Hond bij verzorgpony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Hond bij verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:20

Bij mijn verzorgpony hebben ze een hond. Een herderx?.
De hond is heel erg druk. Elke keer als wij komen springt ze 10 minuten lang tegen ons op. Piepend en blaffend. Ze barst van de energie.
Elke keer als wij met de paarden bezig gaan, word ze opgesloten in het hok omdat ze anders achter de paarden aan gaat 'opjagen'.
Laatst kwam de eigenaar. Hij word helemaal gek van de hond. Soms gaat hij dan iets te ver tegen dat beesje. Laatst liep ik met een longeerzweep, de hond probeerde de zweep te pakken. De eigenaar kwam er aan en vroeg of ik de zweep aan hem kon geven. Toen hij de zweep had heeft hij de hond een paar keer flink geraakt en in haar hok gestopt. Ze heeft ook eerder een schep tegen haar hoofd gekregen en ze krijgt regelmatig een schop. De eigenaren weten er gewoon niks mee. De hond word ook nooit uitgelaten.
Ik heb al gevraagd of ze haar niet gewoon beter weg kunnen doen. Dat wouden ze niet. Geen idee waarom.
In het begin vond ik het echt een rothond, maar nu is het eigenlijk een schatje. Ze is helemaal blij als ik kom. Altijd als de eigenaar niet thuis is haal ik haar uit haar hokje en ga met haar met de bal gooien. Dat willen ze eigenlijk niet omdat ze daar opgefokt van word. Maar ze moet gewoon haar energie kwijt. Ik heb al heel vaak aangeboden om haar en paar keer per week voor hun uit te laten maar daar word ze ook alleen maar druk van?. Gek genoeg luisterd ze wel bij mij. Ze loopt nu ook los als wij de paarden aan het poetsen zijn. Maar als we bezig in de bak gaan moet ze weer worden opgesloten omdat ze anders de bak in komt en er achter aan gaat.
Het is een schat van een hond. Laatst was ik er met de regen en toen ben ik bij haar binnen in het hooi gaan liggen wachten tot het droog was. Ze komt het huis niet in namelijk. De helft van de dag zit ze in haar hok en de andere helft krijgt ze op haar donder omdat ze druk is.
Ik weet eigenlijk echt niet zo goed wat ik moet.. Ik heb het te doen met de hond maar ik kan er niet zo veel aan veranderen denk ik. Ik krijg die kans alleen als ze niet thuis zijn. Wat ik erg jammer vind wand ik hou totaal niet van dat stiekeme gedoe.
Wie heeft er een oplossing?

CastaMickey

Re: Hond bij verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:27

Klinkt vervelend :(
Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is eigenlijk, maar het is wel zielig :(
Je zou de dierenbescherming kunnen bellen? Of je ouders om hulp vragen?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:29

De dierenbescherming vind ik nou weer iets te. En dan kan ik denk ik ook wel fluiten naar mijn vp's. Mijn ouders weten het ook niet zo goed. Ze zeggen dat ik het hier bij moet laten maar dat ik inderdaad wel eens kan balgooien.
Het is allemaal heel dubbel..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:29

mischien kan je eens een goed gesprek beginnen met de eigenaar van de hond? als hun zien dat de hond wel goed naar jou luisterd en ziet dat jullie plezier hebben mag je haar mischien wel uitlaten en meer spelletjes met dr doen?
Stiekem zal ik het eigenlijk niet gaan doen, straks ben je hierdoor je verzorgpony kwijt

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:30

Tja ik zou niet weten wat je hier aan kunt doen.. Maar het is wel duidelijk dat de eigenaren geen verstand van honden hebben. Vreselijke situatie is dit.. Misschien kan je advies vragen bij de dierenbescherming of iets dergelijks?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:31

Zoals ik al zei. De dierenbescherming liever niet. Ik ben ook nog maar 13. Ik heb geen zin in dat officiele gedoe met politie etc.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:34

Ik weet niet of de dierenbescherming hier 'te' is. Schoppen, slaan met de zweep, schep tegen d'r kop, nooit uitlaten en opsluiten in een hok vind ik toch al behoorlijk de mishandeling-kant opgaan moet ik zeggen.
Wat heb je liever, jij je verzorgpony en afentoe stiekem met die hond spelen of ervoor zorgen dat die hond een beter leven krijgt? ;) Ik snap heel goed dat je je verzorgpony niet kwijt wilt, ik ben zelf ook al jaren bijrijder/verzorger en zou m'n huidige ook echt niet kwijt willen. Maar toch, die hond komt niet uit zo'n hachelijke situatie zonder menselijke hulp.
Misschien kun je de dierenbescherming of het plaatselijke asiel een anonieme tip geven?
Als je zelf niet wilt bellen, vraag het dan aan je ouders of desnoods een vertrouwenspersoon op school of die wil bellen.
Of jij en/of je ouders kan een goed gesprek aangaan met de eigenaar?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:35

love_Soraya schreef:
mischien kan je eens een goed gesprek beginnen met de eigenaar van de hond? als hun zien dat de hond wel goed naar jou luisterd en ziet dat jullie plezier hebben mag je haar mischien wel uitlaten en meer spelletjes met dr doen?
Stiekem zal ik het eigenlijk niet gaan doen, straks ben je hierdoor je verzorgpony kwijt

Ik zou mijzelf niet meer in de spiegel kunnen kijken als ik er niets aan zou doen. Ik zou er idg niet meer fijn heen kunnen gaan.

