Het verhaal van Oso en Ona onze kittens.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Het verhaal van Oso en Ona onze kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 23:24

Op 26 maart schreef mijn man (Ernesto) een kaartje:

Lieve schat het moest eigenlijk een verrassing zijn maar ik heb drie kittens besteld bij een vriendin van ons.
De poes is dragend en zodra de kittens weg kunnen komen ze hier.
Ik kon mijn geluk niet op toen ik het kaartje las en tranen liepen over mijn wangen op het moment dat ik het voorlas. :+:

In september is mijn allerliefste poesje "Senna" die ik zeventien en een half jaar gehad had overleden en omdat we plannen hadden om te verhuizen wilde ik nog niet aan dieren beginnen.
Uiteraard ook een fotootje van Senna in dit topic.

Afbeelding

En toen was het ineens 30 mei ondertussen verhuist en ik dacht dat de kittens nooit zouden komen.
Het leek wel een olifantendracht, maar op 30 mei was het dan zover het eerste kitten kwam aan.
Ernesto was op dat moment in baskenland en ik moest het kitten dus ophalen.
Wat een verrassing een rode, mijn allereerste kater was ook een rode en mijn man wilde dus absoluut een rode kat voor me regelen.
Wat een heerlijkheidje, hier een foto van de eerste dag dat hij bij ons was.

Oja zijn naam is Oso :D .

Afbeelding

Twee dagen later vond ik het toch wel sneu voor het kitten zo veel alleen en liep langs een dierenwinkel en zag daar een cypertje zitten van twee maanden en heb deze dus gekocht.

En haar hebben we Ona genoemd. :D

Afbeelding

Toen ik het nieuws aan Ernesto vertelde zei hij nou dan heb je een probleem want die andere katten kan ik niet meer afzeggen en dus heb je er straks vier .
En het duurde zolang omdat ik allemaal rooie katjes wilde regelen voor je.
Ik zei dat bepraten we wel als je thuis bent en toen hij tenslotte thuis kwam vond hij de kittens gelukkig geweldig en zei we kunnen natuurlijk ook een nestje nemen van deze twee over een paar jaar.
Hihihi hetzelfde had ik ook al gedacht. :=

Vanavond belde de vriendin dat ze geen rooie katjes heeft maar een witte en grijze.
Nu weten we niet wat we moeten doen en gaan er een nachtje over slapen.

Ondertussen zal ik jullie wat foto´s laten zien van onze kanjers Oso en Ona.

Osa betekent beer op zijn spaans en Oso Ona betekent heel goed op zijn baskisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van één van de eerste dagen dat ze bij ons waren.

We zijn dolgelukkig met ze en Oso en Ona zijn onafscheidelijk ondertussen ze eten, spelen en slapen samen. :+:

Zijn ze niet schattig en vooral "Heel goed"??? :))

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:24

hoi brenda wat een schatjes zijn het,en die roodwitte is wel een prachtig katje mooi getekent,maar het andere katje is ook een lieverdje zeg,wat zijn ze lief samen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:32

Onwijs lieve leuke kittens ! Maar begrijp ik nou goed dat je ze niet gaat laten 'helpen'?

blensink schreef:
Ik zei dat bepraten we wel als je thuis bent en toen hij tenslotte thuis kwam vond hij de kittens gelukkig geweldig en zei we kunnen natuurlijk ook een nestje nemen van deze twee over een paar jaar.
Hihihi hetzelfde had ik ook al gedacht. :=

We zijn dolgelukkig met ze en Oso en Ona zijn onafscheidelijk ondertussen ze eten, spelen en slapen samen. :+:

Hoe zie je dat dan voor je? Een nestje over ene paar jaar?

edit: foutje in de qoute
Laatst bijgewerkt door jorretje op 18-06-13 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:32

Wat een lieverds!! Maar begrijp ik het nu goed? Wouden jullie er nog 2 bij nemen? Of hiervan een nestje? Nestje zou ik niet doen :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 05:05

Leuke kittens maar ik lees wel een hoop ondoordachte keuzes zeg. Gewoon langs een dierenwinkel lopen en daar een kitten kopen? :?
En de kittens zijn al vroeg geslachtsrijp. Hoe wil je voorkomen dat ze veel te vroeg al kleintjes krijgen? Katten moeten ruim een jaar/anderhalf jaar oud (en het liefst nog ouder) zijn voor ze een nestje krijgen. Dan zul je ze tot die tijd uit elkaar moeten houden. Lijkt me ook niet handig?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 05:10

Wat een lieverds <3
Ik zelf heb ook 2 rooie, mannetje en vrouwtje.
Geniet van ze!!

