Hoe kittens binnen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Hoe kittens binnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 17:42

Ja ja, maandag is het zover, na lang wachten mogen we de kittens gaan ophalen. *\o/* Nu hebben wij thuis een grote schuifdeur en op de slaapkamer ook een deur naar buiten, uiteraard wil ik de kittens de eerste tijd binnenhouden maar toch wil ik de deuren open kunnen zetten zonder dat deze kleine hummeltjes naar buiten glippen. Maar ik ben ongeveer door mijn inspiratie... Wij hebben al gedacht aan:

- Kinder traphek
- Schapengaas
- Kippengaas
- Konijnenren
- Bench draad
- Een oud wasrek

Maar bij alles gaan ze eroverheen, erdoorheen of ik krijg het niet strak genoeg gespannen zodat het volledige afsluit. Dan komt probleem twee we hebben ook nog een hond die graag in en uit loopt, en als ik het niet te hoog maak an hij er nog mooi overheen hupsen. :j

We dachten aan iets glads, iets waar ze niet langs kunnen klimmen maar waar de hond wel overheen kan. Maar wat o wat kunnen we neerzetten? :')

Overigens gaat het om brede maten zo'n 2.10 & 1.40.

Brand los, help ons de kitties binnen te houden. _/-\o_

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:43

Traphek wurmen ze zich door
Ikzou kijken voor een goed passende hordeur of toch deuren dichthouden
Kittens kunnen klimmen dus veel dingen vallen al af
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 29-06-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:43

Kittens in een andere ruimte dan daar waar de deur openstaat is de meest veilige en zeker manier.

KimD

Re: Hoe kittens binnen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 17:45

Lynn_Nikata, dat vermeldde ik er daarom onder, die dingen zijn dus ook per direct afgevallen...

Pauline, dat is hier niet mogelijk. Wij hebben overal klapdeuren en we hebben de hond geleerd deze open te maken en we kunnen ze niet vastzetten. (de deuren bedoel ik dan) De enige deur wat we echt dicht kunnen maken is de WC deur. :')

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:47

Als de hond er over heen kan, kunnen de kittens dat ook. Hier het zelfde probleem gehad, was heel lekker weer, andere kat mocht naar buiten en de hond ook. Wij hadden zo'n konijnren en dat hadden we en stukjes voor de achterdeur gezet zodat hij toch een beetje buiten kon kijken , maar hij had snel genoeg door dat hij erover heen kon, dus toen hebben we de hele tuin kat dicht gemaakt ( Hij kon wel over het hek maar toen was hij nog te klein. ) En erachter aan rennen :D ( sowieso alleen buiten als wij er waren)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:49

Vogel verschrikker neerzetten? :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 17:53

xBerber, weet niet of de hond dan nog naar buiten gaat. _O- (of ik, die dingen zijn doodeng!)
Femkepien, ook als het iets is wat glad is en toch zo'n 70 cm hoog ofzo? :')

Waar ben ik aan begonnen? :+

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:55

Dan ga ik er wel staan ^^
Je zou eventueel iets over het kinderhek kunnen leggen/hangen wat glad is en waar ze niet met hun nagels in kunnen, of aan weerszijde een metalen plaat bevestigen. Verder weet ik het ook niet ;p

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:59

Een haakje op de klapdeuren van 1 ruimte?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:03

Je zou een kattenren kunnen maken, maar wellicht een dure aangelegenheid als dit maar voor tijdelijk is en je ze straks gewoon los buiten wilt laten lopen.. Maar dan zit de hond ook in die ren natuurlijk... Ehm ja..graven katten zichzelf eigenlijk de tuin uit? Anders de tuin overkappen zeg maar met dun gaas, zie je wel s over vijvers geloof ik.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:07

Ik denk dat je er toch op uit komt dat je de deuren dicht moet houden, of hekje ervoor en veel toezicht houden.
Wat je ook kan doen als je ze niet in de gate kan houden en je wel de deur open wilt is ze in een grote bench stoppen.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:08

Zou ik niet doen. Kittens zijn zo onderzoekend...en jonge beestjes moet je gewoon niet opsluiten. Dus of deuren in huis dicht laten of het buiten zo maken dat de kittens alleen in huis of de tuin kunnen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:12

Deuren op een flinke kier en dan bv een plexiglas plaat met bv een lijm klem dicht maken.
Maar ik vrees dat je ze niet lang binnen kan houden gezien kittens nogal vindingrijk zijn.
Kun je de tuin niet afzetten ??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:18

