jonge kauw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

jonge kauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 15:46

Even advies, iemand ervaring met een jonge kauw?
Ik heb net een kauwtje gered uit de bek van een van de honden. Hij doet het wonderbaarlijk goed en is heel fit.
Nu heb ik hem in de voliere gezet en heb hem wat kattenvoer nat gemaakt en gegeven. Dit eet hij goed, heb nu nog wat universeelvoer gehaald dat ik maar wat nat ga maken en hem probeer te voeren.
Zijn er nog dingen die belangrijk zijn voor hem wat ik moet doen of geven?

Laptopmuis

Re: jonge kauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:40

Denk dat je hem het beste naar de vogelopvang kan brengen. Want kauwtjes mag je niet in je bezit hebben. Ook al wil je hem helpen, je bent verplicht om hem naar een opvang te brengen.

Meelwormen vinden ze ook erg lekker. Nat kattenvoer, water.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:44

Gewoon weer buiten zetten, de ouders zijn vast wel in de buurt om hem verder te verzorgen :j

Honden even binnen houden ;)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 16:48

Kan mijn honden niet even binnenhouden, heb er 10 :o
Als het ging deed ik dat ook, dat is gewoon het beste. Weet dat ze nog gevoerd worden, maar helaas hem buiten zetten weer is geen optie, dat wordt zijn dood.

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:51

Jaren geleden, toen ik nog jong was, heb ik een jonge kauw gehad. Een geweldig beest. Ik heb er veel plezier mee gehad. Wij gaven hem ook meelwormen e.d. Dat beest kon je echt zitten plagen en ook de hond moest er vaak aan geloven. Kwam mij al van ver tegemoet als ik thuis kwam uit school. Toen hij volwassen was is hij met een groep overvliegende kauwen verdwenen. Vond ik prima zo.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:53

In de vogelopvang krijgen kauwen ook runderhart in stukjes, zou je ook nog kunnen proberen. We hebben een tijdje een kraai opgevangen (en daarna weer netjes vrijgelaten ;) ) en die kreeg idd ook kattenvoer (nat en gewoon droge brokjes)