor, open net fb, wéér een nieuwe advertentie met pups..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:19

Hier zie je nooit puppys en kittens in de asiels, die zijn hier binnen de kortste keren weer weg, dus wat betreft 'voor iedere kitten van ons blijft weer ene langer in het asiel', néé, die mensen gaan geen 50 km rijden om een kitten uit het asiel te halen, net als die mensen in de buurt van asiels niet onze kittens krijgen/halen.
Ja er werd inderdaad op kleur gefokt, een karakter weet je toch nooit vooraf, nooit, dat ligt aan hoe jij de kat opvoed, uit twee lieve katten komt niet gelijk een lieve kitten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:27

xSlvna schreef:

Wat jeuken mijn handen om jou eens het een en ander te vertellen.. :r

Ik ken meer 'bijstandsmensen' die slimmer reageren dan dat jij hier doet.. :x

Scheelt vast dat jij met je 16de al 40 uur per week werkt en je eigen hebben en houwe zelf klaar maakt, voordat je gaat oordelen over bijstandsmensen... |o

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:43

xSlvna schreef:
Hier zie je nooit puppys en kittens in de asiels, die zijn hier binnen de kortste keren weer weg, dus wat betreft 'voor iedere kitten van ons blijft weer ene langer in het asiel', néé, die mensen gaan geen 50 km rijden om een kitten uit het asiel te halen, net als die mensen in de buurt van asiels niet onze kittens krijgen/halen.
Ja er werd inderdaad op kleur gefokt, een karakter weet je toch nooit vooraf, nooit, dat ligt aan hoe jij de kat opvoed, uit twee lieve katten komt niet gelijk een lieve kitten.

Hmm dan weet ik niet waar jij woont.... ;)

Maar mense, laten we het gezellig houden.
Ik heb ook getemd op het bericht van bokker in kwestie, omdat ik dit idd ook niet vind kunnen. Dus ik stel voor via pb verder te gaan hierover..

Weer even ontopic,
Ik heb dus gereageerd op advertentie in kwestie op fb. Met enkel de vraag waarom haar hondje gedekt moet worde. En guess what, reactie is verwijderd 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:12

Ja inderdaad, gewoon temmen en geen aanleiding geven tot meer posten is het slimst.

Mikkiej, laat het los, hoe vervelend het ook is. Die mensen staan echt niet open voor jouw feedback.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:31

Zo herkenbaar.. Kan er ook pislink over worden.. Helaas in onze 'vriendenkring' een meisje/vrouw die haar amerikaanse bulldog voor de lol heeft gedekt. Ze is totaal onwetend, heeft er eigenlijk geen ruimte voor (7 personen in 1 huis + andere hond) en doet dit puur voor het geld. Denk nou niet dat ze naar een DS gaat om tussentijds te controleren.. Neehoor.. Erger me er dood aan, maarja wat doe je er aan..
Tips wil ze ook niet echt aannemen..