katten op de 1e verdieping?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mysticism

katten op de 1e verdieping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 09:26

Hallo!

Over 3 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje :D In dit appartement zitten we op de 1e verdieping met 2 balkonnetjes. Is het veilig om de katten gewoon op het balkon te laten? Of moeten we een trappetje/ kat proof ofzo maken?? Onze katten zijn gewend om altijd naar buiten te gaan en zijn eigenlijk overdag meestal buiten. Toen we ze net hadden zijn ze wel altijd binnen geweest totdat ze ongeveer 1 jaar waren... maar de laaste 2 jaar zijn ze veel buiten.

Alvast bedankt!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:31

helemaal met gaas/net dichtmaken of een kattentrap maken naar beneden, open laten zou ik niet doen, een kat durft te springen en als ze niet terug kunnen...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 09:37

Onze kat durfde te springen!
We werden onverwacht gebeld door de Bakker aan de overkant.
Kat was aan komen lopen en toen had hij de deuren gesloten.
Wij hadden de kat nog niet eens gemist, ze was uit het raam gesprongen (ook opletten dus).
Kat was erg schichtig en wij woonden in een winkelcentrum. Gelukkig kregen we haar terug.

Mysticism

Re: katten op de 1e verdieping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:27

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:10

Als je knaag-grage katten hebt, raad ik een net af. Ik moet met grote regelmaat het net maken, omdat ze er lekker op kauwen en dan hun hoofd er doorheen proppen. Anders is een net prima. Het is minder claustrofobisch dan bijv. gaas.

Over z'n kattentrap weet ik niet veel. Kijk liever naar de buurt. Zijn er grote wegen in de buurt? Winkels?
Mag je überhaupt wel zo'n trappetje maken? Niet overal zitten ze te wachten op 'veranderingen aan de buitenzijde van de woning'. Denk ook aan inbraak-gevaar!

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 14:33

Rebel_Jits schreef:
Als je knaag-grage katten hebt, raad ik een net af. Ik moet met grote regelmaat het net maken, omdat ze er lekker op kauwen en dan hun hoofd er doorheen proppen. Anders is een net prima. Het is minder claustrofobisch dan bijv. gaas.

Over z'n kattentrap weet ik niet veel. Kijk liever naar de buurt. Zijn er grote wegen in de buurt? Winkels?
Mag je überhaupt wel zo'n trappetje maken? Niet overal zitten ze te wachten op 'veranderingen aan de buitenzijde van de woning'. Denk ook aan inbraak-gevaar!

Dat is ook zo, maar dat zelfde geld voor gaas. Dit is namelijk ook een verandering aan de buitenzijde. Ik denk dat een inbreker niet op zo'n trapje gaat hangen hoor :P Zo'n trap is sterk genoeg voor een kat, maar ik zie een persoon daar niet echt op klimmen :') Zo stevig zijn ze ook weer niet :P