Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amorosa

Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 15:46

Hallo mede-Bokkers,

Ik twijfel of ik gewoon iets van mij af wil schrijven of dat ik ook advies wil vragen 8-)
Zoals de titel doet vermoeden; ik erger mij kapot aan (dieren)haren! Haren OVERAL!
Ik heb de allerliefste hond van de heeeeele wereld, een groot uitgevallen Border Collie kruising en hij heeft nogal lang haar, ook heb ik een kat, die het hele jaar uithaart. Ik heb een Dyson Animal Pro stofzuiger aangeschaft maar ik vind nog steeds overal haren;
In de kamer, in de keuken, op mijn kleren, in mijn schone was, op het toilet en in mijn bed. Werkelijk o-ver-al haren! -O-
Stap ik uit de douche en pak ik een schone handdoek; zitten er haren op mijn lijf vastgeplakt.
Ik borstel mijn hond, hij krijgt geen brokken maar vlees en heeft een hele schone gezonde huid, hij ziet er heel erg goed uit, ik stofzuig hem soms (dat vind hij serieus fijn, hij gaat al klaarzitten als ik de stofzuiger pak :') ) en het enige dat ik nog niet geprobeerd heb; hem naar een trimsalon brengen om de ondervacht er uit te laten halen.
Ik schaf straks een nieuwe wasmachine aan en ben van plan daar geen paarden/honden/katten-spullen in te wassen. Maar zal dat zoveel schelen?

Wie herkent dit en wat doen jullie er aan? Mijn moeder heeft een labrador en och die haart ook wel uit, maar bij haar is het altijd spik en span. Mijn vader heeft een boxer en die vinden regelmatig korte haartjes overal in terug maar ook daar zie ik nooit haren als ik er ben.
Moet ik 2 keer per dag stofzuigen en stoffen? Er zijn toch veel mensen wiens hond in bed slaapt, hoe doen die dat? Dat wordt toch een pandemonium aan haren?!
Nu ik dit typ vind ik tussen de bank complete cavia's aan haren, terwijl ik dat gisteren net gestofzuigd heb... aaaarrrgghhhh! 8)7

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:51

Herkenbaar
Ook half lang harige kruising hond
Super lief maar erger me kapot aan zijn witte harren grr
Doe iedere dag stof zuigen en 2 keer per week dweilen met zo een leifheid ding
Niks helpt helaas dus accepteer t maar
Wel doe ik regelmatig wasmachine schoonmaken en droger stofzuigen

Ababe

Re: Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:54

Ik heb ook twee langharige honden, als ik de stofzuiger weg zit kom ik alweer haar tegen. Wordt er ook GEK van. Maar denk dat het er bij hoort haha. Ik heb ze wel eens naar de trimmer gebracht maar was nooit echt tevreden met het resultaat, vaak veeeeel te veel haar eraf en nogsteeds verharen.. Zucht, zinloos dus eigenlijk.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:54

Stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:57

Herkenbaar! Gelukkig duurt het bij ons nog maar een korte tijd, mijn hond is nu haar puppyvacht aan het verliezen.. Ik vind ook overal pluisjes.. Ik kan elke dag een kleine nieuwe hond knutselen :+
Hier redden we het redelijk door elke dag buiten even te borstelen, binnen de pluisjesroller te gebruiken en regelmatig stofzuigen.. Maar dan nog komen ze regelmatig voorbij zweven

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:57

We hebben een niet verharende hond. Ideaal.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:59

Hier ook overal kattenharen, vreselijk! Mijn kleren vallen gelukkig mee (behalve als een van de katten het nodig vind om mijn benen te knuffelen), maar verder inderdaad overal HAAR! Om gek van te worden.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:00

Mijn hond gaat 1x per 2 maanden naar de trimsalon en die verliest nu een stuk minder haren. De ondervacht wordt er dan uitgehaald en dat is echt super.
zeker in de zomer is dat voor de hond zelf ook erg fijn.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:02

een naakthond :)*

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:06

hier zelf goed uitborstelen met de furminator en voordat ik ze zo goed uit borstel was ik ze met hondenshampoo nadat ze gewassen zijn droog ik ze zeer goed af met handdoeken en als ze goed opgedroogd zijn verder dan borstel ik ze uit (vaak een dag later pas). Dit werkt hier goed en is ook nodig gezien mijn allergie. Nu wordt dit ongeveer 5x per jaar gedaan dus dat valt ook wel mee qua hoeveelheid. Nadat ik ze zo behandeld heb borstel ik ze een week later weer en dan vaak 3 weken niet. Ik zie wel weer aan de haren wanneer het nodig is. Wassen vinden ze niet zo erg maar borstele nvind mijn boxer vreselijk maar dat komt omdat zijn huid slecht is (afwijking) hij kan geen enkele borstel goed verdragen de furminator gaat nog wel het beste van allemaal. Hem kan ik ook stofzuigen dat vind hij heerlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:07

Veel stofzuigen scheelt al een hoop. En hier komen de katten ook absoluut niet boven. Wil geen haren in bed, kledingkast of badkamer tegenkomen.

