*Stuiterdestuiter* Roofvogel Workshop!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

*Stuiterdestuiter* Roofvogel Workshop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:23

Een jaar of 2 geleden heb ik mijn moeder voor moederdag een workshop roofvogels cadeau gedaan. Zelf ben ik toen ook meegeweest en het is toen zo bevallen dat ik het dit jaar mijn vriend cadeau gedaan heb voor zijn verjaardag. Gisteren was het dus zover en zijn we naar Berkel en Rodenrijs afgereisd voor de workshop.

Het was weer ontzettend gezellig. De Roofvogelboerderij zit sinds vorig jaar op een nieuwe locatie en wat zitten alle vogels er goed bij! Ze hebben allen mooie grote en schone volieres en er wordt iedere dag met de vogels gevlogen om ze in conditie te houden. Ook gaan ze iedere dag allemaal op de weegschaal om hun conditie en gezondheid in de gaten te houden. Ik kan niet anders zeggen dat er echt met liefde voor alle vogels wordt gezorgd.

Er zit van alles, van een klein Brazilliaans dwerguiltje (nog kleiner dan mijn eigen valkparkiet :') ) als twee enorme Steenarenden en zelfs Ooievaars en Lepelaars :wow: De workshop was weer geweldig. We hebben een stukje theorie gehad, met de loer gedraaid, een fijne lunch gehad en toen was het eindelijk tijd voor het echte werk :):) Roofvogels op de hand en uiteindelijk ook zelf vliegen! We kregen onder andere een grote Oehoe (uil), buizerd, een kuifcaracara en de Braziliaanse dwerguil ( :') ) op de hand. Daarna was het tijd voor het vliegwerk. Eigenlijk mogen de mensen voor de workshop dan met een Oehoe uil vliegen, maar door de harde wind werd er gekozen voor vogels die minder last zouden hebben van de sterke luchtstromingen. Allereerst kwam de woestijnhavik, maar zelfs deze vogel had nog flink wat last en 'zeilde' over het veld. Daarom werd besloten om als tweede vogel de Amerikaanse zeearend te kiezen :oo Daar word normaal gesproken niet mee gevlogen door 'cursisten', maar dit was een uitzondering. Onze dag kon niet meer stuk :D Een Amerikaanse zeearend heeft een spanwijdte van 2.5 meter. Er komt dus wel wat op je afvliegen :=

Ter afsluiting was er nog een presentatie van een hybridevalk en het draaien van de loer. Ontzettend gaaf om te zien! Een valk behaalt hierbij wel snelheden van rond de 150 km per uur.

Kortom een geslaagde dag en voor iedereen een aanrader! Ik wil zeker nog eens terug en dan misschien de Moonlight workshop volgen (bij volle maan vliegen met uilen). Lijkt me ook erg gaaf!

Hieronder de foto's. Mijn vriend heeft nog niet alle foto's klaar, dus een paar foto's zijn nog afkomstig van de workshop van 2 jaar geleden en nog een paar met toestemming van de fotograaf geplaatst om zo een beeld te geven van wat er rond vliegt :D

De prachtige hybride valk (kruising) genaamd Orange, waarmee de loer-demonstratie werd gegeven:
Afbeelding

Oehoe 'Herbie'
Afbeelding

Steppearend 'Ben'
Afbeelding

Geervalk 'Athena'
Afbeelding

Braziliaans dwerguiltje 'Rambo'
Afbeelding

Rambo is echt verschrikkelijk klein, maar heeft misschien wel de grootste ego van allemaal :D
Afbeelding

Bataleur 'Maya'
Afbeelding

Hybridevalk 'Orange' tijdens een duikvlucht bij de loer-demonstratie.
Afbeelding

Witkopgieren Jack en ?? (naam kwijt)
Afbeelding

Ik met Woestijnhavik 'Hercules'
Afbeelding

en toen..... :=

Ik en Amerikaanse zeearend 'Julius' *\%/*
Afbeelding

Het is wel even slikken wanneer zo'n gevaarte op je af komt vliegen :')
Afbeelding

Er zijn nog veel meer foto's en nog veel meer verschillende soorten vogels. Pff, wat was het gaaf! *stuitert nog even verder* :):)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-06-13 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Re: Geweldige ervaring: Roofvogel Workshop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:27

Wow die zeearend is echt schitterend!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:27

Wat ontzettend vet! Wist niet eens dat hier workshops in zijn, ga ik zeker onthouden. Stuiter maar lekker na, moet een geweldige dag zijn geweest.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:31

Wat ontzettend gaaf..... Roofvogels zijn zo ontzettend mooi. Lijkt me wel bijzonder om mee te maken. Zou je mij (evt via pb) kunnen vertellen wat dit kost en of je een certificaat haalt of zoiets of is het gewoon kennis maken?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 19:34

De prijs is (voor deze workshop) 75 euro per persoon en dan ben je ruim vier uur bezig (inclusief korte pauze). Er zijn overigens nog veel meer workshops, bijv alleen met uilen of alleen met arenden, nachtworkshops (volle maan vliegen met uilen) en workshops speciaal voor fotografen en nog veel meer. Dit was een soort van kennismakings workshop met verschillende soorten.
De info staat op http://www.roofvogelboerderij.nl :) Daar staan ook bijna alle vogels op beschreven trouwens.