Jes

Re: Het verhaal van Oso en Ona onze kittens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 06:26

Ja meer foto's van Osa en Ona!
Die foto dat Osa zit := <3
En natuurlijk de foto's samen <3

Mensen, er bestaat zoiets als de kattenpil, poes is een tijd niet vruchtbaar bij goed gebruik dus geen probleem om ze dan samen te zetten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 06:54

Ja de kattenpil, is gelukkig helemaal niet gevaarlijk...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:18

Na enkele jaren gebruik kan het inderdaad kanker veroorzaken, maar niet na een jaar.
Alle inentingen die katten en honden krijgen kunnen ook kanker veroorzaken maar daar hoor je nooit iemand over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:48

Waarom zou je je kat een pil willen geven die slecht voor haar is? Ikke nie snappe...

Ik denk ook niet dat je een inenting hiermee kunt vergelijken.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:52

Osa & Ona!! :+:

Bren, ze zijn zoooo leuk!

Ze hadden geen leuker huisje kunnen treffen dan bij jou, want wat zijn ze welkom! :j Ik weet zeker dat je er heel veel plezier aan gaat beleven :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:08

lieveli schreef:
Waarom zou je je kat een pil willen geven die slecht voor haar is? Ikke nie snappe...

Mijn man is DA, en echt niet dat onze twee katten geënt worden :n
Er bestaan ook spuiten om te zorgen dat een kat niet krols wordt, is nog slechter.
Inderdaad ideaal is het geven van de kattenpil niet, maar inenten van een kat en hond geeft meer risico op kanker, alleen dat weet bijna niemand.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:14

Bren, ze zijn echt supercute <3

Ben persoonlijk ook geen voorstander van het lukraak fokken van nestjes, maar wellicht dat dat in jullie zonnige oord anders ligt ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:18

Jes schreef:
lieveli schreef:

Mijn man is DA, en echt niet dat onze twee katten geënt worden :n
Er bestaan ook spuiten om te zorgen dat een kat niet krols wordt, is nog slechter.
Inderdaad ideaal is het geven van de kattenpil niet, maar inenten van een kat en hond geeft meer risico op kanker, alleen dat weet bijna niemand.

Ik wist het ook niet. Maar ik ent mijn kat niet, hij komt zelden buiten en is nooit in contact met andere katten.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 23:57

Hai Heidi, dank je wel voor je berichtje. :)

jorretje zoals hier ook gezegt is zou ik Ona dan de kattenpil gegeven hebben.
Hoewel ik daar ook niet zo´n voorstander van was omdat ook ik dacht dat het kankerverwekkend zou zijn.

CK88 waarom zou jij een nestje niet doen?

Cayenne ja helaas verkopen ze hier in spanje nog steeds honden en katten in een dierenwinkel.
Ik zei altijd dat ik het zielig vind en er nooit een kat zou kopen en mijn aankoop was ook erg impulsief. :o
Ik heb Ona gekocht voor Oso omdat ik het zo sneu vond dat hij zo klein was en helemaal alleen was.
Nu hebben de twee het ontzettend naar hun zin met elkaar en besef dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Zoals eerder gezegt hadden we aan de kattenpil gedacht en inderdaad pas op twee jarige leeftijd. :j

vrouwke dank je wel voor je berichtje en genieten doen we volop van ze. :D
Leuk dat jij ook rooien hebt, ze zijn toch net even iets anders he die rooie katten.

Jessy bedankt voor je berichtje, whahaha ja wat een blik he bij die zitfoto. :')
Bedankt voor je uitleg over de kattenpil. +:)+

Lon bedankt voor je berichtje en inderdaad ze zijn al helemaal ingeburgert hier. :D
Gelukkig denken Ernesto en ik ik hetzelfde een dier wat bij ons in huis komt blijft bij ons en verzorgen we zoals het moet.
Over alles denken we na en zijn we voorbereid en overleggen we.
Behalve dan met de aankoop van Ona, maar Ernesto ziet nu ook heel goed in dat het beter was voor Oso. :D

Goof dank je wel :D , lukraak fokken was niet het plan hoor. :n
Wij zijn allebei gek op katten en dachten dat het leuk zou zijn een nestje van deze twee te nemen.
We zouden dan ook de hele kattenfamilie gehouden hebben en natuurlijk allemaal daarna meteen laten helpen.
De ruimte hebben we en financieel zouden we ook een nestje kunnen nemen.
Dit hebben Ernesto en ik goed doorgesproken voordat ik dit topic opende.

lievel ik heb wel vaker gehoord dat inenten niet goed is, jouw kat komt niet buiten dus dan hoeft het ook niet.

