Wij staan op het punt samen te gaan wonen. We gaan samenwonen in een klein huisje van 30m2 ongeveer.
We dromen allebei al een tijd over een hond en het begint nu toch wel te kriebelen.
Soms zitten we alleen nog in twijfel.
We weten dat een hond een grote verantwoordelijkheid is en dat je er dingen voor moet doen en laten.
Één van ons heeft nu een Jack Russell die thuis zal blijven wonen bij de ouders.
Nou wilde ik even een situatieschets maken zodat jullie misschien kunnen beoordelen wat er mogelijk is.
Wij zijn 21 en 20, beide op het moment nog naar school gaand.
Ik zit sowieso nog 3 jaar op school, mijn vriendin nog zeker anderhalf jaar.
We zullen dus allebei veel thuis zijn, omdat we weinig contacturen hebben bij school.
Qua beweging zal het dus niet zoveel problemen geven.
We hebben een kleine achtertuin die gedeeld wordt met de andere bewoners van het complex, dus een rondje tuin kan altijd (als het een hond zou worden) als wij allebei of één van ons thuis is.
Qua financiële zaken, we houden geld over per maand om voer te kunnen kopen en eventuele ontworming.
Dierenarts zal ook geen grote problemen geven, mocht er iets ernstigs zijn is er nog de spaarrekening.
Zou het aan te raden zijn om een hond te nemen?

Uiteraard zijn we niet van plan een groot ras uit te kiezen en een puppy zal onze keus ook niet zijn.

Of is het verstandiger om te kijken naar een of geen (ander) dier?