Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen met de toller of de flatcoated, al dan niet in combi met paarden. Misschien ook suggesties voor fokkers of iemand die een herplaatser weet. Foto's zijn ook erg welkom.
Iets over ons, we wonen in het buitengebied in Twente, op een boerderij met ruime tuin. We zijn gewend met onze hond naar trainingen te gaan als basisopleiding. Heb ook een tijd agility gedaan maar onze vorige hond had weliswaar een zogenaamde 'Will to please' maar de drukte van zo'n trainingssessie leek toch niet echt haar ding. Wij nemen onze hond ook graag mee op ritten met ons vierspan pony's, op of naast de koets. Er zijn oudere kinderen in huis, die zich ook al een beetje verheugen op een nieuwe hond (niks aan zo!)
We hebben ervaring in het opvoeden van pups etc, zelf ooit ook een nestje gehad. Maar de verzorgende kant komt erg op mij neer en ik ben overdag een flink aantal uren weg. Vandaar dat een herplaatser welkom is, maar volgens mij zijn die er niet zoveel?
Kortom, we willen ons graag verdiepen in deze rassen. Tips heel erg welkom!
boordevol energie en heel gefocust op de bal. Ze is vrij dominant, kan niet met teven maar wel met reuen (ze is zelf een teef). Katten en kleine hondjes vind ze maar niks maar dat zal ook wel met opvoeding te maken hebben. Ze is gek op zwemmen, dit doen ze dan ook elke dag met haar. Als ze een dagje niet heeft gezwommen wordt ze helemaal hyper. Het is een hond die van routine houdt.
ook leuk en leerzaam om te trainen dat het anders gaat btw