Kirrr schreef:Maar heel concreet wat ga je met de hond doen?
Mijn moeder wil graag een hond om hele stukken mee te wandelen en lekker mee te trainen. Natuurlijk snappen wij dat je met een pup niet meteen uren kunt wandelen en bijv 6x in de week trainen, dit gaan we gewoon opbouwen! Er is geen minimum en geen maximum aan het aantal keer trainen in de week zeg maar, gewoon wat de hond dan zelf aan gaat geven..
Werken je ouders? Is er een tuin? Ja wij hebben een tuin, wonen vlak bij een meer en mijn vader werkt voorlopig niet door een burnout. Mijn moeder werkt 4 uur in de ochtend, dus van 7-11, hierna is zij de hele middag thuis om lekker met de hond bezig te zijn. Hebben ook een redelijk grote benedenverdieping, dus hond heeft nooit ruimtegebrek. In eerste instantie willen we wel met een bench gaan werken waarschijnlijk, dit ligt eraan hoe het gaat met zindelijkheid ed.
Hebben jullie al een hond gehad?
Mijn ouders hebben vroeger een ierse wolfshond gehad, dus zijn bekend met honden.. Natuurlijk zijn niet alle honden hetzelfde, dat begrijpen wij ook! Vandaar dat we ons eerst goed willen oriënteren voordat we een keuze maken..
Zulke vragen zou ik eerst beantwoord willen zien vooralleer je een pup gaat aanschaffen.
Borders vragen heel wat aandacht en kennis..