Misschien kunnen ze hem/haar aan een lang touw doen en ergens aan vast kunnen maken?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:36

pff. Ik vind dit zo moeilijk. Ik ga denk ik eerst even met mijn ouders overleggen om naar de eigenaar te gaan. Om dan eens te praten. Ik heb nu vakantie dus ik kan best elke dag die hond wel uitlaten.
Bedankt voor de reacties.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:38

eclair98 schreef:
love_Soraya schreef:

Ik zou mijzelf niet meer in de spiegel kunnen kijken als ik er niets aan zou doen. Ik zou er idg niet meer fijn heen kunnen gaan.

Misschien kunnen ze hem/haar aan een lang touw doen en ergens aan vast kunnen maken?

Goed idee. Ik zal het wel eens vragen of dat kan. Maar dan heb je als nog het probleem dat ze de paarden kan zien als we bezig zijn en dus gaat blaffen en rennen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:53

Misschien is een halsband die elektrische schokjes geeft een idee? Het is te vergelijken met een trillende telefoon. Als hij dan ''ongewenst'' gedrag vertoond een schokje geven en als zij het goed doet en braaf ligt/zit belonen?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:55

Dan ben ik weer bang dat de eigenaar iets te hard bezig gaat met die schokken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:57

Misschien moet JIJ het dan doen?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 14:58

Tja ik kan het proberen.
Ik zal het er met de eigenaar over hebben.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:02

eclair98 schreef:
Misschien moet JIJ het dan doen?

Het is niet haar hond he, en ze is, zoals ze zelf ook aangeeft, 13 jaar en geen 18 :) (niet rot bedoeld maar ik denk niet dat het voor iemand van 13 een slim plan is om andermans hond te gaan opvoeden)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:28

eclair98 schreef:
Misschien is een halsband die elektrische schokjes geeft een idee? Het is te vergelijken met een trillende telefoon. Als hij dan ''ongewenst'' gedrag vertoond een schokje geven en als zij het goed doet en braaf ligt/zit belonen?

Ja goed plan, geef een eigenaar die bereid is zwepen, scheppen ed als correctiewerktuigen te misbruiken een electronische halsband in handen...8)7

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:25

Kuggur schreef:
eclair98 schreef:

Ja goed plan, geef een eigenaar die bereid is zwepen, scheppen ed als correctiewerktuigen te misbruiken een electronische halsband in handen...8)7

Dat gaat ook zóóóóóó hard ;)

Maar ik denk ook alleen maar mee hoor.

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:38

Misschien kun je anoniem aan de dierenbescherming vragen wat je moet doen. Ik zou je er ook echt niet bij kunnen helpen.. :(

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:07

Je kan altijd vragen bij de dierenbescherming, daar is niets mis mee en zullen ze ook niet doorspelen. Ik vind dit nogal schandalig wat er gebeurt, arme hond. Bij zulke mensen zou ik niet eens op het erf willen lopen :n

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:49

eclair98 schreef:
Kuggur schreef:

Dat gaat ook zóóóóóó hard ;)

Maar ik denk ook alleen maar mee hoor.

ja zo'n band gaat erg hard. Brandplekken in de nek tot gevolg als ze vaak gebruikt worden. De afstand tot het gebruiken van de zweep is groter dan het pakken van de afstandbediening van de band die de hond aan heeft..... Ik snap gewoon niet dat mensen zo'n onding gewoon adviseren aan mensen. Doe hem eens bij jezelf om......

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:20

Je kan waarschijnlijk niet meer doen dan dat je nu doet. Wel vind ik het raar dat hun zeggen dat hij drukker wordt als je er mee gaat wandelen of spelen. Dan raakt hij zijn energie juist kwijt. Want het is duidelijk dat hij energie over heeft.

Enigste wat ik zou zeggen is die eigenaren overtuigen dat meer beweging zorgt dat hij zijn overtollige energie kwijt raakt.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:26

Ik ken mensen die ze (langere) tijd gebruiken en nergens last van hebben. Ik heb ze wel eens in handen gehad en het gaat zachter dan een trillende telefoon.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:28

Elektrische halsband kan idd een uitkomst zijn, in de juiste handen.
Iemand die schopt en slaat zou ik dus geen elektrische halsband aanraden :n
Want zo wordt een handig hulpmiddel een martelmiddel en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:33

Vervelend! Ik zou een goed gesprek aan gaan dat dit niet zo verder kan, de reactie van de hond is duidelijk, hij komt te weinig buiten zijn hok. Hierdoor propt hij zijn energie op en zo gauw hij er uit mag barst zijn energie los waardoor hij te druk is. Ik zou heel duidelijk maken dat ze hem vaker zijn energie kwijt moeten laten en anders er toch echt een andere oplossing moet worden gevonden. Ik snap dat jij niet de dierenbescherming wilt inschakelen.

Doet de eigenaar wel normaal teen andere dieren ?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 18:38

Ja. Ze hebben nog een kat, paarden, schapen en koeien. Maar hij raakt ook snel geïrriteerd zeg maar.
Ik ga binnenkort even met ze praten en vragen of ik wat vaker met de hond mag spelen en hem af en toe uitlaten. Als er geen vooruitgang is een andere oplossing zoeken.
Goed idee?