Enige ellende hier is de bank, daar blijven die haren zo lekker in steken }>

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:15

playboysches schreef:
Mijn hond gaat 1x per 2 maanden naar de trimsalon en die verliest nu een stuk minder haren. De ondervacht wordt er dan uitgehaald en dat is echt super.

En wat voor hond heb je dan? Voor mij zal het wel een dure grap worden, om de 2 maanden. Want het is een grote hond, vragen ze minstens 40 euro voor.
Maar lees nu ook net dat het niet echt helpt bij iemand anders...

Nu heb ik ook een ouder huis (boerderijtje) dat stof aan lijkt te trekken als een malle.

Fijn dat er lotgenoten zijn :') Er zijn ook mensen met meerdere honden en een baan en zij hebben wel een haarvrij huis. Niet eerlijk!

Mijn hond is nu 3 en in het begin wilde ik niet dat hij op de bank kwam, hij heeft zijn eigen mand en stoel en hij slaapt niet in bed, maar als ik alleen ben slaapt hij altijd onder en/of naast mijn bed. Nu ik een nieuwe relatie heb, die dol is op mijn dieren komt hondlief gerust op de bank en als het bed-verschoon-dag is, komt hondlief wel eens in bed. Maar daar haal ik mezelf wel weer werk en ellende op de hals.
Het is zo'n enorme knuffelhond maar ik moet wel concessies sluiten... zucht

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:21

Wij hadden een labrador die ook zo ontzettend verhaarde, en het liefst ook het hele jaar door. Dus bij ons lagen ook overal haren.. Dus je bent gelukkig niet de enige met zoveel haren in huis!
Sterker nog, hij is al bijna 3 maanden dood en ik vind nog haar op de schone was en in kasten enzo..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:47

Ik heb meerdere honden in huis, gelukkig zijn het niet verhardende honden (spaanse waterhonden), dus geen haren hier.. :D

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:15

hier hetzelfde hoor heb een Labrador en 2 katten .... zuig 2 tot 3 keer op een dag ,
eb goed borstelen en ze komen hier ook niet boven .
maar soms zit het aan je kleren of sokken en dan ligt het ook boven ...

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:36

Hier ook de Furminator gekocht .

Werd gek van het vele haar , overal lag het , hier ook honden met een dikke ondervacht en ondanks het borstelen en kammen bleef je overal haar tegen komen, van die rollen haar gingen er door het huis , bleef stofzuigen wel 3x per dag , alles zat er onder van je kleding tot tussen je brood .
Het was dit jaar ook veel erger dan andere jaren .

Ben zo blij dat ik de stap genomen heb die Furminator te kopen , waar ik eerst nog dacht kam ze wel in de gang , ben ik letterlijk naar buiten gevlucht , zoveel haar haalde ik eraf .
Draagtassen vol hondenwol hield ik over , honden voelen zich een stuk prettiger .
Heb mij wel goed laten voorlichten welke Furminator het beste geschikt was bij mijn honden , want er zit verschil in.

Mij is wel verteld dat je met de Furminator niet te veel moet kammen omdat je uiteindelijk dan ook de vacht beschadigd , maar om die ondervacht eruit te halen is ie perfect .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:41

mijn hond mag sowieso niet op de bank, maar als ik een hond had die heel veel haar had had ik hem al helemaal niet op de bank gelaten, of op andere plekken dat haren aantrekt, niet naar boven etc :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:44

Ik wilde ook gaan beginnen met een furminator maar zag dat hierboven al gereageerd had.
Was je de hond ook ? Vaak als je hond regelmatig dus eens in de 1 1/2 2 maanden scheelt het ook al een stuk.

En borstelen heel goed borstelen.
M'n moeder is trimster dus kan alles aan haar vragen als je vragen hebt natuurlijk :)

Wij hebben momenteel alleen poedels en 2 boomers.
Maar hebben ook verharende honden gehad.
Snap je frustratie het is verschrikkelijk dat je ze ziet liggen is nog niet het grootste probleem maar ze gaan overal in zitten en dat voel je.