In de tuin kunnen ze nergens heen, maar we hebben twee hele grote openingen in de tuin. En nu hebben we die wel overspannen met vijvernet, de vakantiehond heeft vanmorgen bewezen dat je toch die 6 meter naar beneden kunt donderen! :(

Onder toezicht mogen ze rustig buiten lopen van mij, dat vind ik niet erg. Maar alleen naar buiten vind ik te riskant. :j

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:24

Dan zou ik zeggen, als je er niet bij bent deuren dicht.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:02

En dan haken maken dat de hond ze niet open kan maken. Of op slot als dat kan. En dan van haak/slot af als je toezicht kunt houden op evt loslopend wild :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:05

hele grote hondenbench (1.25 meter en daar een paleisje van maken. Deze binnen of buiten zetten en de katten er in. Hebben ze ruimte om te spelen en te dollen, zet er een krabpaaltje in met zo'n schuilhokje en een hangmatje bijv. Een hoop plezier in een veilige afgesloten ruimte. Hier heb ik een konijnenren gebruikt die overdekt is (omdat ik zelf nijnen heb en deze ren als extra ren heb staan ;) ) van 2 meter lang en 1 meter breed. Maar 60 cm hoog dus de hoogte kon ze niet echt in maar ze heeft er vele uren lol in gehad. Inmiddels een systeem aangelegd zodat ze het erf niet meer af kan. Nog meer speelruimte dan dus.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 08:40

dierenfan, dat is sowieso uit den boze. ;) We hebben niet voor niks een appartement van 170m2... ze mogen gaan en staan waar ze willen. :)

Wel vraag ik me af, is het beter om de komende tijd ze 's nachts en als ze alleen moeten blijven (hooguit 4 uur) ze in de bench te doen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:20

Mijn gevonden kitten loopt gewoon door het hele huis. Ook snachts. Waarom zou je ze in de bench willen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:22

kittens kunnen klimmen en vrij snel hoog springen dus denk dat je ze het beste in de andere ruimte kunt houden als je de deur even open wilt hebben

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:27

Ik heb Maandag mijn kitten opgehaald, ik laat toch maar gewoon de deuren dicht ookal zou ik ze graag open hebben. Je moet wat over hebben voor je beestjes, een hond kun je zelf wel naar binnen en buiten laten, wij krijgen volgende week onze pup.

Katten zijn gewoon veel te slim en klimmen overal bij omhoog.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:39

Je hebt nog andere katten toch? Dacht ik gelezen te hebben... Dan zul je sowieso moeten kijken wat het beste is. Gezien er andere hummels in hun territorium komen.. Net als met de hond. Eerst laten kennismaken en als dat goed gaat kun je verder denken aan buiten en s'nachts.. Ik denk dat de kittens sowieso s'nachts in een aparte kamer dan de rest van de dieren moeten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:45

Gewoon de deuren dicht houden en misschien wat ramen op een kier. Je moet wat over hebben voor je beesten :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:58

Rebel_Jits schreef:
Gewoon de deuren dicht houden en misschien wat ramen op een kier. Je moet wat over hebben voor je beesten :(:)

neeee geen ramen op een kier, zeker geen klapramen
zo is mijn kat zijn poot kwijtgeraakt, en al heel veel andere zijn zo gestikt, willen naar buiten springen, komen met hoofd buiten en komen dan klem te zitten en wurgen zichzelf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 12:44

Wij hebben grote houten ramen die allemaal maar helemaal open gaan, dat doen we voorlopig ook niet. We gaan waarschijnlijk iets van plexiglas neerzetten.

Rebel, ik heb volgens mij teveel over voor mijn beesten. :+ Ik wil het voor ieder beest goed doen, maar dat gaat niet altijd heb ik zo in de gaten. :Y)

Friendly, sorry ik had je post even gemist. Nee ik heb geen andere katten, wel een hond. Bij ons de hond is katten gewend, en de kittens zijn honden gewend. (gelukkig) Dus die kennismaking verwacht ik geen problemen mee.

Ik zal het 's nachts opsluiten even toelichten, zoals eerder vermeld hebben wij een vrij groot huis waar ze ook in zijn geheel gebruik van mogen maken. En in principe mogen ze van mij gewoon los, maar ik weet niet of ze dan daadwerkelijk hun 'rust' vinden?