Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 18:38

Dag beste bokkers, ik en mijn zus zijn al heel lang verliefd op dwergkeesjes! <3
We werden heel jaloers toen mijn vriendin er 1tje kreeg, maar haar dwerkeesje moet nu weg, omdat ze niet meet voor hem kan zorgen.
Wij zijn enorm aan het twijfelen om hem te nemen, zijn karakter is heel lief, speels, en vriendelijk naar andere dieren toe, maar kent enkel andere honden en paarden. Maar wij hebben ook 2 katten en een konijn, mijn kat van 15 jaar was toen we onze kat van 7 jaar kregen, erg gefrustreerd en boos, maar na paar weken wende ze aan onze nieuwe kat gemakkelijk. Ze maken wel ruzie, maar zijn stiekem ook de beste vriendjes.
Konijn is denk ik geen probleem, katten zijn van haar bang :') , en ons konijntje is heel sociaal en speels naar andere dieren toe, ook totaal niet bang. Maar nu heb ik enorm veel vragen over een dwerkeesje, maar mijn grote vraag is vooral, moeten we dit doen met een oude kat?
En hebben jullie tips over de verzorging, eisen van deze hond? Waar ik zeker op moet letten?
Hondje noemt Wolfje en is 7 maand oud, hij mag ook bij ons een weekje op proef komen.

Groetjes!

ayla31

Re: Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:49

Waarom niet een weekje proberen kan geen kwaad. Meestal wennen ze uiteindelijk toch wel aan elkaar. Wij hebben 3 honden en 2 katten, en nee ze mogen elkaar niet maar ze zijn wel aan elkaar gewend en lopen gewoon langs elkaar af. Succes!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:49

Kan je niet vragen of je vriendin hem eens mee kan nemen naar jou thuis? Dan weet je gelijk hoe erop gereageerd wordt. :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:58

Ik zal het gewoon eens gaan proberen , mag zoals je zegt ook een weekje op proef komen.

Ik hoop dat dat hondje weer een goed thuisje krijgt, of dat nu bij jullie is of iemand die ook veel van dat diertje gaat houden..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:18

We gaan hem een weekje op proef nemen, moet juist nog eens bellen.
Weten jullie toevallig ook of dit hondje een speciaale voeding nodig heeft of iets dergelijke?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:32

Voer het voer wat ze gewent is. Weet je al veel van het ras of is het om het mode hondje. Echte pomerenians worden in Nederland niet veel gefokt. Het is een redelijk druk en vaak blafferig ras.
Waarom moet het hondje nu al weer weg? Is die zindelijk? Zou jammer zijn als je er aan begint en het valt heel erg tegen. Kijk ook eens op de site van de keeshonden vereniging.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:35

Waarom moet het hondje nu al snel weer weg? viel het nogal tegen met de opvoeding en verzorging?

Ook ik vind pomeriaans hondje heel erg leuk om naar te kijken, dus ik begrijp je helemaal.

Toch nemen we zelf geen honden ivm geen tijd om volledig aandacht te kunnen geven i.v.m. full-time baan en paard.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:52

kohtje schreef:
Voer het voer wat ze gewent is. Weet je al veel van het ras of is het om het mode hondje. Echte pomerenians worden in Nederland niet veel gefokt. Het is een redelijk druk en vaak blafferig ras.
Waarom moet het hondje nu al weer weg? Is die zindelijk? Zou jammer zijn als je er aan begint en het valt heel erg tegen. Kijk ook eens op de site van de keeshonden vereniging.

We hebben al eens gegoogle't en weten nu wel al een wat. Te weinig tijd blijkbaar, ouders gaan vaak werken, zij moet naar school...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:54

Eigenlijk wel goed dat ze het toegeven er eigenlijk geen tijd voor te hebben, dat is ook in het belang voor het dier.

Wat voor kleur heeft het? ik heb ook al eens een pikzwarte voorbij zien komen op het internet, echt schattig om te zien.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:55

Ragdollcat schreef:
Waarom moet het hondje nu al snel weer weg? viel het nogal tegen met de opvoeding en verzorging?

Ook ik vind pomeriaans hondje heel erg leuk om naar te kijken, dus ik begrijp je helemaal.

Toch nemen we zelf geen honden ivm geen tijd om volledig aandacht te kunnen geven i.v.m. full-time baan en paard.

Tijd zal bij ons niet echt een probleem zijn, ik ga naar school en heb een paard, maar ben ook vaak thuis.
ALS mijn papa in België is, is hij constant thuis, mama is zelfstandig dus ook vaak thuis, en zus is ook veel thuis.
De baasjes hebben er niet genoeg tijd voor blijkbaar.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 19:56

Ragdollcat schreef:
Eigenlijk wel goed dat ze het toegeven er eigenlijk geen tijd voor te hebben, dat is ook in het belang voor het dier.

Wat voor kleur heeft het? ik heb ook al eens een pikzwarte voorbij zien komen op het internet, echt schattig om te zien.

