Hondje vanuit hongarije importeren, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Hondje vanuit hongarije importeren, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 08:26

Hoi,

Al een poosje ben ik aan het rondkijken voor een herplaatser, een sharpei.
Nu ontving ik info over een hondje, met mooie stamboom, van een half jaar oud.
En echt qua uiterlijk precies wat ik zoek!

Maar ja dan begint de twijfel..Ze zit nl in hongarije. En dus geen mogelijkheid om haar even op te zoekn om haar karakter te zien, is ze lief, rustig ( voor zover mogelijk op die leeftijd) en het belangrijkste..gezond?
Ze is volledig ge-ent, gechipt en krijgt een export stamboom, maar geen garantie.

Twijfels alom dus.
Want ook..hoe krijg je haar hier, ik heb al gegoogled maar geen bedrijf gevonden dat honden vervoert op een normale, ontspannen en legale manier.

Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden mocht ik haar willen nemen? Qua gezondheid enz?

Alvast bedankt voor het meedenken!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:37

veel sharpei's hebben soorten schimmel tussen de huidplooien zeker als daar met fokken geen rekening gehouden wordt,
ik geloof dat het met HD en ED wel meevalt, al ken ik er wel die daar wel last van hebben. Stamboom in hongarije??? das dubieus
hongaren die puur fokken om het ras in stand te houden, shows e.d. zijn zeldzaam daar en vaak alleen maar weggelegd aan de wat rijkere inwoners, maarrr het kan natuurlijk altijd.

hier naartoe halen.. daar heb je een punt, mee laten vliegen met iemand die daar op vakantie is.. dus oproepjes plaatsen en iemand vinden die daartoe bereidt is. Een animal vervoersbedrijf vraagt geld, zeker uit dat soort landen waar export in dieren nou niet vaak voorkomt, dat drijft de prijs op. andere optie is, zelf een goedkoop ticket kopen en zelf even heen en weer gaan.. Maar maak dan de vast afspraak dat je der onderuit kan als ze je niet bevalt.

ikzelf vind het onzinnig om zomaar om een hond te hebben dit op deze manier doet... was het nu om bijzondere kwaliteiten die hier in nl niet te vinden zijn of zo dan was het was anders, maar gewone hondjes hebben we hier in nederland veeeeeels te veel van die een goed thuis zoeken, je kan op je gemakkie kennismaken met proefperiodes en vaak weet je vooraf al veel meer over karakter en opvoedng en dat kan je dan zelf ook uittesten.

m

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:45

Waarom helemaal uit Hongarije? De Nederlandse asielen zitten bomvol met zielige hondjes. Daar zal misschien vast ook wel een sharpei tussen zitten en waarschijnlijk een heleboel andere leuke hondjes.

troi

Re: Hondje vanuit hongarije importeren, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:55

Op zich is Hongarije nu ook niet zo ver weg, als je echt dit hondje wilt zou ik geen risico nemen en langsgaan. Desnoods met de fokker afspreken op het vliegveld zodat je het dier kan zien en 'keuren'. Mocht het wat zijn dan kun je hem direct meenemen (neem desnoods een retour met 5 uur tussentijd ofzo) en als het niets is dan heb je in elk geval je geen probleem op de hals gehaald (problemen zijn altijd duurder dan een vliegticket..).

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:03

ik heb zelf jaren in Hongarije gewoond dus weet hoe het daar eraan toe gaat.
Hoe heb je de informatie ontvangen? Komt de hond bij een officiële fokker vandaan?
Dit aangezien er in HU een hele grote markt is in broodfok waarbij ze stambomen, paspoorten et. vervalsen. En dat je geen garantie krijgt vermoed ik dat het om broodfok gaat, een goede officiële fokker geeft garantie dat de hond niet ziek is en als het niet goed gaat kan je hem terug brengen.

Ik heb een vriend in Hongarije die kleinschalig sharpei's fokt en showt, maar die zijn dan ook echt goed. ze worden over de hele wereld gekocht, laatst zelf eentje naar Amerika. Ik kan je met deze man in contact brengen als je wil.
Of via een echte, goede organisatie te gaan kijken zoals: http://www.tierheimleben-in-not.de/

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 17:58

Mijn eigen bijna 14 jarige sharpei komt uit hongarije, en ik besef dat ik heeeeeel veel geluk met hem heb.
Van het pupje kan ik op archives de stamboom natrekken en daar staan hele goede namen tussen, en er wordt bemiddeld door een serieuze fokster, die ook nazaten van mijn reu heeft. Ook in nl zijn we aan het kijken, we doen het niet vanwege het geld, want dit hondje is ook niet gratis. Hd en ed is ze niet getest, helaas.. Van die schimmels had ik nooit gehoord, waar kan ik meer daarover vinden?

