Aquarium opstarten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Aquarium opstarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 15:21

Allereerst, als hier al een topic over is (vast) mijn excuses, willen jullie dan even een linkje in het topic zetten? Heb net via de zoekfunctie al wat gezocht maar kon zo 1 2 3 niks vinden.

Maargoed, waar het om gaat,
ik zit er serieus over na te denken een aquarium te nemen. Met een beetje geluk kan ik van iemand een aquarium overnemen.
Het gaat om een 60x40x40 bak.

Wat zijn leuke visjes om mee te beginnen en waar moet ik allemaal aan denken?
Uiteraard lees ik me eerst goed in. Mijn oom heeft zelf ook een aquarium staan, die ondersteund me ook. Maar ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

Alvast bedankt!

secricible

Re: Aquarium opstarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:11

Eerst het aquarium met alles er in, behalve de vissen een paar weken laten draaien. Zo kunnen alle waardes stabiel worden zodat je vissen goed kunnen overleven :)
Qua vissen vind ik lastig, wat vind je leuk?

Ik gooi je topic ook in het hk aquariumtopic, daar zitten nog meer kenners!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:13

Hangt er om te beginnen van af of je warm of koud water neemt... ;)

Koud water is wat makkelijker, hoef je geen verwarmingselement in te doen, maar heb je minder keuze met visjes, kom je al gauw op goudvissen en goudwindes uit.
Neem je een verwarmingselement, dan kun je al wat meer visjes kiezen. Neontetra's of kardinalen zijn kleine, makkelijke visjes. Ik had in mijn aquarium een filter, zuurstofbolletje en verwarmingselement met uiteraard een thermometer.
Grint op de bodem, leuke plantjes erin, en dan wat kleine visjes (aangezien de bak niet zo heel groot is).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:14

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:29

Idd, kleine visjes was ook mijn planning. Eerst maar eens beginnen met een klein aquarium en dan ooit in de toekomst een grotere met grotere vissen.
Ik zat zelf aan een tropisch aquarium te denken. Dus idd met warmte elementen en (kleine) tropische visjes :)

_San87_ bedankt, ik ga meekletsen :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:31

secricible schreef:
Eerst het aquarium met alles er in, behalve de vissen een paar weken laten draaien. Zo kunnen alle waardes stabiel worden zodat je vissen goed kunnen overleven :)
Qua vissen vind ik lastig, wat vind je leuk?

Ik gooi je topic ook in het hk aquariumtopic, daar zitten nog meer kenners!

Dat wist ik idd! Dat je eerst het aquarium een tijdje zonder visjes moet laten draaien :)

(heb ooit in een ver grijs verleden een blok aquariumlessen gehad tijdens mijn dierverzorgingsopleiding)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:33

Leuk :D.

Wat erg leuk is qua vissen in een wat kleiner aquarium zijn Rasbora's, er zijn heel veel verschillende soorten, ze zijn heel levendig, nieuwsgierig en worden ongeveer 2 cm. Ook kun je eens kijken naar Hemelse pareldanio's (Celestichthys margaritatus).

Wat tevens erg leuk is, is garnalen houden :).