Pb box staat open :)

Edit: even op reactie hierboven reageren dat sprak mij aan zeg.
Waarom neem je in godennaam een hond als doe nergens mag komen.
Een hond is een familie lid niet 1 of ander stuk vreten.

Sorry maar daar kan je me pissig om krijgen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:48

Zó herkenbaar......
Die van ons ruien een paar keer per jaar en dat is (ondanks de furminator :+ ) een drama!!
Ze mogen bij ons ook niet boven, maar toch loop je zelf ook e.e.a. mee :P
We stofzuigen iedere dag, maar 3x per dag zou dan ook kunnen }:0
We hebben een stoffen bank en voordat we er aan begonnen, hadden we ons voorgenomen dat de honden niet op de bank kwamen.... Dat pakte toch wat anders uit :')
En dan hebben we nog een donker blauwe stoffen bank ook..... We moeten wel gaan kijken voor een andere bank en dat wordt in het ieder geval geen stof meer :D

(maar als je dit ziet liggen, kun je ze er toch niet af sturen?! :o
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WC7GOT8R.jpg)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:57

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:14

Heel veel stofzuigen helaas. En ik hoorde laast dat je niet meer dan 1 keer per week mag kammen ivm nog meer verharen. Dit is tegen mij gezegt over kortharige katten.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:22

Hier ook gek vd haren, maarja dat krijg je er nu eenmaal bij met 3 katten.
Ik ben gastouder, en werk dus thuis. Wij hebben zwarte plavuizen vloer waar je alles op ziet, plus kinderen die kruipen en op de grond spelen, dus de vloer moet gewoon schoon zijn!
Ik begin om 7 uur met werken, ik ben half 7 beneden en begin met stofzuigen en dweilen, dan middags als ze op bed liggen, en 's avonds ook weer voor we naar bed gaan. 3x per dag dus stofzuigen en dweilen.. het is niet anders..

edit: zo'n automatische stofzuiger die rondrijdt lijkt me ook nog wel een optie voor hier *D zou het werken?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:04

:= := :=
Amorosa schreef:
playboysches schreef:

En wat voor hond heb je dan? Voor mij zal het wel een dure grap worden, om de 2 maanden. Want het is een grote hond, vragen ze minstens 40 euro voor.
Maar lees nu ook net dat het niet echt helpt bij iemand anders...

Nu heb ik ook een ouder huis (boerderijtje) dat stof aan lijkt te trekken als een malle.

Fijn dat er lotgenoten zijn :') Er zijn ook mensen met meerdere honden en een baan en zij hebben wel een haarvrij huis. Niet eerlijk!

Mijn hond is nu 3 en in het begin wilde ik niet dat hij op de bank kwam, hij heeft zijn eigen mand en stoel en hij slaapt niet in bed, maar als ik alleen ben slaapt hij altijd onder en/of naast mijn bed. Nu ik een nieuwe relatie heb, die dol is op mijn dieren komt hondlief gerust op de bank en als het bed-verschoon-dag is, komt hondlief wel eens in bed. Maar daar haal ik mezelf wel weer werk en ellende op de hals.
Het is zo'n enorme knuffelhond maar ik moet wel concessies sluiten... zucht

Heb een Heidewachtel, dus ook lange haren. Sowieso moet ze elke 2 maanden, anders ziet ze er echt niet uit. Dan heeft ze allemaal rare plukken en heel veel haar tussen haar tenen wat omhoog staat... :=

Tevens wordt ze dan ook helemaal gewassen, gecontroleerd op vlooien en teken, oren schoongemaakt, nagels geknipt enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:06

Daarom heb ik een naaktkat :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:07

kani_ejj schreef:
Edit: even op reactie hierboven reageren dat sprak mij aan zeg.
Waarom neem je in godennaam een hond als doe nergens mag komen.
Een hond is een familie lid niet 1 of ander stuk vreten.

Sorry maar daar kan je me pissig om krijgen.

Onze hond heeft de eerste 2 jaar ook alleen in de woonkamer en de keuken mogen komen. Daarmee houd je de rest van het huis netjes. De truc is niet de hond buiten te sluiten, maar jezelf dan naar die woonkamer te verplaatsen. Hij is altijd 100% als familie gezien, vanaf het eerste moment dat hij er was (daarvoor was het plan dat hij beneden in het halletje zo blijven, daar heeft hij nooit gelegen. Wij wonen btw. boven)