Kunnen jullie honden en katten ook zo goed met elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Kunnen jullie honden en katten ook zo goed met elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 09:05

Hallo iedereen :)!

Wij hebben een grote beestenboel thuis, waarvan 2 chihuahua's en 3 volwassen katten en 4 kittens!
Onze chihuahua pup Dries is helemaal door het dolle heen als hij weer kan spelen met onze kater Frans!
En het is echt mooi om te zien hoe goed ze met elkaar op kunnen schieten.
Het liefst liggen al onze honden en katten tegen elkaar aan en verzorgen ze elkaar door elkaar schoon te likken en te poetsen, haha!

Afbeelding
Met zijn allen lekker knus.

Afbeelding

Hebben jullie ook zon gezellige beestenboel thuis? En spelen ze leuk met elkaar?
Ik ben erg benieuwd!
Een filmpje volgt spoedig! :j

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:09

Bij ons is het heel verschillend :j
De ene keer zijn ze elkaar aan het vermoorden, en de andere keer liggen ze lekker samen te slapen :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 09:11

Even snel een filmpje op youtube gezet, ze zijn net wat te snel om te filmen, haha :P!

Eline10: Haha dat hebben wij alleen met de broertjes katten (Willem en Frans) :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:12

Hier zijn ze 4 pootjes op 1 buik. Likken elkaar helemaal schoon, kruipen bij elkaar in de mand en spelen met elkaar waarna ze gaan slapen.. bij elkaar :D
Geweldig om te zien :)

Shirley

Re: Kunnen jullie honden en katten ook zo goed met elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:16

Wat een leuk fimpje :))

Hier verdraagt alles elkaar ook geweldig goed, gespeeld wordt er eigenlijk nooit, althans niet samen ;)

Het enige gevaar vind ik dat mijn katten dus totaal geen gevaar zien in andere honden, pas als die overmatige interesse vertonen, gaat er een alarmbelletje rinkelen in de kattenkoppen :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:26

die van mij zijn ook grote vrienden, 3 honden en 8 katten, mensen die bij me op bezoek zijn vinden dat altijd zo bijzonder, sommige visite voelt zich zelfs genoodzaakt ze in de gaten te moeten houden, voor het geval dat en zijn dan stom verbaasd als ze samen in de mand gaan liggen of elkaar gaan poetsen, een van mn honden is een exjachthond en ook haar heb ik zover gekregen dat ze nu vrienden is met de katten, mensen maken er rivalen van, de dieren niet

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 09:39

Miepie77 schreef:
die van mij zijn ook grote vrienden, 3 honden en 8 katten, mensen die bij me op bezoek zijn vinden dat altijd zo bijzonder, sommige visite voelt zich zelfs genoodzaakt ze in de gaten te moeten houden, voor het geval dat en zijn dan stom verbaasd als ze samen in de mand gaan liggen of elkaar gaan poetsen, een van mn honden is een exjachthond en ook haar heb ik zover gekregen dat ze nu vrienden is met de katten, mensen maken er rivalen van, de dieren niet

Inderdaad, hier ben ik het ook mee eens, Ik maak dat ook vaak mee!
Vaak denken ze dat de honden en katten hier aan het vechten zijn en zien ze niet dat het speels gedrag is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:46

Alleen onze berner en mijn rooie zijn gek op elkaar. Morris speelt al vanaf kleins af aan met Cai (hond) hing telkens in zijn staart. Deed aanvallen op zijn vacht. En Cai vond/vind het allemaal prima. Keek eens op, zuchtte diep en ging weer liggen. En likte morris ook altijd. Gevolg was dat de hele kat zeiknat was haha. Met de blauwe kan Cai ook goed overweg. Maar die is meer op zichzelf. En is ook niet opgegroeid met cai.

De twee kleine terrors, vonden Cai doodeng. En blaasde ook goed naar hem. Arm schaap snapte er niks van. Maar nu zijn ze wel lief tegen hem. En geven veel kopjes.

Ben benieuwd hoe het straks gaat tussen de katten van mij vader en mijn pup. Woon namelijk bij mijn vader in samen met mijn kat. Maar ze zijn honden gewent.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:35

Hier kunnen de kat en de hond ook goed met elkaar overweg. Hond wilt wel eens met kat spelen, maarja, hond van 25kg tegen een kat van 4,5kg dat gaat niet echt :P
Kat kruipt wel eens lekker tegen de hond aan en als we terugkomen van een wandeling krijgt kat regelmatig wat kusjes van de hond.
Ook mag de kat over z'n hoofd heen stappen, aan z'n oog ruiken e.d. allemaal geen probleem.