Eergisteren werden we gebeld door onze vriendin dat ze twee kittens heeft, volgende maand komen ze. *\o/*
Één grijze en een witte halflang haar.
Na een hoop gepraat tussen Ernesto en ik hebben we besloten dat we voor deze twee gaan en dus komt er geen nestje van Oso en Ona.
En ook niet van de nieuwe kittens die komen.
We houden onze gezinsuitbreiding dus bij 4. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:02

Wat een leuk topic, jouw katjes vind ik zulke schatjes! Wat fijn dat het al beter gaat met Ona, en Osito is léúk! Heel veel plezier met ze :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 05:26

Leuk, nog twee kittens! Dus je laat ze steriliseren?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 17:03

Koper dank je wel, ze zijn inderdaad lief.
Hihi Osito begint echt een boefje te worden je merkt duidelijk het verschil tussen een poesje en een katertje.
Ik geniet elk uur van ze ze zijn zo leuk en geven inderdaad een hoop plezier. :D

Cayenne inderdaad als ze alle vier oud genoeg zijn laten we ze helpen. :j

Vandaag hebben we onze hond een half uurtje binnen gehaald met Oso, Ona begon in de keuken te miauwen dus had de deur van de kamer ook opengezet zodat ze kon komen kijken.
Uiteraard met een dikke staart maar deze keer zonder te blazen bleef ze op een veilige afstand.
Ook met Ona en Dalton gaat het tenslotte goed komen.

Hier wat fotootje met Dalton en Oso.
Deze is vorige week gemaakt.

Afbeelding

En vandaag deze helaas was de batterij op van de camara dus moeten we het even met deze foto´s doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:44

Oh wat zijn ze toch leuk!! <3

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:59

Aaaah daar zijn meer foto's van ze! :)
Wat doet Dalton het ook leuk met ze zeg... :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 23:32

Roosh dank je wel :D
Nem, Dalton is inderdaad een schat van een hond en zelfs met Ona gaat het nu goed.
Sinds vrijdag twee kittens erbij,

Muxu

Afbeelding

en

Bat

Afbeelding

Ze kwamen bij ons met zeer ontstoken oogjes en zijn direct naar de da gegaan.
Nu hebben ze alletwee ab en de eerste dagen hebben we ze gescheiden gehouden van Oso en Ona.
Gelukkig gaat het un al een stuk beter met de oogjes en ook met Oso en Ona gaat het goed.
Ze groeien enorm zeker nu er weer twee kleintjes bij zijn lijken ze enorm groot hahaha.

Oso en Ona nu:

Afbeelding

Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:40

er zitten zeker in spanje asielen overvol. kan je niet beter daar een kitten, of 2 , uitzoeken ?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:54

Ze heeft er nu al 4, moet ze dan nog naar het asiel van je?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 08:35

Kimbers je hebt gelijk we hebben er un genoeg en un komt er geen één meer bij :)

spicegirl ik begrijp wat je bedoelt, een kat uit het asiel halen lijkt beter.
Aan de andere Kant katten van straat halen zodat ze zich iig niet meer verder voortplanten is ook een ding.
Want tenslotte eindigen een hoop straatkatten in het asiel.
In ons geval hebben we dus het kattenoverschot een beetje aan kunnen pakken door voor straatkatten te kiezen ipv katten uit het asiel.
Wat wel helemaal fout was en geheel tegen mijn príncipes eigenlijk is dat ik Ona uit een wikel heb gehaald.
Maar goed dat was impulsief en nu helaas niet meer terug te draaien.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:42

Ik zie nu pas je topic Brenda, zo, 4 kittens in 1 keer (of nouja, twee keer), heb je vast je handen vol aan!! Leuk dat je toch die andere twee hebt genomen ipv een nestje, ik vind juist de witte heel leuk <3 Waren volgens mij nog wel heel jong dat ze bij jullie kwamen?