Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
UK_eef schreef:Ik kreeg het gister binnen en ben toen gestart. Ik hoop ook snel verschil te zien!
Geef jij/geven jullie het elke dag door het voer?
Zwerte schreef:Ben je toevallig van voer verandert? Sommige katten zijn 'merkgevoelig' en verharen nou eenmaal continue op bepaalde merken voer (vaak toch de goedkope merken met veel toegevoegde troep). Een beetje experimenteren met verschillende merken kan soms de oplossing zijn.
Als dat niet het geval is, is er iets anders aan de hand. Olie kan helpen als het een dieetprobleempje is en kan zeker ondersteunen, maar verandert niks aan de oorzaak.
Oudere leeftijd (10 is nog niet zo oud hoor) kan leiden tot slechtere vachtverzorging en daardoor lijken ze meer te verharen, maar dan moet je dus wel merken dat er minder gewassen wordt. In dat geval is borstelen de beste oplossing.
Als laatste nog de oorzaak die veel mensen niet willen horen: continu verharen is vaak een symptoom van (chronische) stress.
bello2005 schreef:Zwerte schreef:Ben je toevallig van voer verandert? Sommige katten zijn 'merkgevoelig' en verharen nou eenmaal continue op bepaalde merken voer (vaak toch de goedkope merken met veel toegevoegde troep). Een beetje experimenteren met verschillende merken kan soms de oplossing zijn.
Als dat niet het geval is, is er iets anders aan de hand. Olie kan helpen als het een dieetprobleempje is en kan zeker ondersteunen, maar verandert niks aan de oorzaak.
Oudere leeftijd (10 is nog niet zo oud hoor) kan leiden tot slechtere vachtverzorging en daardoor lijken ze meer te verharen, maar dan moet je dus wel merken dat er minder gewassen wordt. In dat geval is borstelen de beste oplossing.
Als laatste nog de oorzaak die veel mensen niet willen horen: continu verharen is vaak een symptoom van (chronische) stress.
dat is bij mij niet de reden,, heeft verschillend voer gehad maar ze bleven verharen.
maar misschien ligt het er ook aan omdat het eigenlijk buitenkatten waren ??? ik weet het niet