Hoe vaak en hoe lang je hond alleen laten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Hoe vaak en hoe lang je hond alleen laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 18:24

Zoals de titel al zegt, hoe vaak en hoe lang laten jullie de hond alleen/kan jullie hond alleen thuis zijn? :) En hoe los je het op als er onverwachts iets gebeurd waardoor de hond wat langer alleen thuis moet zijn?

kleinvosje

Re: Hoe vaak en hoe lang je hond alleen laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:27

Ik ben van mening dat je geen hond neemt om em vervolgens de helft van de tijd alleen te laten zitten. Ik heb altijd parttime gewerkt omwille van de honden, en als ik dan toch een keer een hele dag moest werken, ging ik tussen de middag naar huis om ze uit te laten. Nu werk ik onder schooltijd, en zit ons oudje 3 keer per week een uurtje of 2 alleen thuis.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:34

mijn honden zitten 3 dagen in de week 2 tot 3 uurtjes alleen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:38

ik werk ook 3 dagen parttime en dan zitten mijn honden alleen, ze gaan dan een grote ren in zodat ze wel fijn kunnen bewegen in plaats van in de bench.
dus als er onverwacht iets gebeurt zitten ze ook niet opgesloten in een bench plus daarbij
werkt me vriend met 3 ploegen dienst dus eigenlijk zijn onze honden vrijwel nooit alleen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:42

Onze hond die kan zonder probleem een paar uur alleen zijn.
Het liefst zo min mogelijk natuurlijk maar het is geeeeeeeen probleem.
Hij slaapt toch de hele tijd :). Heeft ook nog nooit wat kapot gemaakt of wat dan ook.
Maar wordt wel altijd op de vaste tijden uitgelaten etc.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:47

Op mijn werkdagen zit onze hond overdag bij mijn schoonouders, daar is ze net zo thuis als hier. Op mijn/onze vrije dagen zit ze een paar uur alleen als we met de paarden weg zijn of op visite/feestje zijn.
Ze blijft in de woonkamer en valt op de bank in slaap tot we weer thuis zijn :z

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:41

Onze honden zijn zelden alleen en we laten ze vier a vijf keer per dag uit waarvan twee keer lang

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:13

Op vrije dagen zit me hond nooit langer dan 2 uur alleen. Als ik moet werken, zit die ong 6 uurtjes alleen. Daarvoor is die wel goed uitgelaten. En als ik wegga, voorzie ik hem van eten, muziekje en botje/kong.
Daarna komt me vriend thuis, die vervolgens minimaal een uur met hem gaat lopen.

Meneer vind het prima, sloopt niks en slaapt lekker.
Edit: Weet ik van te voren dat hij langer alleen moet zitten, gaat die naar me mams toe :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:17

zelden maar komende week gaan mijn ouders op vakantie en dan zitten ze 2x 4.5 uur alleen thuis en tussendoor ben ik 1 uur vrij en van dat ene uur brengen we dan 3 kwartier aan de zeedijk door zodat ze daar lekker los hun gang kunnen gaan met een balletje e.d.
's ochtends een half uurtje lopen en 's avonds zijn ze bekaf omdat ik ze overdag los op het terrein laat lopen als ze alleen zijn. Gezien ze nogal waakzaam zijn en alles in de gaten willen houden zijn ze 's avonds nog vermoeider dan hun baas haha.

Overigens kunnen ze ook goed alleen thuis zijn en dan los binnen in huis lopen. Dit doe ik wel als het slecht weer is maar in alle andere gevallen gaan ze naar buiten en kunnen ze ook vrij de garage in/uit lopen waar hun kussens liggen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:20

hier is onze hond ook amper tot nooit alleen, maar we hebben ook poezen dus echt helemaal alleen is ze niet

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:20

Onze hond is niet vaak alleen, niet iedereen werkt bij ons. Hij is alleen wel eens alleen als we naar de winkel gaan, tijdens een uitje of iets in die trant.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:33

Onze honden zitten dagelijks wel ff alleen als ik naar stal ben, maar goed dat is ook geen halve dag.
Maar zodra het weer het toelaat hebben ze vrije uitloop.

Mocht het een keertje voorkomen kunnen ze makkelijk een uurtje of 8 alleen thuis zijn, maar dit gebeurt echt heel maar dan ook heel zelden. En worden van te voren en erna goed en lang uitgelaten.
Hun hebben er saampjes echt geen moeite mee, is meer mijn idee dat ik het sneu voor ze vind.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:53

Mijn hondje zit vanaf deze week iets meer alleen dan ze gewend is. Moeder is na 5 maanden weer gaan werken.
En ik werk alleen maar tot 1 uur maximaal en dat is alleen op de vrijdag. Want maandag is mijn zus vrij, ik moet dinsdag tot half 10, woensdag ben ik zelf vrij, donderdag mijn zus weer en vrijdag niemand maar dan werk ik maar tot 1. En zaterdag is me vader altijd thuis. :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:59

Als een hond samen met 1 of meer andere honden is en ze binnen en buiten kunnen, dan is het in mijn ogen geen probleem als ze wat langer alleen zitten.
Ik denk dat de hond daar geen hinder van heeft, maar dat de mens denkt dat het zielig is.

Een hond die zonder maatje in een hok of in huis zit, moet je natuurlijk niet te lang alleen laten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:03

ik werk bewust maar 34 uur ivm met mijn honden en dat icm met mijn vriend die wisselende diensten draait zitten ze hier op werkdagen 4 uur tot max. 6 uur alleen thuis.
Langer als 6 uur zijn ze nooit alleen. En vaak ook nog worden ze in de tijd hierboven nog uitgelaten door mijn schoonouders.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:14

Onze hond zit heel weinig alleen. Hooguit eventjes kwartiertje/half uurtje als ik boodschappen ga doen.
De laatste tijd zit ie wel wat vaker alleen, omdat we momenteel erg druk zijn met feestjes en hij kan niet overal mee naar toe. Dit lossen we dan op door niet te lang naar een feestje te gaan. Vanavond zit hij bijvoorbeeld 1,5 uur alleen. Ik heb een babyshower en mijn vriend een teamuitje, maar hij is al wat vroeger thuis dan dat ik weg ben. Als er echt niets anders op zit en we kunnen er echt niet onderuit dan zit de hond maximaal 5 uur alleen. Dit gebeurd echt heel zelden, eens per 2 maanden ofzo.
De uren dat hij alleen zit in de week zijn wel op 1 hand te tellen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:21

Hier zijn we eindelijk zover dat ze ook alleen thuis kan zijn voorheen was ze een sirene die afging en ze bleef maar door loeien tot ik weer thuis was, nu kan ze 4 uur alleen zijn *\%/* en langer dan dat laat ik haar ook niet alleen mocht er iets zijn wat meer tijd in beslag neemt dan kan ik haar altijd bij m'n schoon-oma brengen die 2 zijn gek op elkaar dus dat zit wel snor. Maar dan heb ik nog 2 back up vrienden die m'n hond altijd zouden opvangen mocht dat nodig zijn _/-\o_
Als ze wel 4 uur alleen moet zijn dan gaan we eerste een flink stuk fietsen zodat ze makkelijker ontspant als ze thuis alleen is en dan leg ik een gedragen/vuile trui van mij op haar plek zodat m'n geur aanwezig is.