Kittens verplaatsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Kittens verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:25

Hallo allemaal, onze jonge poes is 4 weken geleden bevallen van 4 super lieve kittens alleen heeft ze dat op een nogal onlogische plek gedaan.
Eerder was het geen probleem de jongen dronken alleen en sliepen.. Maar nu ze beginnen te lopen wordt de situatie gevaarlijk.
Om het beeld duidelijk te krijgen hebben wij een "open" zolder.. Een deur is ook geen optie domweg omdat het niet past ( het is er veelte krap ) ook hebben wij een "open reling" waar de kittens zo tussendoor kunnen.

Nu heb ik enkele opties open hoe we dit gaan kunnen oplossen en weet ik even niet wat op het moment het slimste is.. We hebben een lieve poes,, mogen alles doen met de kittens en ze is meer weg dan dat ze bij het nest ligt vandaar ook de twijfel, ze is bij ze om te voeden en snachts slaapt ze bij ze maar voornamelijk ligt ze lekker bij ons op de bank ( heel aanhankelijk ).

Ik zou boven een "konijnenren" neer kunnen zetten dan bedoel ik zo een ding die je normaal voor konijnen op het gras zou zetten met open bovenkant.. Zo kan mama poes er wel in en uit maar de kittens niet. Deze staat dan naast ons bed zodat mama poes er makkelijkin en uit kan ( het nest ligt nu op die zelfde plek ) dat heeft alleen 1 nadeel dat wij dus via de "ren" ( dus er in stappen ) naar ons bed moeten :+

Optie 2 is ze naar beneden verplaatsen waar ze hun eigen bench hebben en niet om ze in op te sluiten natuurlijk de deur is er uit.. Maar hier kunnen ze ongestoord door het hele huis lopen zonder gevaar... En het is een lekker donker holletje met een kleed erover wat een "veilig" gevoel kan geven voor mama poes en haar kroost.

Optie 3 is er niet dus alle ideetjes zijn welkom.

Ik wil geen topic over het wel of niet krijgen van een nest,, wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen enop 1 na mogen ze allemaal blijven ( die is beloofd aan mijn schoonzusje ) poes wordt hierna geholpen en is nu op aanraden van mijn da aan de poezenpil.

Zeeuwsemeid

Re: Kittens verplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:30

Als je moeders goed laat zien waar je haar kittens naar verplaatst, en haar bij de verhuizing betrekt gaat het als het goed is gewoon goed als je de kittens verplaatst.

Hier in ieder geval wel, ze was net bevallen op een deken op de bank en niet in de werpdoos zoals wij hoopten. Dus wij hebben de kittens met deken en al naar de werpdoos verplaatst en het goed laten zien aan de moeder en ze liggen er nu 7 weken later nog steeds :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:02

ik zou haar naar de huiskamer verplaatsen zodat de kittens ook gaan wennen aan alle dingen. Maar dan als je weg ben/ s nachts even de deur vd kamer dicht houden zodat poes ze niet weer terug gaat leggen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 16:09

Haha dat is dus juist het probleem van de "open" zolder daar zit geen deur in helaas. En ook geen mogelijkheid het wel te realiseren. Zou er misschien wel iets van een plank voor kunnen zetten maar vraag me af of ik poes daar niet heel veel stress me bezorg omdat ze niet op "haar" plek is..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:28

Dan zou ik of dat konijnenren maken of naar beneden verhuizen. Het is maar tijdelijk dus dat je dan de ren evt in moet stappen dus dat zou ik dan maar gewoon voor lief nemen. Met een x aantal weken kunnen ze het hele huis wel door toch?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:19

Jawel ze mogen van mij nu ook door het huis.. Ik heb de kittens inmiddels naar beneden gehaald.. Ze zijn druk aan het miauwen en mama poes begrijpt er weinig van.. Heb de nestdoeken ook allemaal benedenliggen.. Ze blijft ze voeden tot nu toe en dat vindt ik op t moment t belangrijkste.
Zolang het goed gaat probeer ik het zo en anders gaan ze met konijnen ren naar boven terug als ik zie dat mams het er echt niet mee eens zou zijn..

Ik denk dat ik het maar tref met zo een meegaand beestje <3