Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
!
Zelf wordt ik altijd een beetje wee van die van benauwdheid snurkende hondjes, terwijl andere mensen ze zo gezellig vinden omdat het nooit stil is in huis
! Ik vind zowel fransies als mopjes er leuk trouwens.
Met kinderen is ze geweldig, mijn zusjes waren 6 toen zij kwam en dat ging perfect. Dus wanneer er een baby komt, heb ik er alle vertrouwen in dat dat ook goed gaat komen. Tenzij ze dan al is overleden, maar dat hoop ik niet...
Dan zou ik in elk geval kiezen voor een hond met een gezonde bouw.
mijn ouders hebben het ras al jaren en hebben nu een herplaatser van 1.5 die niet snurkt/geen ademhalingsproblemen heeft, hartstikke vitaal is en ook veel minder last heeft van hitte e.d. Hij heeft wel meer last van de hitte dan mijn kruisinkje met lange snuit, maar niet ziekelijk veel zoals hun eerdere bulletjes. Hij gaat bijv. nog gewoon mee op langere wandelingen. Zou je voor een frans buldogje gaan, dan zou ik een fokker zoeken die aantoonbaar fokt op gezondheid. Die komen er steeds meer
ik zou om deze reden niet bij voorbaat al het ras laten schieten. Wel zou ik goed nadenken wat je wil met je hondje. Ik ben echt helemaal weg van buldogjes, maar ik doe graag behendigheid en zoek een hondje dat ook in de zomer met hoge temperaturen actief mee kan (op wandeling, met hardlopen en naar de paarden). Daarom heb ik toch geen buldogje genomen (hoewel de herplaatser van mijn ouders, achteraf bezien, wel bij me zou hebben gepast).
bulldoggen barsten van de energie en moeten deze ook gewoon kwijt hoor. Als je graag een hond hebt die niet zo veel beweging nodig heeft, raad ik sowieso de bulldoggen en mopsen af. Dan zou ik voor een ouder hondje gaan uit het asiel. Mijn tante heeft een shih-tzu van 9 jaar, die vind het na 20 minuten wel genoeg. Die gaat ook nooit mee op de lange wandelingen.
de jack russel vond kinderen altijd vreselijk en ging dan ook de kamer uit, maar met onze dochter is ze heeeeel erg lief. Onze herder is een afgekeurde politie hond omdat hij te speels was en niet wilde bijten, perfect voor ons dus
hij kende amper kindjes maar vind het geweldig. Wij laten ze nooit alleen maar ik ben totaal niet bang dat er wat gebeurd. Nu Lieke begint met kruipen en lopen vind hij het leuker dan ooit! Hij loopt naar haar toe en kwispelt zo ongeveer zn staart eraf
lieveli schreef:Ik neig ook meer naar een pup hoor, vooral omdat ik dan gewoon veel naar de puppycursus kan en hopelijk een kort lijntje met de fokker kan houden. Ik weet eigenlijk niet of ik nu te vroeg aan de voorbereiding begonnen ben, mijn kat leeft nog en is gezond