Camperen, maar katten slopen tent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Camperen, maar katten slopen tent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:01

-O-

Waar kan ik een stevige tent kopen die wel katproof is. Mijn Jasper heeft al 3 tentjes gesloopt en nu heb ik een kitten die nummer 4 heeft gesloopt (en ik had hem net 6 dagen gekregen).

De eerste 3 waren geen geweldige kwaliteit, maar toen mn moeder deze gaf dacht ik oh he die ziet er steviger uit.

Niet dus ;(
Het probleem zit hem in de hoekjes waar de 'tentstokken' inzitten. De stokjes komen er doorheen.

Dit is 1 van de oude tenten:

Dit is de nieuwe

Afbeelding

Ik heb hem hier weer even opgelapt, maar ik zag dat nu ook een lusje gevaarlijk los begint te komen.

Aangezien Jasper en BooBoo het dus verschrikkelijk leuk vinden om te camperen wil ik dus een tent hebben. Wie oh wie kan me een stevig type aanbevelen?
Een vouwwagen of caravan zie ik niet zitten.

Hikarii

Re: Camperen, maar katten slopen tent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:03

Ik dacht even dat je echt ging kamperen en dat een boskat je tent vernielt had ofzo :=

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:08

xBerber schreef:
Ik dacht even dat je echt ging kamperen en dat een boskat je tent vernielt had ofzo :=

+1 :') _O-

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:09

Ik dacht dat je je katten mee had terwijl jij zelf aan het kamperen was en ze zich met hun nagels naar buiten hadden gewerkt. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:12

Chimene15 schreef:
xBerber schreef:

+2 :+

@TS, ik snap het probleem niet zo, die tentjes zijn toch juist voor katten bedoeld en als ze er zo leuk mee spelen is het toch goed? Ik heb zelf altijd van die dingen voor aan de verwarming en die slopen ze ook altijd, omdat de 1 er dan in ligt en de ander eronder gaat zitten ouwehoeren.. Ik zie het probleem niet zo :o

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:16

Spelen is hartstikke leuk, het is wat minder als het binnen een paar dagen alweer gesloopt is.
Ik zoek gewoon een stevigere tent, zoals ik al zei ligt het probleem in de hoekjes daar komen de stokjes doorheen.

Als iemand daar een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:29

Misschien stukjes stevige stof ( spijkerstof ofzo of van die nepleren "ellebooglapjes" ) op de hoekjes vastnaaien ?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:30

Hmm spijkerstof is niet zo 1, 2, 3 te slopen nee.
Ik ga dat eens overleggen.

Bedankt Shirley :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:32

Relaxed schreef:
Chimene15 schreef:

+2 :+

@TS, ik snap het probleem niet zo, die tentjes zijn toch juist voor katten bedoeld en als ze er zo leuk mee spelen is het toch goed? Ik heb zelf altijd van die dingen voor aan de verwarming en die slopen ze ook altijd, omdat de 1 er dan in ligt en de ander eronder gaat zitten ouwehoeren.. Ik zie het probleem niet zo :o

Nou ik snap het probleem eigenlijk wel.
Leuk dat de katten spelen met zo'n tent, daar is die tent natuurlijk ook voor, maar als ze hem slopen binnen 6 dagen is het een ander verhaal. Ik denk niet dat TS er op zit te wachten op elke 6 dagen een nieuwe tent te kopen. Daarnaast kan ik mij goed voorstellen dat je daar ook het geld niet voor hebt.

TS, kun je de hoeken niet verstevigen met iets? Ben je zelf handig met de naaimachine, of misschien je moeder?
Geen idee of dat kan hoor :n

Daarnaast heb je ook speciaal speeltjes voor de wat grotere katten (main coon, boskatten, etc) die speeltjes zijn erop gemaakt dat ze wat meer moeten kunnen hebben, misschien zit daar wel wat leuks tussen?

Hier geen katten met sloopneigingen, maar konijnen die graag binnenhuisarchitect hadden willen worden.. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:39

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:42

Mijn moeder is handig :j
Ik ga met haar overleggen wat zij kan en ik bedacht me dat Nessa @ Bokt spulletjes voor haar ratten maakt. Misschien kan zij ook iets bedenken.

Tentmateriaal is op zich stevig, het is alleen de hoekjes.
Ik heb wel eens naar die tonnen gekeken. Jammer is alleen dat ze ontzettend duur zijn. De kleinste zijn voor mijn druktemakers te klein. En die hele grote zijn vaak niet echt goedkoop. (hoewel ze op Zooplus dan kwa prijs mee schijnen te vallen)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 09:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:30

Anoli, als je er dan zat van bent, koop je toch geen tent meer voor ze? Tentje voor de katten is toch niet verplicht, genoeg andere speeltjes..

Je zou de hoekjes idd kunnen verstevigen met spijkerstof, dat moet een poos langer goed gaan :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 10:32

Ja en juist met de tent spelen ze het meest en het wildst. En in mijn vorige huis lag hij daar vaak ook in te slapen (had vloerverwarming)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:58

Relaxed schreef:
Anoli, als je er dan zat van bent, koop je toch geen tent meer voor ze? Tentje voor de katten is toch niet verplicht, genoeg andere speeltjes..

Je zou de hoekjes idd kunnen verstevigen met spijkerstof, dat moet een poos langer goed gaan :j

Natuurlijk is een tent niet verplicht, maar als je kat daar nou juist helemaal lijp van wordt dan wil je toch juist je dier een plezier doen en een langere oplossing vinden??