Hulp gezocht, leuk wandelstuk over de drunense duinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Hulp gezocht, leuk wandelstuk over de drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:36

Hey,

Ik studeer dier- en veehouderij, ons 3e en 4e jaar bestaat voor een groot deel uit keuzevakken. Ik heb voor het vak journalistiek gekozen, omdat we daarvoor een tijdschrift moeten maken, en het creatieve stuk daarvan vond ik heel leuk. Nu moeten we alleen ook een stuk schrijven wat in ons tijdschrift past, ik maak met nog 2 studenten een tijdschrift over honden. nu ligt mijn talent niet in schrijven.

Ik ben een beetje een laatste moment werker, en ik moet vanmiddag om 5 uur een stuk over de Drunense Duinen inleveren. Het moet 900 woorden hebben en ik zit op 250 nu.

Ik heb al een stukje geschreven over de losloop route, wil ook graag andere parkeerplaatsen, restaurantjes en routes erin zetten. maar dan loop ik een beetje vast.

Zou het erin passen om ook een stuk te schrijven over tips als je, je hond kwijt raakt?

Wat zouden jullie willen lezen over een gebied waar je nog nooit bent geweest?

Daarnaast zoek ik nog leuke foto's van een hond in het bos/water of zandverstuiving(hoeft niet Drunense Duinen te zijn, als het er maar enigszins op lijkt). Het blad wordt niet uitgegeven en wij verdienen er niets aan. De fotograaf wordt altijd vermeld. We zijn bereid het blad digitaal op te sturen naar geïnteresseerden, gewoon gratis, maar ik weet nog niet zeker of dat kan.

Groetjes,

Rianne

NatassJa

Re: Hulp gezocht, leuk wandelstuk over de drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:43

Misschien ook leuk om er in te zetten hoe het ooit ontstaan is? Dat lees je ook best vaak in boekjes/folders over natuurgebieden etc.

En inderdaad waar de restaurantjes zitten, goede parkeerplaatsen of het ook toegankelijk is voor mindervaliden.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:45

ja dat is een goede inderdaad, hoe het ontstaan is, dankjewel!

Dat van mindervaliden is ook goed!. er zijn over het hele gebied fietspaden, dus het is goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel.

Suzannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:50

Misschien over overnachtingsmogelijkheden in de omgeving? Je noemt honden, wellicht informatie over overnachten met je paard in de buurt van de duinen? Activiteiten, zoals georganiseerde wandelingen?

Ik heb wel foto's van mijn paard in het water :-)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:56

bedankt, maar het moet echt over honden gaan :).

We maken een blad voor hondenliefhebbers.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:00

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:02

ja dankje, ik heb inderdaad al een stukje ongeschreven regels voor loslopende honden(zoals poep opruimen en zorgen dat ie goed luistert), dan zal ik de park regels er ook bij zetten. yeah, het wordt zo echt al een heel stuk. heb nu 300 woorden al :D maar het gaat niet zo snel want bokt lijd me af :'). gelukkig heb ik nog alle tijd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:09

Ik roep maar even wat uit mn hoofd. :D

Dat er een groot meer is waar de hondjes in kunnen zwemmen.
Dat er regelmatig paarden langskomen dus dat het wel belangrijk is dat je hond onder apel staat.
Dat je 2 keer een groot fietspad doorkruist op de loslooproute waar de honden ook weer even teruggeroepen moeten worden.
Dat de café's beiden veel waterbakken voor de honden hebben die op verzoek nog gevuld gebracht worden.
Dat bij Bos en Duin ook regelmatig de hele zaal vol zit met liefhebbers van bepaalde hondenrassen wanneer er een meeting gehouden worden.

Hier nog een stukje over de loslooproute ook met de waarschuwing dat het stuifzand in de zomer wel heel heet aan de kussentjes is:
http://opstapmetdehond.nl/2011/11/01/lo ... se-duinen/

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 12:13

top dankjewel!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:07

Ah, mijn favo losloopgebied :) Het stukje schrijven moet je natuurlijk zelf doen (anders zou dit zomaar een huiswerktopic zijn... ;) ) maar een stukje over losloopetiquette en de parkregels is natuurlijk nooit weg :) Verder kun je melden dat er drie loslooproutes in het gebied zijn. Restaurant de Roestelberg staat geen groepen honden toe en binnen mag je geloof ik helemaal niet meer met je hond maar dat weet ik niet zeker, als je iets verder loopt heb je camping Het Genieten waar het terras uitermate hondvriendelijk is :) Bosch en Duin is ook heel hondvriendelijk (daar zitten wij met de rasvereniging heel vaak met een grote groep) en van die andere twee restaurants weet ik het niet uit ervaring :)

Ik heb, als je wilt, hele stapels foto's van mijn Ollie op Bosch en Duin, bijvoorbeeld hier en hier. Foto's zijn in klein formaat en met watermerk, mocht je ze groter willen hebben voor afdrukken of zonder merk dan kun je me het best even een PB sturen :)