Dit jaar komt mijn konijn erg slecht uit zijn wintervacht, dus ik dacht ik help hem een klein beetje door de losse plukken uit zijn vacht te halen, waardoor hij nu een paar kale plekken heeft. Ook vond ik zostraks een wit vliesje op zijn oog en gaat hij vrij vaak liggen. Ik weet niet hoeveel mijn konijn eet of drinkt aangezien hij met een ander konijn in het hok ziet. Het is een mannetje en hij is gecastreerd.
Mij konijn komt ook moeilijk uit zijn vacht, ik pluk dagelijks ff de loszittende harden weg ( hoofdzakelijk op zijn kontje ) & daarna kam ik hef ff met een zacht hoefborsteltje (van een paard) . Vind ie niet altijd even leuk , maar zo zit die er toch een beetje toonbaar bij
Konijnen kunnen inderdaad zo erg verharen dat ze soms op plekken kaal worden bij plukken, dat is niet heel erg, maar ik zou dan in ieder geval die plek niet plukken. Schijnbaar is het daar dan nog niet klaar voor.
Dat vliesje is wel apart. Je moet konijnen nooit onbeperkt voeren en zodra je brokjes geeft moeten ze staan schooieren om te eten en direct gaan eten. Dus in principe moet je prima kunnen zien met 2 konijnen dat ze direct op eten af gaan. Geef anders nu eens wat lekkers van groenvoer als hij dat niet wil is het een spoedje dierenarts.