En ongeveer 3 weken op 2 vaste plekken in het huis geplast i.p.v. de kattenbak waar hij normaal gesproken netjes op gaat.
Nu de AB kuur is afgelopen, moest ik op aanraden van de DA de plekken schoonmaken met soda, op 1 plek de kattenbak neerzetten en de andere plek met aluminiumfolie afdekken. En dan hopen dat hij weer op de kattenbak gaat.
En dat deed ie!
Toen heb ik het een paar dagen zo laten staan, zodat hij even een aantal keer weer geplast had op de bak, en toen eerst op de andere plek het folie weggehaald.. De kattenbak gewoon nog op dezelfde plek laten staan. En dit ging nog steeds goed.
Toen de kattenbak 3 meter verderop geschoven om zo langzaamaan deze weer naar de schuur te verplaatsen (Hij staat nu MIDDEN in de kamer haha)
En toen ging het mis!
Hij plaste weer precies op die plek in de kamer.. oliebol!! Dus.. Weer de kattenbak teruggezet op die plek..
Toen ging hij op de andere plek plassen (Waar het aluminiumfolie lag) Dubbelshit!!
Dus ik heb vanmorgen opnieuw alles weer met soda schoongemaakt, en maar weer terug bij af gestart:
Kattenbak op die ene plek, en de andere plek met folie afgedekt..
En ja hoor.. Vanavond plast ie weer netjes op de bak!
Maar hoe nu verder?! Hoe zorg ik er voor dat de kattenbak weer op de oude plek komt, en dat hij daar weer gaat plassen, en niet meer op die andere plekken..
Ik durf nu eigenlijk niet meer de bak en folie weg te halen..
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Misschien de kattenbak verschuiven na een paar dagen, en de plek waar ie nu staat ook afdekken met folie? I.p.v. eerst de folie weg halen en dan de bak verschuiven?
Iemand tips?
Wellicht de oude plek vd kattenbak (na metertje verschuiven) ook afdekken met folie?
)