Je behaalt geen echt certificaat maar leert wel de beginselen van het loer-draaien, de roofvogelknoop en het omgaan met de roofvogels natuurlijk etc. Heel leerzaam! Ik wil eind deze zomer zeker nog eens terug.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-06-13 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Summerfly

Re: Geweldige ervaring: Roofvogel Workshop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:37

Aaahh, de roofvogelboerderij van Ben de Keizer! Mooi is het geworden he? Ook nog langs Stoeterij Galloper geweest? (zit er twee deuren naast). ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:02

Wel langs gereden, maar niet het erf op geweest. We kwamen echt voor de vogels :D
Het is idd erg mooi geworden!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:09

Prachtig al die roofvogels!

De roofvogelboerderij is gaaf! Ben daar 2 geleden geweest voor een fotografieworkshop. Toen mochten we ook diverse vogels op hand nemen. Was erg geinig want ik ging van eerst zo'n grote europese oehoe op de hand met daarna het braziliaanse dwerguiltje. := Was dus nogal een groot verschil qua gewicht.
Op het laatst ook de pelikanen gezien die ze nog even los lieten lopen. Machtig om die eens van dichtbij te kunnen bewonderen (vooral als ze hun bek open deden := ).

Cayenne

Re: *Stuiterdestuiter* Roofvogel Workshop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 06:13

Leuk dat je ook bent geweest! De pelikanen zijn bij ons niet los geweest, maar had me ook heel imposant geleken := Wat zijn die beesten groot, zeg!
Er liepen trouwens ook hybride wolven rond. Heel gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:28

Wow ik ben er jaloers op, maar een heel goed idee om eens heen te gaan voor een cursus. :j

Wat een mooie dieren zijn het toch. Dat dwerguiltje ziet er ook uit alsof hij iedereen aankan. :D maar die zeearenden zijn idd gigantische joekels. Kan me voorstellen dat je erg stil wordt als dat op je afzeilt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 07:59

Het dwerguiltje was ook voor niets en niemand bang. Ze leven in Brazilie in kleine holen en vangen kleine muisjes en krekels. Echt erg leuk om te zien! Hij mocht ook niet te dicht in de buurt komen van de grotere vogels, want hij lijdt nogal aan grootheidswaanzin en de andere vogels zien hem maar al te graag aan voor kleine snack :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:52

wow stoer mootje :oo en wat een mooie foto's!!
Mijn broer heeft tijdens zijn bruiloft een valkenier laten komen, en een van zijn vogels heeft toen de ringen aangevlogen. Was ook heel indrukwekkend :j

Zou graag ooit zelf met valken werken, maar in NL is dat allemaal heel streng geregeld. Niet bepaald een hobby die je er bij doet :+
[size=2]en zie ik nou zowaar beeldmateriaal van jouw persoon? hihi[size]

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:58

Wat gaaf!!! Wist ook helemaal niet dat dat daar zat en dat zoiets kon!!
Ik ga dit zeker in gedachten houden!
(we waren laatst op de ripse paardendagen en daar waren een paar vogels waarmee je op de foto kon. Vond dat al super leuk :D )
Kan me voorstellen dat als zo'n vogel op je af komt, dat je even moet slikken :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:11

Er is momenteel een Wowdeal voor zo'n workshop. Ik zit nog te twijfelen maar dit topic is wel heel tof! Dus misschien ga ik het toch maar doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:16

Ik blijf rambo geweldig vinden! Staat hoog op mijn lijstje om daar eens heen te gaan. Mijn nicht had op haar bruiloft verschillende vogels waarmee je op de foto kon. Volgens mij waren die van daar :j

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:28

Wij hebben dit twee jaar geleden gedaan in Berkel en Rodenrijs.
Super was het!

Mooie foto's heb je gemaakt hoor.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 09:29

Ze doen inderdaad bruiloften en ringen aanvliegen, dus het zou best kunnen dat het vogels van hen waren inderdaad!
Het is zeker aan te raden. Dit was mijn tweede keer maar ik vond het nog steeds erg indrukwekkend en leerzaam :j

Murness, dit was ook in Berkel en Rodenrijs, maar dan op de splinternieuwe locatie :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:33

Heb ik ook gedaan een paar jaar geleden, super leuk :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:41

<3 Rambo

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:48

Oe wat een leuk idee dit! Ik was nog op zoek naar wat originele verjaardagskado's :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:48

Wow wat gaaf!
Die zeearend is echt.. groot!
Dat je dat durfde zeg.
Ik vond een harris al heel wat vorige zomer :') (ben op vakantie in Kroatië bij een valkenier geweest, was super)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:51

Wat gaaf zeg! Dat is er 1 om te onthouden als verjaardagscadeau :j

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:54

Wat indrukwekkend zeg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 10:09

miekel92 schreef:
Wow wat gaaf!
Die zeearend is echt.. groot!
Dat je dat durfde zeg.
Ik vond een harris al heel wat vorige zomer :') (ben op vakantie in Kroatië bij een valkenier geweest, was super)

Ach, ik heb zelf een valkparkiet, dat is maar een slag kleiner :')

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:19

Gaaf zeg!
Ziet er echt super uit!

Ik werk zelf in Avifauna (in de bediening hoor :+) maar kijk altijd vol bewondering naar de Zeearends, vind ze zoooo gaaf!