Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
misschien iets voor jou?
Maar niet echt waakzaam, ik weet niet of dat wel een raskenmerk is.. 8nnemiek schreef:Een border collie is behoorlijk hyperactief
Jette schreef:Miryamk schreef:Een australian shepherd, als je die overdag wat uitdaging bied blijft ie 's avonds wel naast je liggen.
Die heeft een dikke vacht, vraag me af of hij dat wel trekt qua hitte?
Cayenne schreef:Borders moeten idd flink aan het werk, anders kunnen ze erg neurotisch worden.
Miryamk schreef:Een australian shepherd, als je die overdag wat uitdaging bied blijft ie 's avonds wel naast je liggen.
Of je moet een Ierse Wolfshond nemen, als je toch de ruimte hebt. Daar ben ik persoonlijk helemaal gek van.
.Zjoukje schreef:Ik stuur je een pbtje omdat ik nog niet genoeg berichten heb verstuurd om ook op andere topics dan paardentopics te kunnen reageren.
Zelf heb ik een kruising welsh corgi cardigan, heel leuk ras en ik heb even je eisenlijstje erbij gepakt!
- Redelijke maat --> Welsh corgi cardigan is de kleinste maat herdershond die er is, medium maat hond zeg maar.
- Niet agressief --> Omdat een cardigan corgi een herdershond is drijft hij graag, hij is daardoor niet agressief maar lost situaties op door drijfgedrag.
- Vriendelijk maar ook waakzaam --> cardigan corgi's zijn heel vriendelijk en baasgericht, heeft direct door als er een vreemde is of een andere situatie dan normaal maar reageert niet agressief hierop.
- leergierig maar niet hyperactief --> Cardigan corgi's zijn heel erg slim en pikken commando's en gebaren heel snel op. Omdat ze zo slim zijn is het belangrijk voldoende mentale uitdaging aan te bieden. Dus om hem moe te krijgen hoef je niet de halve dag te gaan wandelen. Die van mij hoor je de hele avond niet hoor, dan ligt ie heerlijk in zn mand te snurken!
- Comfortabel in het klimaat van Frankrijk. --> Weet niet of het voor alle Welsh corgi cardigans geldt, maar zodra die van ons de zon ziet gaat ie er vol in liggen, of het 10 of 30 graden is hij is gek op zon!
Hoop dat ik je enthousiast heb kunnen krijgen voor dit geweldig leuke en mooie ras, maar hoop vooral dat je een hond vindt die bij je past!
Maar die is al bezet 
Ik weet niet waar je woont, maar anders mag je wel een keertje mee wandelen. Kan je een beetje zien wat voor honden het zijn. Het is namelijk lastig uit te leggen wat voor honden het zijn.
. Alleen maar fijn dat mensen ook de nadelen van een ras durven te noemen. Ik wil geen super sensibele hond, want ik ben geen door en door hondenkenner. Wil niet het risico dat ik de hond niet kan bieden wat hij nodig heeft.