Fijne kattenbakvulling die niet door het hele huis heen gaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Fijne kattenbakvulling die niet door het hele huis heen gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:46

Ik heb nu de kattenbakvulling van kitty friend en dan de aloe vera 7 days. Deze bevalt me eigenlijk heel goed omdat het de geur heel goed wegneemt. Het enige vervelende vind ik is dat de korreltjes OVERAL in het huis terug te vinden zijn. De katten lopen het dus heel erg uit de bak en moet nu elke dag vegen of stofzuigen daardoor.
Iemand die andere kattenbakvulling kan aanraden die ook heel lekker ruikt, maar minder aan de pootjes blijft kleven en dus minder verspreid wordt?

Liedje

Re: Fijne kattenbakvulling die niet door het hele huis heen gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:49

Goeie! Ik lees even mee! :)
Wij hebben nu houtkorrels. Er liggen wel wat korrels en zaagselstukjes direct voor de bak, maar het valt mee. We hebben een tijdje terug van die kleine witte bolletjes gehad en die vonden we inderdaad door heel het huis terug.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:50

Hier hebben we ook veel korrels net buiten de bak.
Ik heb weleens zo'n soort matje gezien wat je voor de uitgang kunt leggen, maar ik weet niet of dit heel veel helpt? Ik twijfel zelf nog om er een aan te schaffen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:51

Ik heb een bak zonder kap er over, dus een echte uitgang is er niet :D Dan zou ik een matje er helemaal omheen moeten leggen, maar heb eerlijk gezegd ook mijn twijfels of dat wel zo goed werkt

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:52

De nieuwe kattenbak van Curver heeft binnenin een roostertje waar de poes moet opstappen zodat alle grind terug in de bak valt, misschien werkt het ? wel een prijzige bak maar leuk dessign

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:52

De peewee kattenbak heeft ook minder uitloop wel enkel als je de originele vulling gebruikt

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:53

Liselot; wij hebben er ook een die open is, mede daarom hier ook de twijfels, maar wie weet, misschien komt er wel een andere katteneigenaar met dé oplossing :)
Ik volg in ieder geval!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:54

Ik heb peewee _/-\o_ echt ideaal

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 14:54

Een matje voor de kattenbak(ken) wil ook wel helpen. Bijvoorbeeld: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ten/321500

Of je moet zo'n slimmerik hebben die óver het matje springt. :=

Overigens hebben wij er gewoon een deurmatje voor liggen, die hadden we over. Niet alles wordt opgevangen door het matje, maar het scheelt een hoop. Wij gebruiken een huismerk kattenbakvulling, vergelijkbaar met de Schep & Schoon van de Albert Heijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 14:58

Heb die curver bak gezien bij de intratuin, vond het wel een mooi ding inderdaad. Geen idee wat die moet kosten trouwens. Ga zo eens even zoeken.
Wat ik van die bak van curver ook heel handig vond in dat je de onderkant er uit kan trekken om hem schoon te maken.

peewee? is dat kattenbakvulling of een bak?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:05

Liselot schreef:
Heb die curver bak gezien bij de intratuin, vond het wel een mooi ding inderdaad. Geen idee wat die moet kosten trouwens. Ga zo eens even zoeken.
Wat ik van die bak van curver ook heel handig vond in dat je de onderkant er uit kan trekken om hem schoon te maken.

Je hebt het beide nodig.

Het is extreem zuinig :j weinig uitloop en weinig stank

http://www.peeweenederland.nl/producten.php
Laatst bijgewerkt door quera op 01-07-13 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:05

Is die PeeWee ook een oplossing voor katten die na 1 plasje al niet meer op de bak gaan? :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:06

Jans schreef:
Is die PeeWee ook een oplossing voor katten die na 1 plasje al niet meer op de bak gaan? :=

Ik haal 2 keer per dag de drolletjes eruit en zorg dat het zaagsel in de 2e bak komt. Daardoor heb je weer alleen maar korrels. Het word ook niet nat :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:07

Heb wat info opgezocht over die peewee en dat lijkt me wel wat moet ik zeggen! Moeten de katten heel erg wennen aan het systeem of viel dat wel mee? En heb je hier dus echt geen uitloop meer mee?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:08

Weinig :j

Mijn kat ging er gelijk op als kitten.

De enige uitloop die ik had was als m'n kat een korrel in z'n mond nam en hem buiten de bak liet vallen. Ong 1 korrel per keer :')

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:08

Liselot schreef:
Heb wat info opgezocht over die peewee en dat lijkt me wel wat moet ik zeggen! Moeten de katten heel erg wennen aan het systeem of viel dat wel mee? En heb je hier dus echt geen uitloop meer mee?

ze moeten toch wel even wennen aan de houtkorrels maar daarvoor laat je de oude bak nog even staan als je deze begint te gebruiken

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:10

Ik heb van die uitloopmatjes voor de bakken liggen, daar blijft heel veel aan hangen/plakken. Scheelt echt enorm.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 20:05

Heb inmiddels het peewee systeem besteld en krijg hem van de week binnen. Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren en hoe het bevalt. Wel een slimme om de oude bak er nog even bij te houden

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:54

Liselot schreef:

Ik heb die, ideaal. En bij de Vogelkelder in den haag in de aanbieding.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:06

Ik heb 6 huiskatten en gebruik sinds kort stropellets die je voor de paardenstal gebruikt.Ideaal geen stank en goedkoop,voor 20kg betaal ik 5.56
Ik was allang aan het zoeken sinds ik mijn eigenmerk kattenzand niet meer kon vinden.Ik schep iedere dag de drollen er uit en 1 x perweek gooi ik de bakken leeg.Ik heb niks geen uitloop en ook die weeige geur van kattenzand niet.

die tigerino vonden mijn katten niks,ze gingen uit protest naast de bak zitten -:(- terwijl ik het er zo mooi vond uitzien

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:19

Roosch schreef:
Wij gebruiken op aanraden van de fokker van ons kitten Tigerino crystals. Heel fijn spul.
Dit is het:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... g/tigerino

Heb nog niets in huis gevonden in ieder geval. :)

Deze gebruik ik ook, zijn superfijn!! Heb verder nooit korrels liggen. Alleen af en toe wat korrels, maar dat komt doordat een van m'n katten het af en toe erg leuk vindt om lekker grof in de bak te graaien -O-

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:33

Ik heb extreme classic, een hele fijne kleikorrel met babypoeder geur. Ik heb er dan wel een matje voor liggen maar ook ik heb bijna geen uitloop. Alleen, zoals hierboven genoemd, er eentje heel fanatiek gaat graven of als ze de kattenbak gebruiken als aanvals hol op de andere kat :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:55

Ik gebruik catsan, en AH eigenmerk anti witte pootjes en heb bij beide geen uitloop..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:32

Ik gebruik Catsan, en heb daar deze bij

Afbeelding