We hebben ook geen haast, maar ik ben vanaf de foto verliefd geworden op dit hondje. Ik wil nog om videobeelden vragen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 17:58

De bewuste fokster heeft trouwens een eventuele vervoerder naar nederland, voor 250 euro. Denk dat een vliegreis niet veel goedkoper zal zijn..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:21

Een vliegreis kan een heel eind goedkoper hoor...
Het spijt me, maar ik denk dat je je nog eens heel goed achter de oren moet krabben voor je het avontuur aangaat...

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:24

Houd er rekening mee dat er daar heel anders wordt omgegaan met honden! Mijn vader woont er dus heb t regelmatig van dichtbij ervaren. Niet zozeer slecht, maar anders. Honden rennen om huizen, blaffen om alles. Slapen soms ppk buiten. Hele andere opvoeding...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 18:32

Dat zijn dus allemaal van die dingen waar ik me zorgen om maak... We gaan morgen ook kijken bij een herplaatser hier in de buurt van drie jaar, maar die is al van baas naar baas gegaan, en dat is vast ook niet zonder reden.. Vandaar dat een "blanco" pup onze aandacht trok.. Een avontuur is het inderdaad!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:02

Waar zit ze? Ik wil best voor je kijken wat een ticket zou kosten..

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:03

Tickets zijn niet duur. Als ze omgeving Debrecen zit kan je daar nu ook direct goedkoop naar vliegen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:19

Ik heb een hondje uit Hongarije. Zij is meteen speciaal transport gekomen. Gewoon met de auto. Via een linkje kon ik volgen waar ze zat. De auto was uitgerust met GPS. Ik zou het niet snel weer zo doen maar het was niet anders mogelijk. De volgende keer rij ik zelf en haal ik zelf op.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:24

ik zou alles wel 100x checken of alles oke is en klopt

ik ben naar Milaan gevlogen om een poesje te halen. Gevlogen vanaf Dusseldorf zodat het weer goedkoper was dus dat is misschien een tip.
Je kunt kijken of iets als Ryanair er heen vliegt en je met een andere maatschappij, die wel dieren toestaan, terug kunt vliegen om kosten te sparen. Ik ging met airberlin

Ik betaalde 30 euro om mijn kitten mee in het vliegtuig te mogen nemen dus dat viel reuze mee

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:48

dieren worden niet toegestaan op de 'goedkope' vluchten, alleen bij klm zou je het kunnen proberen maar dan betaal je het 3 dubbele. met de auto is het dan goedkoper.
rond de 200/250 is redelijk voor het transport. Bij organisaties in hongarije word er 250 euro als adoptiekosten gevraagd waar ook paspoort ,entingen etc. bij in zit.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:51

Transavia neemt ook dieren mee

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:19

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:25

Met 3 reisdagen ben je zelf met de auto op en neer. Dan kun je het hondje ontmoeten en ben je niet zo duur uit. Hongarije is een prachtig land, je kunt er ook een (korte) vakantie van maken :-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 07:20

Ja..was leuk geweest, maar de vakantie is al geboekt en voorlopig mag ik geen vrij nemen hahaha! Ik ben nu met verschillende fokkers in overleg, en allemaal prijzen ze de stamboom, maar ook hier wordt gewaarschuwd voor "het onbekende" .. Als ik alles bij elkaar optel, heb ik voor dat geld ook hier een pup met stamboom.. Alleen zie je hier vaak van die extreem gerimpelde exemplaren met dikke koppen, en juist dit type brengt vaak de gezondheidsproblemen mee, die we kennen... Het hondje dat ik nu zag uit hongarije, is het oude type, niet te gerimpeld en een zgn, bonemouth, dus ook minder kans op tightlip..wel een kans op entropion helaas.. We gaan er weer verder over nadenken.. Bedankt alvast allemaal!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:24

succes met zoeken en als je iets moeten weten over het transport van HU naar Ned. kan je me altijd een pb sturen, weet organisaties en rijden zelf ook wel eens heen en weer.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:07

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:15

Wat een dotje...maar als het goed is zijn we voorzien! Bedankt in elk geval!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:42

en hoe is het gelukt?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 18:00

Haha, we vonden dat we moesten gaan voor een hondje dat we van te voren konden opzoeken, kennis maken enzo... En een paar maanden geleden was er een stel hier uit de buurt, met een jonge sharpei teef. Ze moest weg omdat de kids zwaar allergisch waren, maar wilden toch eerst medicatie enzo proberen.. Dus we hadden de hoop net opgegeven, tot ik geheel onverwachts afgelopen weekend een berichtje kreeg of we toch geen kennis wilden maken... Tja toen waren we verkocht.. Dus binnenkort een heerlijk jonge puber in huis..hahaha dat zal weer wennen worden!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:07

dat is super, gefeliciteerd en ik hoop dat alles verder goed zal verlopen!