Beschuldigd worden voor vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Beschuldigd worden voor vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 16:59

Pff. Ik word er echt niet goed van. Een maand geleden ben ik, samen met mijn kat vertrokken uit mijn oude huisje. Voor ik mijn kat had zaten er veel muizen, maar dankzij katlief niet meer. Nu kreeg ik vorige week een boos bericht dat ze daar vlooien zouden hebben vanwege mijn kat. Dit leek me sterk, ik bescherm mijn kat hiervoor en controleer haar regelmatig, maar toch nog eens gekeken. Geen vlo, geen eitje NIKS gevonden. Ze krabt ook niet of iets dergelijks, dus ik durf met honderd procent zekerheid te zeggen dat mijn kat geen vlooien heeft.
Dit heb ik terug gestuurd naar mijn oude huisgenoot en ik heb gevraagd of de muizen dan misschien terug waren, dat het daar van kon komen? Maar dat zou niet kunnen want ze had al 3 dagen geen muizen meer gezien en er stond overal gif. Nou, duidelijke zaak lijkt mij. De muizen zijn dus wel binnen geweest en hebben waarschijnlijk vlooien mee naar binnen gebracht. Maar dat is niet mijn schuld. Maar ze blijft boze berichten sturen dat het wel van mijn klotebeest af komt etc. en ik word er helemaal gek van en het blijft maar in mijn hoofd hangen. Kan het dan toch van mijn kat zijn of is dit zoals ik denk echt volstrekte onzin, omdat ik ze dan ook zou hebben in mijn nieuwe huis?
Laatst bijgewerkt door Cubone op 25-06-13 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Beschuldigd worden voor vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:01

Als er geen kat meer is, springen ze op mensen, dus zou heel goed kunnen.
Als jij je kat behandeld blijft het mss wel onder controle, maar kat weg en je kan evengoed last of zelfs een explosie krijgen

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:02

Als jij zeker weet dat je kat geen vlooien heeft, zal dat idd niet zo zijn.
Wel is het zo dat vlooieneitjes niet alleen op een dier, maar ook in de omgeving goed gedijen en eitjes dus uit kunnen komen nadat de kat weg is maar dat de kat dus wel een keer vlooien heeft gehad en er daarvan nog eitjes hebben gelegen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:07

Maar zou het dan niet heel toevallig zijn dat ze pas uitkomen op het moment dat mijn kat weg is? Ze slaapt ook altijd bij mij in bed, dan moet ik daar toch wel iets van gemerkt hebben. Bovendien komt ze ook nog eens niet buiten.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:09

Overal zitten vlooien, mensen die zeggen dat hun dier geen vlooien heeft geloof ik niet :)
Je zou ze de tip kunnen geven om de ruimte te behandelen met vlooienspray, dit heb je van verschillende merken, zoals beaphar, ecostyle ect. Helpt erg goed!

En oja, ze zouden een stuk van een vlooienband in de stofzuiger kunnen doen, dood gelijk de vlooien.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:11

Dat is nog al wat om jou 'klotebeest' er de schuld van te geven.. Vlooien zijn overal, het kan net zo goed geweest zijn dat je oude huisgenoten bij iemand op bezoek is geweest met honden/katten in de buurt die vlooien had.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 17:17

Nimfee schreef:
Dat is nog al wat om jou 'klotebeest' er de schuld van te geven.. Vlooien zijn overal, het kan net zo goed geweest zijn dat je oude huisgenoten bij iemand op bezoek is geweest met honden/katten in de buurt die vlooien had.

Ja dat is ook een beetje voor mij het grootste probleem. Als ze nou gewoon had gezegd: He, ik heb vlooien hier in huis. Zou het misschien kunnen dat? Maar ik krijg meteen weet ik veel wat voor beledigingen en woorden op mijn dak en dan denk ik ook van ja.. Jeetje. Lekker dan. Op een normale toon is er een hoop te bespreken, maar nu heb ik gewoon absoluut geen behoefte om er wat voor of aan te doen. Maar ik voel me er wel rot door.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:17

Dat recht hebben ze ook niet, ik zou het ook negeren en ze het zelf maar lekker uit laten zoeken. Maar vervelend is het wel :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:21

Ik denk dat ze wel gelijk hebben, dat het van jouw beest komt. Maar dat kunnen ze ook een beetje anders brengen natuurlijk. Ik zou nu ook zeggen "dikke vinger", dan hadden ze het maar normaal moeten brengen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:36

ik twijfel er niet aan of ze van je kat komen, punt is wel dat je maar een paar levensvatbare eieren in een kiertje ergens hoeft te hebben en dan heb je ineens een plaag, het feit dat jij je kat ontvlooit heeft dat tegengehouden.
Vlooien kunnen rustig 2 jaar later nog opduiken, ze verpoppen meerdere keren en de laatste keer blijven ze gewoon liggen tot ze wakker worden 'geschud' door meestal trillingen.

Dat dat meisje jou op zo'n manier aanvalt is wat anders. er gewoon over kunnen praten had beter geweest. Ik snap dat je je aangevallen voelt.
Zelf zou ik in zo'n situatie heel gemakkelijk een fles vlooienspray aan dr geven en klaar dr mee. De hele discussie van wel of niet van mijn kat blijft toch een eeuwige onopgeloste discussie waarschijnlijk.