nog meer chinchilla houders? Ervaringen gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

nog meer chinchilla houders? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:27

Hallo,

Ik heb een vraagje betreffende mijn mannelijke chinchilla (gecastreerd) sokka, van bijna 4 jaar.

Hij is onwijs agressief naar de anderen toe (in totaal heb ik er 5), wilt alleen maar alleen zitten, en op het moment dat een ander in de buurt komt, knarst hij met zijn tanden en gaat blaffen. Ook zit hij onwijs slecht in zijn vacht, is heel erg afgevallen, en gemakkelijk te pakken.

Hij eet nog gewoon goed, drinkt ook, krijgt genoeg beweging buiten de kooi, kijkt nog helder en alert uit zijn ogen en neemt nog gewoon met alle liefde een rozijntje aan en komt ook altijd wel even voor een kroelbeurt.

met zijn tanden is niets mis, heb ik al naar gekeken. Ik vraag me gewoon af waar dit gedrag vandaan komt, in combinatie met de slechte vacht en het onwijze afvallen. Dierenarts word vanmiddag gebeld voor een controle.

ik heb mijn chinchilla's al vanaf 2009.

van_duur

Re: nog meer chinchilla houders? Ervaringen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:31

Ik denk toch dat hij een probleem met zijn tanden heeft. Dus raad ik je aan om hem even door de dierenarts te laten controleren.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:09

was ook het eerste waar ik aan dacht, maar zijn tanden waren nog mooi oranje, en op perfect formaat. kwijlt ook niet, heeft heldere ogen, droge pootjes, borst en mond. Dierenarts is net gebeld, zij vermoed dat er iets is met zijn lever. Ze raadde aan om nog 2 dagen te observeren, mocht zijn gedrag niet verbeteren wilde ze wel dat ik langs kwam. Hij ligt nu te slapen samen met zijn zusje.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 12:44

waar ik het overigens niet mee eens ben, want als het echt echt echt zijn levertje is, is hij zichzelf aan het vergiftigen. zo meteen maar even een andere arts bellen voor second opinion.