Als de kat een keer speels is en de hond aantikt, vindt hij dat ook leuk. Helaas is een poot van de hond terug een beetje lomp, dus dat houd ik tegen.

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:46

Hier gaat het helaas absoluut niet tussen de hond en de kat.
We hebben onze hond nu ruim een half jaar en zo lang woont onze kat nu boven. Hij durft niet meer naar beneden als de hond thuis is, omdat de hond veel te druk en speels voor hem is...Want onze kat blaast ook niet ofzo als hij bang is, hij rent snel weg, en ja dat vindt de hond maar al te leuk om achteraan te rennen. We hopen zo erg dat dit nog ooit goed komt, maar we vrezen het ergste...

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:49

Wij hebben 5 katten en 2 honden, Golden retriever en Jack Russel mix, gaat super met elkaar. Maar als het er op aankomt zijn de katten duidelijk de baas.
Dan zitten de honden soms te kijken van sorry wat heb ik nu weer gedaan, erg leuk om te zien.
Samen spelen ze ook heel vaak of de staart van de golden is het speeltje voor de katten en die zit dan zo dom achterom te kijken van wat doen jullie nou haha

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:07

Ha ha wat leuk. Hier ook dikke vriendjes hoor, zowel de volwassen hond als de puppy's <3

Afbeelding

Afbeelding

:D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:10

Enkele jaren geleden toen onze hond en katten nog leefden prachtig..

Chesea de Samojeed lag onder op, daar boven op lag Hope de Franse Buldog en de twee katten.
Je kunt dus wel stellen dat ze allemaal gek op elkaar waren!

Trouwens de katten en honden konden ook goed met de rat! Werd meerdere keren per dag schoon gelikt haren in de war haha!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 30-06-13 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:10

1 kat en de hond zijn elkaars beste vrienden, de ander kat is heel erg op haar eigen en is een einzelganger
Ze kunnen samen maar vrienden zijn het niet
behalve als ze alle 3 op mijn bed liggen, dan kan het ineens wel

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:12

Bij mij verzorgpaarden hebben we een stalkat en de eigenaar heeft een hond , nou als die hond de kat in het vizier krijgt dan gaat dat niet goedkomen . Best jammer voor de kat , nu moet ie buiten blijven omdat die hond zo lelijk doet , ook in de winter :(:) :brr:

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:30

Afbeelding
Afbeelding
Vooral de kleine hond en grijze kat zijn dolgek met elkaar. De kat likt de hond helemaal af en ze kunnen zo onwijs leuk samen spelen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:31

Dat vind ik inderdaad sneu ... is er geen mogelijkheid om een opening voor de kat te maken waarlangs hij zonder de hond te hoeven ontmoeten naar binnen kan ?

Zo zal de kat niet lang stalkat blijven, vrees ik -O-

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:47

Ja, hier ook dikke vrienden hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb nog een leuke maar die moet ik even op zoeken.

Hierboven staan schattige foto's zeg!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:56

Die laatste foto is wel heeeeeel erg lief , met die pootjesmix <3

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:59

Die 2e foto, geweldig! (Luie kat toevallig? :D )

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 14:46

Ahh wat een heerlijke foto's komen er allemaal voorbij zeg! :D
Ik ben dus niet de enige met knuffelige dieren!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:51

ahh wat leuk!!!
Ons konijn en hond zijn best vrienden!!! Ze liggen samen lang uit in de tuin :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:54

Afbeelding
Ja hoor dat gaat hier ook helemaal prima :D
Ook met de paarden en kippen, ben er wel blij mee, maakt het leven een stuk makkelijker!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:45

Afbeelding
Hier hadden we onze Sammie net, was 6 weekjes oud en onze Jack Puk dacht van ah das mijn kindje.

Afbeelding
Sammie al wat groter maar nog steeds een kleintje.

Maar zo gaat het dus nog steeds haha

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 15:49

Ahw ja zo lief <3 onze tsjegisch slowaakse wolfshond die iedereen in de billen bijt en alle katten weg jaagt is dikke vrienden met onze poes ukkie.. Koppies geven likken slapen alles.. Bijzondere relatie die 2 haha.