Hij is bruin met een zwart snoetje en wat grijs/zwarte schijn op zijn rug :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:05

CalipsoLover schreef:
Ragdollcat schreef:

Hij is bruin met een zwart snoetje en wat grijs/zwarte schijn op zijn rug :)

Leuk, zet je hier een keertje een foto? voor als jullie m toch nemen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:20

Ja hoor :D

Afbeelding

Afbeelding

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:40

Wat een schatje ! (is denk ik alleen niet een echte dwerg)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:47

Oh my god, wat een schattig hondje zeg. Ik smelt ervan weg.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:32

kohtje schreef:

Is 100% dwergkeesje :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:38

Wat een schattig beestje !

Zou eerst eens heel goed informeren wat de juiste redenen zijn waarom het diertje weg moet ... dat tijdgebrek hadden ze van te voren ook wel kunnen bedenken, lijkt me ;)

En zien dat je ook een opvangadres hebt voor het geval het niet gaat, niet dat je dan zelf ineens met Wolfje in je maag zit -O- ( of je brengt 'm hier natuurlijk <3 )

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:15

Voordat je besluit om een hond te nemen, zou ik wel een aantal zaken na gaan. Een hond nemen doe je niet zo maar 'even', je moet toch voorbereid zijn op wat er gaat gebeuren.

Honden zijn energieke dieren, dus je zult er vanuit moeten gaan dat je 3-5 keer per dag met de hond naar buiten moet, waarbij je de hond lekker moe kan maken. Los lopen, oefeningen doen, etc.
Vachtverzorging: moet de hond getrimd worden? Hoe vaak moet de hond geborsteld worden? Heb je daar wel zin in? Ik heb een langharige hond en ik moet zeker 1-2 keer per week flink goed borstelen om alle klitten er uit te halen. Daar moet ik wel even voor gaan zitten en je moet er ook zin in hebben om dat elke keer weer te doen.
Voeding: kies gezonde voeding uit, ga je vers voeren of ga je brokken geven? En dan moet je natuurlijk nog kiezen wélk merk je gaat geven.. Ik zou alle 'bekende' merken en supermarktmerken vermijden.
Gedrag: het is altijd goed om je in te lezen over honden gedrag. Je weet dan op welke signalen je moet letten en je leert je hond beter kennen.

Over honden en katten samen: onze kat was flink boos toen onze hond kwam. Gelukkig was mijn hond vrij rustig. We hebben haar eerst aan de lijn in huis gedaan, zodat ze niet achter de kat aan kon rennen. Dit ging goed, hebben we haar los gelaten. Zorg er voor dat je katten een eigen plekje hebben waar de hond niet bij kan komen en corrigeer waar nodig. Er werd bij ons geadviseerd om alles te negeren, maar het werd wel héél erg met de aanvallen van mijn kat naar de hond.... Het gebeurde zeg maar, elke 5 minuten.

Let wel op je konijn, want een hond kan die zien als een prooidier. Één hap en je konijn is dood.

ps. Is er trouwens een reden voor dat je konijn alleen zit?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:19

CalipsoLover schreef:
kohtje schreef:

Is 100% dwergkeesje :)

Met stamboom?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:31

Maakt het zo'n dramatisch verschil voor jou om te weten of de hond van een ander papieren heeft?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:33

_O- Hahaha, wilde ook al net zeggen: hij piest ook vast wel tegen een ander boompje :))

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:13

GamblersCup schreef:
Maakt het zo'n dramatisch verschil voor jou om te weten of de hond van een ander papieren heeft?

Voor mij wel, ik zou wel willen weten bij welke fokker het hondje dan komt en wie de voorouders zijn, om te weten of er niet te veel 'lijnteelt' is gebruikt in zo'n lijn ;(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:14

En waarom dan, om de ts nog even te vertellen dat het dán niet ok is, of als het volgens jou in orde is, dat ze het beest "mag" houden? Voorouders doen hier helemaal niet ter zake.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:48

Tjonge jonge, wel lezen, er staat 'voor mij wel'. Wat heb jij tegen stamboompapieren, want ik lees een totaal andere boodschap uit jouw berichten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:50

Ik lees, juist, en er staat inderdaad "voor mij wel"... maar dat doet niet ter zake voor TS in dit topic. TS vraagt of ze het dier zal houden of niet en verder nog wat ze er voor nodig heeft. Het doet er absoluut niet toe of het beest stamboek papieren heeft of niet. Het is al een keer gevraagd, en TS heeft er antwoord op gegeven. Waarom dan doorzeiken?

En ik denk dat JIJ beter moet lezen... wat jij allemaal voor onzin uit mijn posts haalt... ik iets tegen stamboekpapieren hebben? Integendeel. Maar het doet er hier niet toe, TS heeft al antwoord gegeven en we hebben hier geen zin in de eeuwige discussie...