Wij hebben ook krielkipjes, van allerlei soorten, zo leuk al die verschillende kipjes. Wij hebben Serama's, Wyandottes, Hollandse kriel, Kuifhoenders, Zijdehoenders, Sulmtalers en nog wat mixjes. Ze zijn allemaal leuk, ik weet niet wat de ruimte is wat je hebt voor je kipjes?? Ze hebben per kip ongeveer 2 m2 nodig dus voor vier hennetjes en een haantje zit je al snel op 10 m2 voor de ren, het nachthok hoeft niet enorm te zijn aangezien ze toch tegen elkaar aanschuiven als ze op stok gaan maar 2 bij 1 ofzo heb je wel nodig met daarin een stok en legbakken.
Een lief ras vind ik zelf dus wel de zijdehoenders, de kuifhoenders ook maar die zijn wat schrikkerig doordat ze minder goed zien.
Om mee te beginnen raad ik de Wyandotte kriel aan, mooi kipje, leggen goed en zijn rustig en makkelijk tam te krijgen. Wij hebben ook Cochins gehad, erg leuke kip, vriendelijk en rustig maar ik vind ze persoonlijk wat zwakker. Sulmtaler kriel is ook erg leuk, leggen ontzettend goed, zijn ook rustig, vriendelijk en vrij makkelijk tam te krijgen en nog grappig om naar te kijken ook!
Veel plezier met het uitzoeken van je kippetjes